Kosinta - Parisuhteet

liljankukka

Minäkään en ymmärrä tuota, että etukäteen sovitaan päivä, jolloin mennään kihloihin. Ei vaan yksinkertaisesti mahdu mun pääkoppaan tollanen ajatus. :-s

En mä ainakaan halua, että se tapahtuu niin. Haluan, että minua kositaan 'yllättäen', kun hetki on sopiva. Miehen ei tarvitse järjestää mitään hienoa illallista kynttilöineen ja ruusuineen, riittää että tunnelma on oikea. Esim. tyyliin istutaan hiljaa laiturilla katselemassa auringonlaskua, tunnelma on herkkä ja sitten mies kuiskaa kysymyksensä mun korvaan.

Mikään kiire mulla ei kihloihin tällä hetkellä kyllä ole. (Ollaan seurusteltu poikaystävän kanssa alle kaksi vuotta ja vasta muuttamassa yhteen.)

Sivut

Kommentit (145)

Nyytikki

Tuosta "mennäänkö kihloihin" tai "mennäänkö naimisiin" -aiheesta: Minusta voi vallan hyvin kysyä toista kihlautumaan kanssaan, jos se tarkoittaa molemmille sitä, että sitten mennään naimisiin myös. Meillä varmaan tapahtuu joskus (varmaan 6v päästä kun ollaan 10v seurusteltu :P ) niin, että ukko vihjaa kihlautumisesta ja sormusten ostosta, eikä mitään "mennäänkö naimisiin/tuutko vaimokseni", mutta nehän ovat vain sanoja kun tarkoitus on tismalleen sama ;)
Meillä kihlautuminen tapahtuu varmasti sen kummempia romanttisuuksia muutenkin johtuen miehekkeen luonteesta, nyt seukkailtu 4 vuotta ja avoliitossa. Eiköhän se sitten ajallaan tule ihan vain puheeksi.

Näitä ns. teinikihlauksia en minäkään ymmärrä, mutta kukin tyylillään, ei se tavallaan ole meiltä muilta pois (paitsi että joku sivullinen saattaa irvailla sitten, että menittepä tekin kihloihin jne-- juuri tämä on ärsyttävä puoli teinikihloissa).

En ymmärrä myöskään, että päivämäärä sovitaan etukäteen vaikka olisikin tarkoitus mennä naimisiin- ööh, eikös silloin olla jo kihloissa? :shock: Toki sormuksiin voi sitten kaivertaa mieluisan päivämäärän, esim. julkistamispäivän tai juhlapäivän jne.

Wenny

En löytänyt aiheesta valmista keskustelua, joten kertokaapa nyt: miten teitä on kosittu? Vai kositteko itse? Tai miten tahtoisitte/olisitte tahtoneet sen tapahtuvan?

Haluaisin lukea kosimistarinoita, koska aihe on itselle suht ajankohtainen. Kolme viikoa sitten olin avomieheni kanssa mökillä juhannussaunassa ja hän kumartui, että voisin kaataa sangosta vettä hänen päälleen, mutta jäikin sen jälkeen eteeni polvilleen ja kysyi tulisinko hänen vaimokseen. Lupasin :)

Minkälainen on teidän tarinanne? Oliko kukaan muu alasti? :D

DemonOfTheDay

meillä se tapahtu parkkipaikalla kun tultiin kotia Turusta päivän päätteeksi illalla. Jäin odottelemaan avomiestä kun poltteli tupakin mut vetäsikin yhtäkkiä sormuksen esiin..ihme ja kumma että sain itteni pidettyä kasassa, en alkanu märiseen ja vinkuun ku pieni possu :D siinä sitä sitten istuttiin ja pussailtiin ja halittiin autossa ties kauan ja sama jatku kotona O:) ihanaa!

Sonkku

Meillä ei varsinaista kosintaa esittänyt kumpikaan, tai ei ainakaan se kovin romanttinen ollut tms.

Oltiin puhuttu kihloista jo aikaisemmin. Sveitsin reissullamme (pari päivää olin ensin Saksassa ennen kuin lähdimme Sveitsiin) olimme Baselissa parina päivänä shoppailemassa. Ensimmäisenä päivänä poikaystäväni katseli näyteikkunasta jotain urheilujuttuja ja mä aloin samalla katselemaan viereisen koruliikkeen näyteikkunaa. Kun poikaystävä huomas että katselin koruja, se kysy et sormuksiako katselen ja heitti että aika kalliita ovat. Sen jälkeen koruliikkeidenkin ikkuinoita katselimme ja kauhistelimme että miten "ihanan kallista" kaikki oli (sitä jaksoimme heittää kyllä muistakin tavaroista, Sveitsi on yllättävän kallis maa). Seuraavana päivänä olimme jälleen shoppailemassa. Parin koruliikkeen ikkunoita kävimme jälleen ihailmessa. Yhdessä isossa tavaratalossa oli heti sisään tulon kohdalla koruliike, mä siinä totesin vain, et "kas, koruja". Poikaystävä lähti heti koruosastolle ja sormuksia katselemaan. Jonkun aikaa katseltuamme olin jo lähdössä eteenpäin kun poikaystäväni näytti muutamia sormuksia ja sano että ko. sormukset olivat kivoja, et mikä niistä oli mun mielestä hienoin. Kun näytin yhtä sormusta, poikaystäväni sanoi että hänenkin mielestään se oli hienoin. Hän kysyi vielä että varmastiko siitä pidin, myöntävän vastauksen jälkeen hän totesi vain että "Pitäiskö sitä sitten kokeilla?". Mä olin ihan äimän käkenä kun luulin että se oli koko ajan ollut vain mun seurana koruja katselemassa. Sormuksia kokeiltiin ja ne sitten ostettiin.

Että sellainen tarina meillä.

Tapsu

Oltiin puhuttu kihloista jo aikasemmin, että jokos olis sopiva hetki ja haluaisko molemmat jne. Siinä sitten muutaman kuukauden satunnaisten jutteluiden jälkeen sovittiin että lähetään ostamaan sormuksia.
Käytiin ostamassa sormukset n. 2 päivää aikaisemmin (keskiviikkona). Kyselin että josko vois jo sillon laittaa ne sormeen, vaikka niissä lukikin eri päivämäärä, mutta ei tuo suostunut :D
Sitten perjantaina mentiin elokuviin, ja sen jälkeen kun päästiin meille kotiin (ei asuta vielä yhdessä), pujotettiin sormukset sormeen. Itku meinasi päästä. Ei sanottu mitään erikoista, rengastettiin vaan toisemme siinä sängyn laidalla. Mun vanhemmat oli ostanu meille kihlajaiskukatkin valmiiksi, kun oltiin niille jo kerrottu.
Oli se aika ihanaa, vaikkei mitenkään erikoista :)

aada

Mä haluisin että muru kosisi :D Ihan niin että sormuksen kanssa tulisi vaan joku kaunis päivä ja yllättäisi mut.. Ois niin romanttista.. :)

MiuMiu*

Me kerettiin olla kihloissa monta vuotta, ennenkuin naimisiin asti päästiin. Tuolloin ei sen kummempaa kosintaa vielä tapahtunut vaan sovittiin, että naimisiin vielä joskus mennään ja se oli siis kummallekin selvää alusta asti. Tuolloin sanoin miehelle, että kun naimisiinmenon aika koittaa niin hän saa kosia mua sitten uudestaan :lol: ...noh, vuodet vaan vierivät eteenpäin eikä kosintaa kuulunut ( täytyy myöntää, että mulla alkoi jo toivokin mennä :roll: )

Parisen vuotta sitten jouluaattona kun oltiin jaettu lahjat mies yllätti mut vielä polvistuen yhdellä lahjalla, en ollut mitenkään osannut aavistaakaan tapahtumaa ja se olikin iloinen (ja kauan odotettu!) yllätys.
Nyt ollaan vihdoin ja viimein naimisissa ja häissäkin sukulaiset sanoivat että "onhan tätä jo kauan odotettukin" :lol:

pikku-kata

Mä haluaisin ihan hirveästi kihloihin, mutta ehkä se on liian aikaista tässä vaiheessa... :) Vois poikaystävä vaikka jotkut kaulakorut ostaa kummallekin joita pidettäs sitten aina kaulassa kumpikin... Vaikka jotkut sydämenpuolikkaat.

aada
pikku-kata
Mä haluaisin ihan hirveästi kihloihin, mutta ehkä se on liian aikaista tässä vaiheessa... :) Vois poikaystävä vaikka jotkut kaulakorut ostaa kummallekin joita pidettäs sitten aina kaulassa kumpikin... Vaikka jotkut sydämenpuolikkaat.

Mä haluisin kihloihin kanssa! :P Sitä odotellessa sitten.. :wink:

Tonde
aada
Mä haluisin että muru kosisi :D Ihan niin että sormuksen kanssa tulisi vaan joku kaunis päivä ja yllättäisi mut.. Ois niin romanttista.. :)

Ja hyvällä tsägällä helvetin ruma sormus... :lol:

Lizzie

Mua kosittiin jouluaattona (2003) illalla, mun lapsuuden puistossa lumisateessa (oikeesti se oli räntää mut lumi on kivempi muistaa :D). Tiesin mitä tulee tapahtumaan, sormukset ostimme yhdessä joulukuun alussa ja jouluaattona käveltiin puistoon, muru luki ennaltakirjoittamansa kirjeen, polvistui lopuksi ja kosi. Itkettiin molemmat ja se oli kaunis ja ihana hetki <3

maaruli

Mekin oltiin siitä puhuttu jo pitkään ja sitten viime pääsiäislauantaina mentiin yhdessä ostamaan sormukset. Vietettiin ensin aurinkoista päivää kaupungilla ja sitten kun päästiin kotiin niin kulta polvistui ja varmisti sitten vielä että naimisiin ollaan menossa... Ja sitten laitettiin sormukset toistemme sormiin ja mä itkeä vollotin. Vaikka sen etukäteen tiesikin niin oli se silti niin ylitsevuotava tunne kun kihlaus sitten oikein virallistettiin sormuksin. :)

Me sovittiin että poikaystävä kosii sitten joskus uudestaan yllätyksenä, kun tulee sen mielestä aika mennä naimisiin. Mä oon kyllä niin kova haaveilija että saas nähdä pystynkö pitämään näppini erossa hääajankohdasta.. :D

SunLion

Me alettiin jo ihan seurustelun alkuvaihees puhuun että "this is for real"...sitten sovittiin että puolivuosipäivänä voitais mennä kihloihin, jos vielä sillon samalle tuntuu. Mentiin ostaan sormukset muutamaa viikkoo aiemmin. Sormukset pujotettiin sormeen puolivuosipäivänä. Meillä oli satoja kynttilöitä palamassa (ostettiin 365/2 päivän edestä kynttilöitä :D)...kulta oli laittanu meille ihanan illallisen ja juotiin pullo punkkua...
Mun sormuksen hän oli pujottanut ruusun varteen ja skoolattiin skumpan kanssa kun sormukset pujoteltiin...hänen sormus taas oli erittäin eroottisessa paikassa löydettävissä minun päältä... ja se johtikin sitten tietysti asiaan sun toiseen ;)

marimma

Tätä haluaisinkin kysyä että kuten SunLion tuossa edellä puhui että he sopi päivän, jolloin kihlautuvat, onko se teistä "oikein" että päätetään että hei me mennään 13.5 kihloihin?

Vai onko tuo "parempi" tapa tämä että kun "sovitaan" tai toinen kysyy että mennäänkö kihloihin, niin sitten tämä kyseinen päivä on se kihlapäivä?

Noita olen miettinyt paljon. Koska [u]minusta[/u] tuota päivää ei voi päättää johonkin kaukaisuuteen, minusta silloin kun se kysytään tai sovitaan kihloista, on silloin se päivä kihlapäivä.

Yhdellä kaverilla kun oli vastaava tilanne että päättivät menevänsä kihloihin vappuna. En jotenkin ymmärrä vaan tätä päivän päättämistä :roll:

olikohan tuossa nyt järkeä? mutta toivottavasti edes yksi osaa noukkia pointtini :roll:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat