Kannattaako suhdetta jatkaa? - Parisuhteet

Marlina
Murehtija
Marlina
Hän oli arvostellut ainakin pariakymmentä tyttöä "Kaunis ;)" "Nätti ;)" "Sexy ;)" yms kommenteilla
Famous

Mä en ymmärrä mitä pahaa tässä on.Suhteellisen vaikea ymmärtää kun oon ite flirtti ja teen noin ilman mitään omantunnontuskia,vaikka seurustelenkin.

No kyllä tuo mielestäni menee pikkasen yli. Itselläni on kuvia galleriassa (josta taas mielestäni EI tule suuttua) MUTTA vaikka olen itse ollut päälle 2v sinkkuna niin en siltikään tunne tarvetta kommentoida hyvännäköisten miesten kuvia. Puhumattakaan sitten siitä että miksi varattu mies tuntisi tarvetta kommentoida naisia tuohon tyyliin. Mielestäni jos seurustelee ja aidosti tykkää toisesta niin vaikka sitä katselisi muita (olemmehan silti kuitenkin yksi eläinlaji :lol: ) niin silti ei kuitenkaan tuntisi tarvetta tuoda noita ajatuksiaan julki. Ainakaan niin että on salaillut noita tekemisiään. Vaikkahan sitten ohimennen kysyisi tyttöystävältään et "hei onko toi muija sun mielestä hyvännäkönen?". Sekin olisi parempi vaihtoehto.

Nimenomaan tulin mustasukkaiseksi koska poikaystäväni SALASI sen. Hänen kaverinsakaan eivät olleet tienneet asiasta. Ja jos hän salaa pariakymmentä tyttöä netissä kommentoi seksikkäästi, niin kyllä siinä meikäläinen vain ajatteli aika kaikenlaista. Kenties sitä, onko hän tavannut jonkun näistä tytöistä, joiden kanssa hän oli muutakin keskustelua käynyt.
Ei minua todellakaan haittaisi, jos poikaystäväni kasvotusten sanoisi vaikka jollekkin tuttavallemme että tämä on kaunis. Mutta se että pitää salata nettitouhunsa muiden tyttöjen kanssa niin ottaa päähän ja kovaa.

Sivut

Kommentit (22)

des
Murehtija
Itse en meinannut millään uskoa sitä että mun ja exäni suhde ei yksinkertaisesti toimi. Yritin pitää viimeiseen asti kiinni koska ajattelin että jos vain yritän olla parempi ja mukautuvaisempi tyttöystävä niin kaikki menee hyvin. Mutta ei mun pää kestänyt sitä, mä en voinut olla muuta kuin mitä olen. Exä taas ei huolinut mua sellaisena kuin olin ja loppetti 3v kestäneen suhteen...Nyt jälkeenpäin olen suoraansanottuna ihmetellyt että mitä ihmettä minä olen aikoinaan ajatellut kun seurustelin niin eri maailmassa elävän ihmisen kanssa.

Ihan kuin mun suustani :) Suhteessa ollessaan sitä on usein hyvin sokea kaikille ongelmille, tai jos ongelmat tiedostaakin, ne yrittää mielessän syrjäyttää. Kolmen vuoden pituisen suhteen viimeisen puoli vuotta ajattelin vaan että "kyllä tämä tästä vielä hyväksi muuttuu, yritän olla kiva ja ihana niin ehkä mies vielä haluaa jatkaa mun kanssa".

Valitettavasti vasta miehen jätettyä ja jonkun aikaa yksin oltuaan sitä tajusi silloisen ajatusmaailmansa typeryyden. Oltiin mahdollisimman epäsopivia toisillemme, mutta silti takerruin ja jäin roikkumaan kun en uskaltanut yksinkään olla.

Eroaminen on usein tosi raskasta, mutta huonossa suhteessa eläminen on pidemmän päälle monin verroin henkisesti rastavampaa. Pitää vaan tajuta ettei se oma hanipöö johon on niin kiintynyt, mutta joka kohtelee sua huonosti ole maailman ainut mies. Tuolla on paljon itselleen sopivampiakin ihania miehiä jotka osaavat kohdella naista hyvin, tai niin mä ainakin vielä luulen :wink:

Murehtija
Marlina

Ööö.. siis en todellakaan ole menossa vielä pitkään aikaan naimisiin, vaan tarkoitin että jos KUVITTELISIN että joskus kaukana tulevaisuudessa menisimmekin naimisiin ja hänen kanssaan "pitäisi" elää koko loppu elämä. Niin mietin että olisinkohan onnellinen. En minä sen kummemmin vielä naimisiinmenoa mieti. Heh...

Silti ehkä asiaa kannattaa ajatelle hieman realistisemmin NYKYtilanteen kautta. Tärkeämpää on pystyä elämään onnellisena nykyhetkessä ilma että käyttää tuollaisia mielikuvia ajatusten selvittelemiseen sillä ne maalaavat helposti vääristyneen kuvan. Vaikka noh, itsehän olen aina ajatellut asiaa yhdessä asumisen kannalta: Onko minulla sellainen olo toisen seurassa ollessani että voisin asua hänen kanssaan saman katon alla. Ymmärsin että ette siis asu yhdessä?

Itse en meinannut millään uskoa sitä että mun ja exäni suhde ei yksinkertaisesti toimi. Yritin pitää viimeiseen asti kiinni koska ajattelin että jos vain yritän olla parempi ja mukautuvaisempi tyttöystävä niin kaikki menee hyvin. Mutta ei mun pää kestänyt sitä, mä en voinut olla muuta kuin mitä olen. Exä taas ei huolinut mua sellaisena kuin olin ja loppetti 3v kestäneen suhteen...Nyt jälkeenpäin olen suoraansanottuna ihmetellyt että mitä ihmettä minä olen aikoinaan ajatellut kun seurustelin niin eri maailmassa elävän ihmisen kanssa.

Marlina
Murehtija
Ensiksikin olet vielä hyvin hyvin nuori. En näe mitään syytä miksi tuollaisessa suhteessa kannattaisi roikkua...Olen itse hirveän "raadollinen" ihminen mutta tuo nyt vaan kuulostaa juuri siltä mitä oma 3v kestänyt suhteeni oli. Halusin suhteelta enemmän, romantiikkaa ja rakkautta ja toiselle tärkeintä oli vain painostaa minua seksiin ja nyhjätä 4 seinän sisällä katsomassa TVtä.

Tuli viesti: "Anteeks, olin sillon jo nukkumassa. :/" Hän oli käynyt baarissa parilla ja mennyt sitten nukkumaan. Tiesin että hän oli väsynyt töistä mutta olisihan hän vaikka baarista tms voinut laittaa viestin. Suutahdinko turhaan? En tiedä.

Rehellisesti...kyllä mielestäni suutahdit turhaan. Ensinnäkin jotkut vain yksinkertaisesti nukahtaa kuin nuijanukutuksella ja itse etenkään en koskaan ota kännyä mukaan baariin, se on aina narikassa.

Hän on ihana ihminen omalla tavallaan, mutten vieläkään ole varma tulisinko olemaan onnellinen hänen kanssaan jos menisimme naimisiin.

Miksi ihmeessä mietit naimisiinmenoa 17-vuotiaana? Älä hyvä ihminen mene asioiden edelle.

Kuulostaa tosiaankin siltä ihmissuhdehelvetiltä missä minä jumitin 3v. Kun sinulla kuitenkin tuntuu olevan tuo ajatus eroamisesta ja epäilet koko juttua niin sanoisin että oikeasti lopeta koko juttu kun vielä voit. Itse en sitä tehnyt ja palasin jopa yhden eron jälkeen exäni kanssa yhteen. Saanen sanoa että tietoisista valinnoista elämäni aikana se on ollut kaikista pahin virhe. Olen sinkkuillut yli 2v putkeen ja uuden suhteen aloittaminen on yhä vaikeaa menneisyyden haamujen vainotessa jatkuvasti. Vasta viime vappuna oikeasti oivalsin etten koskaan ollut edes tosissani rakastanut exääni ja että suhteemme ongelmat eivät johtuneet yksinään minusta ja että minua OIKEASTI kohdeltiin huonosti.

Ööö.. siis en todellakaan ole menossa vielä pitkään aikaan naimisiin, vaan tarkoitin että jos KUVITTELISIN että joskus kaukana tulevaisuudessa menisimmekin naimisiin ja hänen kanssaan "pitäisi" elää koko loppu elämä. Niin mietin että olisinkohan onnellinen. En minä sen kummemmin vielä naimisiinmenoa mieti. Heh...

gollum

Kiva että sait erottua noin hienosti, ettei jää kummallekaan paha maku suuhun suhteesta. En tiedä kuinka paljon kannattaa viettää nyt sen (ex) poikkikses kanssa aikaa, kun ero oli kuitenkin sun päätös, ihan vaan ettei toinen jää elättelemään toiveita että palaisitte vielä yhteen. Mut ihan miten susta tuntuu.. :)

Marlina

Hän lähti juuri äskettäin.. ja arvatkaa mihinkä itkuun purskahdin kun auton takavalot oli häipyny pimeyteen.
Puhuimme 2,5 tuntia ja hän sanoi arvostavansa päätöstäni ja ymmärtävänsä minua vaikka itse niin kovasti haluaisikin vielä mahdollisuuden yrittää. Uskon kuitenkin että näin on parempi. Itkimme ja nauroimmekin monta kertaa ja juttelimme suhteemme hyvistä ja huonoista ajoista ja kaikesta mahdollisesta. Onneksi hänkin oli saanut puhuttua asiasta monelle kaverilleen ja äidilleen, jotka ymmärsivät tilanteen hyvin. Itkenyt hän oli kuulemma melkein yötä päivää, eikä mistään tullut mitään, -nukkumisestakaan. Enpä itsekään ole kummoisemmin nukkunut, nytkin on pää kipeä ja väsyttää. Olisin niin kovasti halunnut että tästä olisi tullut jotain mutta ei sille voi enää mitään.. näin on parempi. Kun ei toisesta tunnu enää hyvältä niin sitten ei tunnu. Arvostamme toisiamme ja lupasimme olevamme jatkossa kuitenkin ystäviä, tosin yhteydenpito sitten "joskus" kun pöly on laskeutunut ja edes jonkin verran päässyt yli tästä. Mitä olette mieltä? Niin JA: sitten hän ehdotti että tekisimme ensi perjantaina vielä jotain ja juttelisimme vielä vähän. Sanoin että olen tehnyt päätökseni mutta voin harkita: Hän siis ehdotti että menisimme vielä syömään yhdessä. Sanoi että "Vaikka erottaisiinkin niin jäis hyvä muisto molemmille. Erottais "nätisti"."
Mitä olette mieltä? Lupasin harkita asiaa. Ei kai siitä haittaakaan ole.

marika_
Marlina
Marika puhut asiaa, ettei nuorena kannata jäädä roikkumaan huonoon suhteeseen. Tämä on vain niin kamalan vaikeaa.. :/ Mitä tarkoitit tuolla "antaa tilanteen soljua omalla painollaan?" Tarkoititko että pysyä yhdessä vielä viikko pari vai täh?

Niin siis sitä juuri, että jos tuntuu, että ehkä se poikaystävä ansaitsisi vielä viimeisen mahdollisuuden, niin katso edes muutama päivän että muuttuuko mikään (ja jos ei, niin sitten pihalle).

Jos kuitenkin mies on saanut niitä "viimeisiä tilaisuuksia" jo 100 ja jos tuntuu, että ehkä ongelmat ovat syvemmällä ja vaikka mies hiukan käytöstään petraisi niin se ei sinua oikeasti onnelliseksi tekisi, niin sitten parempi lopettaa suhde heti.

Jos päädyt pistämään suhteen poikki, niin muista olla jämäkkä (älä jätä hänelle tilaa vängätä että "yritetään vielä"/"lupaan nyt muuttua"), sillä kun päätös on kerran tehty on siinä hyvä pysyä, se ei nimittäin ole yhtään helpompaa seuraavalla kerralla. Mutta muista kuitenkin yrittää olla loukkaamatta poikaystävääsi ja jos hän kysyy, että miksi näin, niin ole mahdollisimman rehellinen.

Toivottavasti saat tilanteen nyt jotenkin ratkeamaan!

Murehtija
Marlina
Hän oli arvostellut ainakin pariakymmentä tyttöä "Kaunis ;)" "Nätti ;)" "Sexy ;)" yms kommenteilla
Famous

Mä en ymmärrä mitä pahaa tässä on.Suhteellisen vaikea ymmärtää kun oon ite flirtti ja teen noin ilman mitään omantunnontuskia,vaikka seurustelenkin.

No kyllä tuo mielestäni menee pikkasen yli. Itselläni on kuvia galleriassa (josta taas mielestäni EI tule suuttua) MUTTA vaikka olen itse ollut päälle 2v sinkkuna niin en siltikään tunne tarvetta kommentoida hyvännäköisten miesten kuvia. Puhumattakaan sitten siitä että miksi varattu mies tuntisi tarvetta kommentoida naisia tuohon tyyliin. Mielestäni jos seurustelee ja aidosti tykkää toisesta niin vaikka sitä katselisi muita (olemmehan silti kuitenkin yksi eläinlaji :lol: ) niin silti ei kuitenkaan tuntisi tarvetta tuoda noita ajatuksiaan julki. Ainakaan niin että on salaillut noita tekemisiään. Vaikkahan sitten ohimennen kysyisi tyttöystävältään et "hei onko toi muija sun mielestä hyvännäkönen?". Sekin olisi parempi vaihtoehto.

Marlina

Marika puhut asiaa, ettei nuorena kannata jäädä roikkumaan huonoon suhteeseen. Tämä on vain niin kamalan vaikeaa.. :/ Mitä tarkoitit tuolla "antaa tilanteen soljua omalla painollaan?" Tarkoititko että pysyä yhdessä vielä viikko pari vai täh?

gollum

Kyllä tuo musta kuulostaa että tiiät jo mitä sun pitäs tehä mut et vaan viitti tehä sitä. Eli erota. Mutta et voi jäädä suhteeseen siksi että et loukkaisi toista, sellainen suhde johtaa ihan varmasti eroon ja tuhlaatte vain molemmat turhaan aikaanne. Jos ette sovi toisillenne, ja miehessäs on monia asioita joiden haluaisit olevan toisin, niin ette te sitten kyllä kuulu yhteen... :? Toista pitää rakastaa sellaisena kuin tämä on, ei saa eikä pysty muuttamaan haluamakseen. Kun sä kerran unelmoit erilaisesta miehestä niin aika selvähän se on, ettet tuu olee onnellinen tässä suhteessa...

marika_

Kannattaa nyt ainakin mahdollisimman tiettäväksi hänelle, että et ole ollenkaan tyytyväinen suhteen nykytilaan. Äläkä ota vastaan niitä "lupaan muuttua"- toteamuksia, vaan koita vaan yksinkertaisesti torjua ne sanomalla, että niin hän on luvannut ennenkin, muttei mitään tapahtunut, joten miksi olettaisit että mitään tapahtuu nyttenkään.
Koita pysyä mahdollisimman lujana, sitten ehkä anna tilanteen soljua omalla painollaan jonkun aikaa ja jos mikään ei todellakaan muutu, niin kerro hänelle ettet voi elää tällaisessa suhteessa, että haluat ja kaipaat jotain enemmän, jota poikaystäväsi ei selkeästi sinulle halua/voi antaa.

Mutta noin nuorena ei siis missään nimessä kannata jäädä onnettomaan suhteeseen roikkumaan, enemmän kirpaisee 30 vuotiaaana tajuta olevansa naimisssa ihan väärän ihmisen kanssa, kuin nyt pistää yksi suhde poikki.

Marlina

En todellakaan tiedä enää mitä tehdä... Unelmoin aivan toisenlaisesta nuoresta miehestä, vaikka rakastankin yhä tätä omaani. Mutta nyt olen todella tullut siihen tulokseen, että meidän täytyy puhua vakavasti naamatusten juttu läpi. Haluan kuulla vielä hänenkin mielipitensä asiasta. Olen hänelle lähettänyt pitkiä tekstiviestejä, samoin hän minulle. Hän edelleen sanoo rakastavansa minua kamalasti ja että on tajunnut miten typerä on ollut kun on pitänyt minua ns."itsestäänselvyytenä" ja lupaa muuttua. Mutta kun tällaisia keskusteluja on käyty jo vaikka kuinka monta, eikä hän ole muuttunut miksikään!? Eihän tässä ole enää mitään järkeä? Ehkä olemme vain "kasvaneet erillemme" ajatusmaailmassamme jotenkin, ja tämä varmaan sattuu aika monessa nuorena aloitetussa suhteessa. Pitkästä suhteesta (kuten joku jo taisi sanoakin) kun on niin kamalan vaikea lähteä.. :/ On jo "tottunut" ja yhteisiä tulevaisuudensuunnitelmiakin on jo jonkinverran. En haluaisi pahoittaa hänen mieltään ja haluaisin hänen olevan onnellinen. Mitä jos hän tekee itselleen jotain?! Sanoin hänelle ettei toisen ihmisen luonnetta voi muuttaa eikä meidän kummankaan minun mielestäni pitäisi luonnettamme muuttaa. Me olemme ehkä vain liian erilaiset. Hän on samalla niin ihana ja samalla kaipaan paljon muita piirteitä hänessä. Harkitsen nyt vakavasti tekeväni lopun suhteelle joko samantien kun ensiviikonloppuna juttelemme tai "tauon kautta", jonka aikana voisin vielä jutella ystävieni ja vaikkapa äitini kanssa. Vai? Miten ihmeessä voin jättää hänet? Mitä voin sanoa niin ihanalle ihmiselle kuin hän? Hän kun ei ole koskaan tehnyt ainakaan mitään PAHAA minulle. Olen vain yksinkertaisesti kyllästynyt suhteeseemme.

Please auttakaa ennen viikonloppua! Etenkin ne joilla kokemusta!

mimuli

No sitten varmaan kannattaa alkaa katsoa uusia tuulia ja elämänpolkuja. Todellakaan ei kannata, niinkuin Murehtija sanoi, jäädä suhteeseen, jossa ei ole tyytyväinen.

Rasberry
Famous
[quote author="Marlina"] Hän oli arvostellut ainakin pariakymmentä tyttöä "Kaunis ;)" "Nätti ;)" "Sexy ;)" yms kommenteilla [quote]

Joitain se vain häiritsee, itseäni ainakin loukkaisi hieman, ja tiedän että poikaystäväänikin loukkaisi jos kehuskelisin muita miehiä silmää iskien.
Mun kaavan mukaan se ei olisi hirveän kohteliasta toista kohtaan.

Mutta niin kuin monessa muussakin asiassa, pätee tässäkin se, että meitä on niin monen junaan!=) jonkun prioriteetit ovat kuin toisen peilikuvat. Ja hyvä näin!

Murehtija
mimuli
snip
Marlina
Haluaisin enemmän suhteeltamme, ja siitä on puhuttu. Joko poikaystäväni ei ymmärrä tai sitten häntä ei huvita mitkään "romanttiset" puuhat.

Näin siis tajusin että asiasta on jo puhuttu? Jos on puhuttu, eikä toinen tunnu piittaavan niin eikö se silloin ole selvä peli?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat