Lasten hankinta? - Parisuhteet

Kepatäti

Juu, en minäkään siis sillä. Eipä noita tutkimuksia vissiin aloitetakaan kuin vasta vähintään vuoden yrittämisen jälkeen.

Noissa kuitenkin on jonkun verran yleisesti lastensaannin ongelmista.

Sivut

Kommentit (22)

Töröhuuli

Jotenki se puoli vuotta vaa tuntuu niin pelottavan pitkältä ajalta, kun vauvaa niin toivisi... Nytkin menkat yli kaks viikkoa myöhässä, mutta testit negaa! äh... :(

closure
JJEMMY
En itse lähtisi hedelmöityshoitoja vielä kokeilemaan, puoli vuotta on kuitenkin aika lyhyt aika. Perhesuunnitteluneuvolaan minäkin suosittelen ja yrittämään vielä! Älkää menettäkö vielä toivoanne :)

Komppaan tätä. Puoli vuotta on suht. lyhyt aika, joten malttia vaan :)

Töröhuuli

Itellä täs kuussa menkat ilmeisesti jääny välistä, raskaana en ole, testattu terveyskeskuksessa... Lasta yritetty tuosta maalis-huhtikuusta, mut ei näy eikä kuulu! ...ketuttaa, ku muilla tuntuu nappaavan jo ajatuksesta ja ittellä vaa lyö tyhjää... äääh! sitä vaan stressaa ja miettii, et onko ittessää jotaki vikaa etc. etenki, kun nyt nuo menkatki jossain. Yrittää nyt vaa olla liikaa miettimättä ja oottaa... varaan varmaa ajan sinne gynekologille, vaik maaliskuun lopulla kävin ja kaikki piti olla ok, papillooma-virusta lukuunottamatta.

Puutarhis
Töröhuuli
entäs, jos ei syö pillereitä ja muu ehkäisy jätetty pois lapsi mielessä? puoli vuotta tuloksetta lyhyt vai pitkä aika?

Oman tuttavapiirin kokemuksiin nojaten... Melko normaalia.

JJEMMY

En itse lähtisi hedelmöityshoitoja vielä kokeilemaan, puoli vuotta on kuitenkin aika lyhyt aika. Perhesuunnitteluneuvolaan minäkin suosittelen ja yrittämään vielä! Älkää menettäkö vielä toivoanne :)

Asphyxia

Toivottavasti teillä lasta yrittävillä on ikää jo reilusti yli kahdenkymmenen. Ja olen samaa mieltä kuin joku jo mainitsikin, että kaksi vuotta on aika lyhyt aika seurustella ennen lapsen hankintaa. Kahdessa vuodessa ei vielä välttämättä ehdi suhteessa tulla arki vastaan, ja ne ongelmat voivatkin alkaa sitten siitä lapsen syntymästä. Toivotaan ettei niin käy, mutta mahdollista ja yleistä tuo toki on.

kis22

Monesti on myös auttanut se, kun on lopettanut vauvasta stressaamisen. Monet ystäväni ovat yrittäneet vauvaa monta vuotta eikä ole kuulunut. No, sitten he ajattelivat että kun ei tule raskaaksi ni ei tule. Ja heti tuon päätöksen jälkeen he huomasivat olevansa raskaana.

cute

^juuri niin, jokaisen oma asia.
mä haluaisin olla max 25 kun esikoinen saadaan, toivottavasti olis niin..mies ei ihan varma vielä siitä..
mut eiköhän me vuoden päästä lopeteta pillerit jo 8)
ois niin ihanaa..olla raskaana...synnyttäää..saada vauva..lapsi...muksu... kasvattaa ja hoitaa omaa lastaan :lol:

gollum
marimma
En usko että se seurusteluajan pituus vaikuttaa siihen kestääkö suhde vai ei lapsen olemassa olon jälkeenkin. Meneehän ne monet 10 vuoden suhteetkin pilalle vaikka heti kun lapsi on maailmassa, tai jo raskauden aikana kun tullaankin toisiin ajatuksiin. Tai taaperoiässä kun pitää koko ajan jaksaa vahtia ja opettaa ja sitten pitää jaksaa opettaa lukemaan ja olla kiinnostunut jne. Ei kaikki jaksa :)

Ei se että kymmenenkin vuoden suhde voi kaatua lapsen tullessa tai että parin kuukauden suhde voi kestää muuta sitä että useamman vuoden kestänyt suhde on vakaammalla pohjalla kuin vaikka alle vuoden suhde. Kumppanit myös tuntee toisensa paremmin. Tän takia mun mielestä kannattaa olla ainakin pari vuotta yhdessä ennen lasten yrittämistä. Riippuu myös osapuolten iästä, mitä nuorempia, sitä kauemmin musta kannattaa oottaa. En silti todellakaan meinaa tuomita kenenkään valintaa!! Jokainen laillaan :)

Puutarhis

Tuttavapiiriini kuuluu pari pariskuntaa, joilla tuo lapsen alulle saatto on ollut melkoisen työn takana.

Toinen pariskunta lähti vuoden yrittämisen jälkeen tutkimuksiin, eikä kummastakaan löydetty vikaa. Reilun parin vuoden yrittämisen jälkeen heidän esikoisensa sai alkunsa. Toinen pariskunta sai vihdoin ja viimein pojan hormonihoitojen avustuksella 10 vuoden yrittämisen jälkeen. Tietäkseni muut tuttavapiiriini kuluvat ovat saaneet lapsosensa siinä vuoden yrityksen aikana alulle.

On varmasti stressaavaa odotella, että josko tästä kierrosta nappaisi. Toisaalta olen lukenut myös tapauksista, joilla raskaustesti on näyttänyt plussaa vasta, kun tavallaan toiset menkat ovat myöhässä (eli n. 3 viikkoa). Ja ainahan on mahdolisuus, että kun riittävän paljon odottaa menkkojen alkamista, niin ne eivät tulekaan, vaan jäävät stressin takia välistä.

cute

eiiiih... tänään taas tuli kamala vauvakuumeolo :) vielä kyllä odotetaan jonkun aikaa.. halutaan olla kahdestaan jne 8)
mutta eiköhän vuoden päästä katsota uudestaan...

cute

En mäkään usko et se seurusteluajan pituus siihen vaikuttaa.. vaikuttaa siihen vähän muutkin seikat :lol:
me ollaan seurusteltu kohta 4 vuotta, siitä ajasta naimisissa 2 v
ja mä haluisin jo kauheesti vauvaa, toisaalta on hyväkin että mies vielä toppuuttelee tässä asiassa :D mut sanoisin et viim kahen vuoden päästä olisin raskaana jos raskaudutaan normaalisti..tai en ainakaan syö pilsuja enää..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat