Ne kolme sanaa.. - Parisuhteet

marika_

Ollaan nyt oltu kohta 5kk yhdessä ja ihan rehellisesti voin sanoa rakastavani poikaystävääni.

Minulle rakastaminen ei vaadi toisen täydellistä tai edes lähes täydellistä tuntemista. Rakkaus vaatii vain sen tunteen toisen ihmisen ihmeellisestä ainutlaatuisuudesta ja korvaamattomuudesta. Minulle rakkaus on sitten se voima, mikä saa toisen tuntumaan kiinnostavalta ja luo vahvan halun oppia tuntemaan toinen aina vain paremmin.

Uskon kyllä että jollain tasolla rakkaus tulee muuttumaan, ehkä syvenemään, kunhan ollaan oltu riittävän pitkään yhdessä ja voidaan jo oikeasti väittää tuntevansa toinen erittäin hyvin. Mutta kyllä ainakin itse koen jo sen varhaisemmankin rakkauden oikeaksi rakkaudeksi, sillä mitä muuta se olisi? Kun mistään ihastumisesta tai pelkästä tykkäämisestä ei kuitenkaan enään ole kysymys.

Mutta kuten pieces sanoi, kehittyvät tunteet ihmisillä eri tahtia, eikä siinä ole mitään väärää :) Eivätkä kaikki tietenkään halua sanoa noita maagisia sanoja heti vaikka kokisivatkin rakastavansa. Ovathan ne tietyllä tavalla "lopullisia" eikä sanottua saa koskaan takaisin.

Sivut

Kommentit (273)

ihqudamus

Olen seurustellut mieheni kanssa muutaman kuukauden enemmän ja vähemmän tiiviisti. Meillä on ollut ihan hirveästi kaikkea p*skaa matkan varrella, mut ollaan selvitty.

Eräänä iltana muutaman oluen jälkeen puhuimme tuleaisuudesta ja toisistamme ja sitten mä tein sen. "Älä nyt kulta säikähdä, mutta mä rakastan sua." Vastaukseksi sain: "No miksi mun olisi pitänyt säikähtää?" Voi luoja.

Se käyttää "tykkään susta ihan kamalasti" ja "olet mulle maailman tärkein ja rakkain" -sanontoja.. Minä poloinen sitten otan sen ratkaisevan askeleen, koska kuvittelin ettei se uskalla sanoa sitä ensin.

Jäi aika ilkee maku suuhun, koska ei ole helppoa tuntea voimakkaammin kuin toinen. Kuulostaa tyhmältä? -Joo. Mutta tuntuu pahalta.

Kokemuksia?

sopuli

Musta tuota ei pidä säikähtää. Eihän nyt rakastuminen ja varsinkaan sen muuttuminen rakkaudeksi synny molemmilla samaan aikaan, ei se tarkoita, etteikö toinen välittäisi ja etteikö tunteita olisi. Mulle on mies sanonut ennen mua rakastavansa ja mä en vaan voinut sanoa niin takaisin, koska en rakastanut! Sanoin myös tykkääväni kamalasti, että toinen on rakas jne. Mutta aika kun kuluu, niin tunteetkin vahvistuu... Ei tuosta mun mielestä tarvitse ottaa mitään stressiä. Ja voiko edes parissa kk rakastaa toista? Mun mielestä kyse on ehkä enemmäkin rakastumisesta.

SooZ

mulla kans kulta sanoi ensin että rakastaa. mä menin silloin ihan sekasin siitä :D hyvällä tavalla. tai se laitto sen sillon tekstiviestinä kun olin yön töissä ja se oli vähän ottamassa. en vastannut tuohon viestiin koska en ollut silloin ihan varma tarkoittiko hän sitä todella vai ei.

mulle on muutenkin ollut aina vaikeeta kertoa tunteista kun sitä ei kotona koskaan pahemmin kukaan tehnyt. enkä halua "kuluttaa" rakastan sinua sanontaakaan. sanon sen kun todella tarkoitan sitä. minusta se menettää jo merkityksensä jos joka kerta kun toinen vie roskatkin ulos pitää huikata että rakastan sinua xD (nojoo aika karkea esimerkki)

*Sandy*

Mun poikaystävä kanssa sanoi nuo maagiset sanat noin kuukauden seurustelun jälkeen. Itse en ollut ehtinyt edes miettimään mitään tuollaista! Olin hetken kuin puulla päähän lyöty, mutta vastasin samalla lailla takaisin. Ja kyllähän minä häntä rakastinkin jo silloin, mutta ne sanat vaan tuli niin yhtäkkiä. Ehkä teilläkin on niin. Jos hän ei odottanut kuulevansa sitä, ja meni siitä häkellyksiin, eikä oikein tiennyt mitä sanoa?

tessa

Meillä tilanne meni niin, että sanoin, että "mä taidan olla rakastunut suhun" ja hän vastasi siihen, että "mä taidan rakastaa sua". Mitäs siihen sitten enää. Muutama päivä sen jälkeen sanoin hänellekin ihan kunnolla, että "mä rakastan sua". Seurusteltu ollaan siis jotain 5kk.

Itse en edes odottanut mitään vastausta ensimmäisellä kerralla. Tuli vaan itselle sellainen tunne, että halusin poikakaverini tietävän kuinka vahvasti mä häntä kohtaan tunnen ja, että kuinka tärkeä se mulle on. Meillä siihen tilanteeseen mentiin pikkuhiljaa, eli ensin "sä oot mulle tärkeä" "mä tykkään susta" "mä tykkään susta tosi paljon" joten käytännössä katsoen me kumpikin jo tiedettiin (teoista), että kyllä se toinen rakastaa, mutta kyllähän se on ihana kuulla :D

angie

Miehillä rakkaudentunnustukset tuppaa aina olemaan vaikeita :> Kyllä se siitä !

Ja meillä se oli kulta kans joka sen ensin tunnusti. :> Muistan sen hetken vieläkin .<3

weramaria

Meillä kuulee hyvin harvoin lausetta "mä rakastan sua", se on jotenkin liian... en osaa sanoa, mutta me ei sitä käytetä. Se ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö rakastettais- tunteet tulevat vain esille enemmän tekojen myötä. Paljon kehutaan ja hellitään toisiamme. Alkuaikoina tietysti tuli sanottua nuo maagisetkin sanat, mutta sittemmin ne on jäänyt. Selvähän tuo asia jo on, mitäpä sitä enää vakuuttelemaan! :lol:

viipula

Olimme seurustelleet reilut puoli vuotta ennen muita maagisia sanoja. Muistan vieläkin kuinka makoilimme kultani huoneessa musiikkia kuunnellen kun hän kohta pimeässä huoneessa sanoi rakastavansa minua. Siinä meni 17-vuotiaan tytön pää sekaisin, koska itse en sitä uskaltanut ensin sanoa.

Edelleen meillä tuota kuulee lähes päivittäin. Kulta saattaa tulla halaamaan takaapäin ja sanoo että rakastaa. tai illalla nukkumaan mentäessä ennen nukahtamista jompi kumpi mumisee sen toisen niskaan.

piccis

Meillä minä olen sanonut nuo sanat n. puolen vuoden tuntemisen jälkeen (seurustelun alkua on vaikea laskea), mutta kullalla ne on edelleen sanomatta.. hankalaksi ja oudoksi tilantaan tekee se, että olemme tunteneet kohta kaksi vuotta ja käytännössä asuneet yhdessä n. puolitoista vuotta (virallisesti n.puoli vuotta). asiasta on yhdessä puhuttu ja itketty ja viimeksi kulta uskoi tämän rakkautta olevan, mutta totesi sen ääneen sanomisen olevan vain niin kamalan vaikeaa.. edellisessä suhteessaan hän on sen sanonut, mutta ilmeisesti toinen ei ollut uskonut tms (neljän vuoden suhde). tunnen itseni tämän takia jotenkin "vialliseksi" ja ettei minua voi rakastaa.. kovasti kulta minusta kuitenkin välittää ja osoitaa sen monta kertaa päivässä. hän on myös tehnyt meidän ja minun vuokseni tekoja, joihin itse en olisi pystynyt (mm. jättänyt työnsä ja muuttanut suomeen) ero on ollut lähellä, mutta kumpikaan sitä ei haluaisi (ja kulta vielä vähemmän)...
viime aikoina seksikin on käynyt alkuaikoihin verrattuna vähiin (kullan haluttomuus), joten mieli ja itsetunto on maissa.. saa nähdä kauan jaksaa ja kestää, mutta vielä on uskoa..
olisiko teillä vinkkejä tai mielipiteitä tilanteeseeni? olisin niistä kovin kiitollinen, koska nyt ajatukset pyörivät vain tiettyjä ratoja ja toiset näkökulmat voisivat auttaa...

Cassy

Olin ulkomailla vaihdossa, kun mieheni lähetti minulle tekstiviestin, jossa kertoi ensimmäisen kerran, että rakastaa minua. Olin ihan hämilläni, enkä tiennyt mitä sanoa, koska en odottanut niitä sanoja niin nopeasti. Kysyin vain, että kai hän tarkoitti sitä, kun sanoi niin. Olimme seurustelleet noin 5kk silloin.
Itse sanoin vasta paria kuukautta myöhemmin hänelle, että rakastan häntä.

flame86

Meidän suhde alkoi siitä, ku kirjoitin rakkaalleni että rakastuin siihen heti ku ekan kerran näin sen ja että en olis halunnu rakastua koska pelkäsin että mua satutetaan.. Mutta niin.. kerroin vaan että "en voinu olla rakastumatta suhun heti ensi silmäyksellä". Ja siitä alko meidän suhde joka on pian jo kestänu 2 vuotta. Se rakkauden tunnustaminen ja kauniit sanat on meillä joka päiväistä, mutta vaikka miten monta kertaa sanonkin "Mä rakastan sua!" ni tuntuu ettei sitä voi ikinä sanoa tarpeeks monta kertaa. On aina sellanen voimaton olo ku rakastaa toista enemmän ku elämää ja oma rakas on mulle henki ja elämä, mutta silti ei vaan löydä sanoja ja tekoja jotka todella riittäis kuvaamaan niin suurta rakkautta ku mitä tunnen kultaani kohtaan.

Jeii

Mä meinasin kuolla kun poikaystäväni nuo sanat sano. Ne tuli todellakin äkkiä, ja itse olin se joka mutisi jotain takasin :oops: Mä kyllä välitin (ja välitän yhä) ja pidin (pidän) kovasti, mutta mun mielestä rakastaminen on jotain tosi vahvaa, paljon vahvempaa kuin ihastumiset.

Nyt olen jo pitkään voinut sanoa rakastavani häntä, sillä tiedän todella sitä tekeväni.

bellu

heinäkuusta saakka ollaan seurusteltu.. ..heh, ja viime yönä juuri sain sanottua omalle kullalleni että rakastan häntä. monet kerrat olen sitä yrittänyt sanoa, mutta en ole saanut sanoja ulos suusta. viime yönä sitten tunnin pähkäilyn jälkeen sain sanat suusta ulos. kulta yritti vielä siinä samalla nukkua ja minä en päästänyt itseäni nukkumaan vaikka väsytti niin pirusti. kun vihdoin ja viimein sain asiani sanottua kulta sanoi että oli tiennyt koko ajan mitä yritin sanoa ja naureskellen puhuimme tästä. aina selostin että mulla on asiaa sulle ja sitten kun kulta kysyi että mitä niin jäin vain mietiskelemään enkä saanut sanoja suusta. noh, nyt se on sanottu ja olin varma että kultakin rakastaa minua ja hän sanoi sen myös minulle takaisin minun jälkeeni. ihanaa! :roll:

bile_hile

Olin saattamassa kultaani asemalle jälleen kerran kunnes sitten päätin sanoa sen. Yritin edellisiltana sanoa mutta en vain pystynyt, tarkoittaa sitä että oikeasti tunnen niin..
Tosiaan asemlla sitten sanoin että "kulta arvaa mitä? Minä taidan olla rakastumassa sinuun...." Huomasin kuinka hämilleen hän hetkeksi meni ja söpersi että hänkin minuun. Seuraavana iltana messengerissä mies sanoi kuinka oli koko matkan ajatellut minun sanoja ja että hän on todellakin rakastumassa muhun.. Joskus myöhemmin sitten sanottiin kun vierekkäin sängyllä maattiin Minä Rakastan Sinua - sanat.. Ihanaa.. =)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat