Tahtoo kihloihin!!! - Parisuhteet

Annie the Pooh

itsellä on yksi päättynyt kihlaus takana ja se todellakin tekee sen että miettii kahdesti ja vielä kymmenennenkin kerran että mennäkö vielä kihloihin. Olin ihan täysillä ja tosissani, kun menin kihloihin ensimmäisen kerran, luulin sen kestävän loppuelämäni, mutta miten kävikään. :(

Mietin jopa sitä että uskallanko mennä uudelleen edes suhteeseen, kihlauksen päättymisestä on nyt reilu puoli vuotta ja olen seurustellut nyt pari kuukautta (okei tosi lyhyt aika), mutta minä olen tässä uudessa suhteessa se joka on sitoutumiskammoinen ja kantaa ukon tavarat pois asunnostaan kun niitä alkaa kertymään ja ei sano sitä poikaystäväksi ja näin. Taas harhautuu... sorry, mutta siis uskoisin poikaystävälläsi olevan saman ajatuksen mielessä, että hän haluaa varmasti olla kanssasi ja jos olette keskustelleetkin asiasta, niin anna hänelle aikaa, hän ei vaan halua mahdollisesti uutta päättynyttä kihlausta. En sano että teille niin kävisi, mutta aina se on olemassa se mahdollisuus.

Itsellä on mielessä se, että mitä se kertoo ihmisestä jolla on monta päättynyttä kihlausta takana? Että tekee sen päätöksen liian helpolla. En halua sitä itselle.

Ja voit olla varma että kun hän sormuksen sormeesi pujottaa, hän tekee sen omasta tahdostaan ja niin suurella varmuudella suhteenne kestävyydestä, että sinä et voi sitä uskoakaan! :D

Et sanonut että kuinka vanhoja olette???

Sivut

Kommentit (43)

Lania
Tyttönen
En tiedä mistä se johtuu,että hän ei halua vielä mennä kihloihin. Hän on ollut ennenkin kihloissa ja suhteen kävi miten sen kävi.

Eiköhän tossa oo jo vastausta itsessään ;)

Ja vaikka tossa sanoitkin että nyt tuntuu jo tyhmältä toi innostus, niin toisaalta ymmärrän tollasen innon ja hehkutuksen KAIKKI NYT HETI ÄKKIÄ -asenteen. Itehän en ees seurustele, mutta oon silti aina innoissani menossa kihloihin ja naimisiin ja miettimässä lasten nimiä kun oon kaks kertaa tavannu jonku pojan :D (vaikkei siis samaan tilanteeseen liitykään, kun sulla).

Maikki85

joo no te ootte sitten tunteneet kauan.. Mutta mutta, et välttämättä sitä miestäs kuitenkaan niin hyvin tunne kuin esi oottaisit sen pari vuotta ja tunnet miehes taas paljon paremmin. Ihan hyvä vaan odottaa..Kuitenkin teillä on koko elämä aikaa ja silleen. Nää on todella isoja päätöksiä.. Koittakaas olla mennä ja juhlia viettää villiä nuoruutta ennenkuin pistätte perhee pystyyn!!

En tiiä onko tossa sitten mitään typerää.. Mullakin välillä tekisi hirveesti mieli muuttaa kullan kanssa yhteen ja mennä kihloihin jne. Mut sit rupeen ajattelemaan järjellä.. Eipä meillä oo vielä aikoihin varaa järjestää häitä.. Joten ehkä sitten kun naimisiinmeno tulee ajankohtaiseksi niin ehkä sitten itsekkin pääsen kihloihin..

Tyttönen

Koko loppuelämä aikaa. :wink:[/quote]

Olet aivan oikeassa. Eikä sillä mikään kiire ole,tosiaankaan. Asiat menevät omalla painollaan.Kiitos vastauksista.Tunnen itseni nyt todella typeräksi :oops:

Jzzu
Tyttönen
Uskon,että jonain päivänä menemme kihloihin ja naimisiin ja perustamme perheen...
...Ja tiedän,että tämä kuulostaa todella tyhmältä,mutta haluaisin jonkin merkin siitä,että ollaan yhdessä. Ja tietysti me rakastetaan toisiamme ilman sitä sormustakin.. :)

Muutama kysymys:
Miksi haluat kihloihin NYT jos uskot kuitenkin niin joskus tapahtuvan, miksi hoppu?
Mihin tarvitset "merkin" yhdessäolosta? Kenelle?

Kai ymmärrät että jos kullallasi on takanaan vähemmän onnistunut kihlaus ja jos hän yhtään on kihlauksen suhteen vakavissaan häntä todennäköisesti mietityttää tämänkin suhteen tulevaisuus ja kihlauksen kestävyys jos edellinen meni mönkään.

Koko loppuelämä aikaa. :wink:

Tyttönen

Lisäystä vielä...
Ollaan tunnettu toisemme viitisen vuotta ja seurusteltu vuoden verran.Ollaan aivan tosissamme suhteessamme ja halutaan mennä naimisiin ja perustaa perhe. Molemmat opiskelemme vielä ja ollaan puhuttukin,et sit mennään naimisiin,kun opiskelut on ohi ja on siihen taloudellinen mahdollisuus.

Ja oikeassa olet "Maikki85" siinä,että vuosi on tosiaan lyhyt aika niin suureen päätökseen. Ehkä me vielä odotellaan.Oon tyytyväinen tähän,mitä meillä tällä hetkellä on.Enkä halua missään nimessä painostaa poikaystävääni.

Maikki85

Ehkä sen kihloihin menon kannattais ottaa vähän vakavammin kuin pelkästään haluamisen takia. Ootko sä kihloihin menon jälkeen valmis miettimään millon meette naimisiin jne. Meinaa sitähän se tarkoittaa.
Ehkä poikaystäväsi on ottanut opikseen edellisestä kerrasta ja kasvanut henkisesti.. Ettei se kihloihin meno ole vaan sitä että haluaa näyttää olevansa varattu.Sitä se valitettavan monella vain on.
Ite oon seurustellu päälle 2vuotta ja tää on vakavaa ja molemmat tiedetään että naimisiin mennään ja lopun elämä yhdessä vietetään mutta eipä vieläkään kihloihin olla rynnätty. Vuos on kuitenkin suht lyhyt aika joten ois parempi et katotte tosiaan sen pari vuotta.. Vuosi on tosi lyhyt aika noin isojen päätösten tekemiseen..

Tyttönen

Heippa kaikki!

Tästä aiheesta on varmaan puhuttu jo moneen otteeseen,mutta ajattelin silti ottaa tämän uudestaan esille.

Elikäs...Ollaan poikaystävän kanssa seurusteltu vuoden verran ja asutaan yhdessä. Ollaan tosi onnellisia yms ja ollaan puhuttu kihloihin jne menostakin. Poikaystäväni ei kuitenkaan halua mennä vielä pariin vuoteen kihloihin. Itse olisin täysin valmis. En tiedä mistä se johtuu,että hän ei halua vielä mennä kihloihin. Hän on ollut ennenkin kihloissa ja suhteen kävi miten sen kävi.Ehkä hän pelkää,että meidänkin suhde päättyy eroon heti kun menemme kihloihin..En tiedä.Ymmärränhän minä sen toisaalta. Ollaan aiheesta keskusteltu,mutta hän aina vaihtaa aihetta..Uskon,että jonain päivänä menemme kihloihin ja naimisiin ja perustamme perheen...Ja tiedän,että tämä kuulostaa todella tyhmältä,mutta haluaisin jonkin merkin siitä,että ollaan yhdessä. Ja tietysti me rakastetaan toisiamme ilman sitä sormustakin.. :)

Mutta jos jollain olis ajatuksia tästä jutusta, olisin erittäin kiitollinen:)

PinkPanther

minun mielipiteeni: Kihlaus on lupaus avioliitosta, ja kihlautuessa voisi olla hyvä, että hääpäivä olisi valmiiksi sovittu, tai edes osittain mietitty. Tämä olisi se perinteinen kihlaus. Tai sitten: Kihlapari haluaa suhteensa merkiksi sormukset, eli menevät kihloihin ja elävät avoliitossa. Ja silti ovat sitoutuneet toisiinsa kuin aviopari. Sekavasti selitetty mutta....

Kihlaus ei mielestäni ole oikein perusteltu vielä vuodenkaan seurustelun jälkeen. Täytyy olla varma että toisen kanssa elää lopun elämänsä.

figaro
PinkPanther
Kihlaus ei mielestäni ole oikein perusteltu vielä vuodenkaan seurustelun jälkeen. Täytyy olla varma että toisen kanssa elää lopun elämänsä.

Ja kuka on toisen puolesta sanomaan siitä, että milloin on varma? Et sinä, enkä minä eikä kukaan muu kuin asianosaiset. Toisille riittää vuosi, toiset tarvitsevat takuuseen 10 vuotta.

Tartuin tähän juuri siksi, että itse vuoden seurustelun jälkeen kihlauduin ja neljän vuoden jälkeen avioiduin ja pian 7 vuotta yhteiseloa takana.. Mitä olen hävinnyt? En mitään. Mitä olen voittanut? Paljon.

Mutta.. Mielipiteet ovat siis jokaisen omia.

Lania
figaro
PinkPanther

Ja kuka on toisen puolesta sanomaan siitä, että milloin on varma? Et sinä, enkä minä eikä kukaan muu kuin asianosaiset. Toisille riittää vuosi, toiset tarvitsevat takuuseen 10 vuotta.

Emmä kyllä ainaka käsittäny et tossa jotenki muista puhuttiin, vaan että _itse_ täytyy olla varma siitä. Eli nimenomaan asianosaset.

Miten kukin ton sitte lukee.

PinkPanther
figaro
PinkPanther

Tartuin tähän juuri siksi, että itse vuoden seurustelun jälkeen kihlauduin ja neljän vuoden jälkeen avioiduin ja pian 7 vuotta yhteiseloa takana.. Mitä olen hävinnyt? En mitään. Mitä olen voittanut? Paljon.

Mutta.. Mielipiteet ovat siis jokaisen omia.

Hitsi... enhän mie nyt ihan tuota tarkottanut :D Siis just sitä että jokaisen täyty yitse olla varma, ja tietysti se on ihan yksilöllistä. Jotkut ovat sitä ryhmää, jotka uskaltavat edetä nopeasti ja jotkut ovat vähän hitaammin etenevää sorttia. Ja jokainen tietenkin itse tietää milloin on valmis, mutta kihlaus on kuitenkin kahden ihmisen yhteinen asia, molempien täytyy olla varmoja asiasta. Kihlauksen ei pitäisi epäröidyttää yhtään..

PinkPanther

heh, mie en ilmeisesti ilmaise nykyään itseäni kovinkaan ymmärrettavasti. Kukaan ei nykyään tajua miun sepustuksista mitään... täytyypä ruveta muotoilemaan asiat vähän uudestaan :D

SooZ

kyllä mäkin kehottaisin odottamaan kerta kultasi ei vielä ole valmis kihloihin. Mikäs kiire siinä on.
Itse menin kihloihin n. 6kk seurustelun jälkeen. En kadu edelleenkään mutta ehkä se on yksi syy siihen että tällä hetkellä on hiukan vaikeampaa. Tämä tuntuu silti oikealle.

Venice Queen

Minäkin haaveilen kihloista, ja meillä on takana sentään yli 2,5 vuotta... Ensimmäisen vuoden aikana mies "kosi" minua parikin kertaa (en tiedä oliko tosissaan, kaipa), ja nykyään kun vihjaankaan kihloista, hän vain sanoo, että olisit silloin tarttunut tilaisuuteen... Nyt hän ei kuulemma ole valmis vielä. Meillä on ollu tässä tosi vaikeeta, mutta oon tajunnu ettei tää eroon pääty kuitenkaan, rakastetaan niin paljon, niin haluaisin kihloihin. Ehkä se tois varmuutta siitä, että mieheni todella haluaa olla kanssani, ja minäkin haluan olla hänen kanssaan koko loppuelämäni. Olisin valmis päättämään hääpäivästäkin kihlauksen yhteydessä (siis jonnekin 2-3 vuoden päähän), mutta luulen että poikaystäväni voisi tätä hieman säikähtää. Kesällä aion ottaa asian kyllä puheeksi, mutta itse en halua kosia, vaan miehen täytyy se tehdä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat