poikaystävästä selvisi uusi puoli. - Parisuhteet

Lizzie

Jos poikaystävä on lestadiolainen, ota huomioon että hän ei varman suostuisi yhdyntään jos sinä ehkäiset.
Mun mielestä tuossa on liian perustavanlaatuiset jutut kyseessä, ja jos poikkis ei jousta, miksi sun pitäisi olla se ainoa joka joustaa? Nej nej, sanon suoraan että aika risuinen tulevaisuus olisi, jos yhdessä pysyisitte. Ellet sinä sitten käänny hänen uskoonsa. Ja 2 vuottako te olitte seurustelleet? Hyvin moni tiukasti uskovainen olisi tuossa vaiheessa jo vähintään kihloissa, onko poika puhunut mitään tarkempaa avioliitosta?

Uskoisin että olisitte molemmat onnellisempia sellaisen kumppanin kanssa, jonka ajatusmaailma kohtaa teidän omien kanssa.

Sivut

Kommentit (26)

Mimia
Mariel
ihan kohtuutonta tosiaan kysyä, että tyttöystävä vai uskonto, jos uskonto on noin tärkeä hänelle. olennaista on, että onko seksi vai tää poikaystävä tärkeämpi.

Ei tuo ihan noin mene. Olennaista on kumman ajatusmaailman mukaan eletään. Yhteenmuutto ja seksi ennen vai jälkeen papin aamenen. Nuo on kyllä sellaisia kysymyksiä, joihin pitäisi löytää yhteinen sävel. Ei pelkästään niin että toinen haluaa ja toisen pitää mennä mukana vain siksi kun toinen on tehnyt niistä "uskontokysymyksiä". :?

jeen

ei se seksi niinkään vaan se ettei voi asua yhdessä koskaan jos pidän sen periaatteen etten mene koskaan naimisiin ja se että haluaisin lapsia.

Mariel

ihan kohtuutonta tosiaan kysyä, että tyttöystävä vai uskonto, jos uskonto on noin tärkeä hänelle. olennaista on, että onko seksi vai tää poikaystävä tärkeämpi.

jeen

Mariel: Ei ole minkään laista seksiä nytten, pelkkää pussailua ja sekin ällöttää välillä. En haluasi naimisiin ollenkaan, ja se oksettaa että poikaystävä on niin uskonnollinen ja ei siedä minkään laista seksiä.

jeen

Koko ajan käy mielessä kiristäminen että pitäis valita mä vai uskonto. mutta se on tietyllä tavalla väärin mutta silti haluisin sanoo tän sille. että jos uskonto on tärkeempi ku minä niin heippa vaan.
Mutta yksi onglema on vielä että en pysty eroamaan kun olen niin kiintyny siihen että on poikaystävä ja just hän. Ja ei mulla oo kavereitakaan että voisin hyvillä mielillä erota ja ottaa lohtua kavereista.

Mariel

pettämisellä toimisit täysin miehesi uskontoa vastaan. miksei muunlainen seksi riitä, varsinkin jos tietää, mitä on tulossa? tärkein kysymys varmaan on, että haluatko naimisiin tämän miehen kanssa ja mitä avioliitto Sinulle tarkottaa.

mikä aiheessa oksettaa? omat halut? torjuminen?

jeen

ja sekin vielä että en millä pystyis menemään eka naimisiin ja sitten yhteen muutto, vaan pidän aitä ehdottomana että asuisin yhdessä ennemmin monta vuotta ennen jos/kun menisin naimisiin.

ja aina kun puhun tästä asiasta niin tulee oksettava olo ja älööttää..

jeen

Ollaan seurusteltu muutaman kuukauden päästä kaks vuotta. ja vuosi sitten meillä oli seksi elämämme mutta ei ehditty minkäänlaiseen yhdyntään, mutta muuta seksiä kyllä, ja sillon olin onnellinen. Mutta tätä nykytilannetta en kestä! muuten poikaystävä on ihana ja lähes täydellinen mutta tää on iso ongelma, enkä osais erota näin pitkän ajan jälkeen..

On hyvin uskonnollinen mutta ei se näy päällepäin. On meillä aika paljon onglmia juuri tästä aiheesta. Sitte kun saan lapsia kenenkaa ny sitten saankin niin niitä ei kasvateta muullailla ku normaalisti niinku mutkin. Harrastimme muunlaista seksiä mutta sitte yhtäkkiä kaikki muuttu ja nyt tuntuu että ei olla niin läheisiä ja mun pitää koko ajan varoa mitä teen ja sanon, hirveen vaikeeta.

Ei ole kyse jännittämisestä ollenkaan.

miu
Lumi~
jos haluatte nuin paljon eri asioita (tai eri aikaan) niin ehkä silloin kannattaisi kummankin katsella muualta sellainen kumppani jonka kanssa ajatukset ja tulevaisuuden suunnitelmat menisivät enemmän yksiin..

samaa mieltä! tuntuu, että teidän tapauksessa kumpikaan ei pysty joustamaan omasta sanotaan sitten vaikka että "vakaumuksestaan". tietyssä vaiheessa seurusteluahan sitä aina käydään läpi näitä "isompia" asioita (esim. uskonto, haluaako lapsia vai ei jne.) ja itse ainakin teen sen siksi, että tiedän, onko seurustelukumppanista lopulliseksi elämänkumppaniksi. jos niistä isoista asioista ollaan aivan eri mieltä ja jos tilanne vielä aiheuttaa (kuten itse sanoit) ällötystä yms. en itse jatkaisi suhdetta.

Mimia

Hankala tilanne kyllä, varsinkin jos poika on asiassaan ehdoton.

Itse en ole tuollaisessa tilanteessa ollut, enkä tule olemaan. Jos minulle kävisi noin, ero siitä tulisi. En voisi kuvitellakaan että en harrastaisi seksiä miehen kanssa kuin vasta avioliitossa tai että eläisin noin uskonnollisen miehen kanssa. :roll: Mitäs sitten jos kemiat ei sängyn puolella kohtaa? Ongelmia siitä vain seuraisi...SUURIA ongelmia.

Mutta ehdotan keskustelua. Mikä on oma suhtautumisesi noin "suureen uskoon" (selkeästi poika on aika uskonnollinen..)? Oletteko seurustelleet pitkään, vai tuleeko esille muitakin uskontoon liittyviä "ongelmia" tulevaisuudessa(häät, lasten uskontokasvatus...)? Voisitteko harrastella muunlaista seksiä, mutta jättää yhdynnän avioliittoon?

Pettämään älä mene, saat vaan huonon omantunnon ja pilaat suhteen. Siitä ei seuraa mitään hyvää. Eroa ja etsi mielummin kokonaan toinen mies.

Tosin onhan siinä pienen pieni mahdollisuus, että poikaa jännittää eka kerta niin paljon ettei halua sitä vielä, mutta seurustelun edetessä mieli muuttuu. Joten ei kannata kirvestä kaivoon heittää. Sinähän sen poikaystäväsi parhaiten tunnet.

jeen

Miespuolinen: Joo, haluan lapsista ihan normaaleja ja sellasia ku mä. Pitää jutella poikaystävän kanssa että jos hän pitäis uskonsa ihan vaan sisällä ja lapset kasvatetaan normaaleiks! ja hänen sukunsa ei mun lapsia mitenkään kasvata minä olen äiti ja tiedän mikä on hyväksi! Ollaan juteltu paljon jo, mut vielä on puhumista. :)

jeen

puhuttiin poikaystävän kanssa seksistä ja oli suunnitelmissa eka kerta mut sitte kaikki muuttui, poika ystävä kertoi uskonnollisuudestaan ja sanoi ettei aijo harrastaa seksiä ennen naimiisiin menoa! Tämä asia järkytti minua ja nyt kaikki on mullin malli, ja mä en halua naimisiin, mutta silti haluan olla poikaystävän kanssa enkä pystyis erota, mutta en voi elää seksitöntä elämää. Ja mielessä käy koko ajan että mitäs jos pettäisin. Mitä täytyy tehdä onko joku ollu samassa tilanteessa? neuvoja kiitos.

Lumi~

jos haluatte nuin paljon eri asioita (tai eri aikaan) niin ehkä silloin kannattaisi kummankin katsella muualta sellainen kumppani jonka kanssa ajatukset ja tulevaisuuden suunnitelmat menisivät enemmän yksiin..

sopuli

VAikka kuinka rakastaa jotakin, niin ei aina vaan voi elää yhdessä, jos maailmankatsomukset on aivan liian erilaisia! Toisen on joustettava, tai sit se ei vaan toimi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat