yhteinen lemmikki? - Parisuhteet

iiris

ollaan jo jonku aikaa suunniteltu poikaystävän kanssa et hankittas yhteinen lemmikki,koira tai kissa....
ollaan oltu vajaa vuos yhes ja asuttu yhes 3kk.
mite muilla on toiminu lemmikin hoito?onko ollu mitää ongelmii?

Sivut

Kommentit (111)

Paulie

Meillä on ollu pikkuinen kissa kohta kuukauden verran. Jonkun otuksen ottamisesta oli ollut puhetta aina välillä, yhessä ollaan asuttu nyt 5 kk. Kun poikaystävä pääsi pois armeijasta, niin alettiin miettimään asiaa vähän enempi ja elokuun alussa sattui sit hyvä tilaisuus kohdalle.

Mietinnät oli lähinnä kissan ja koiran välillä, käytiinhän me pari kertaa eläinkaupassakin katselemassa, mikä on tarjonta :D Mut ei noi häkkieläimet oikein houkuttanu, lemmikistä pitää kuitenkin olla enemmän seuraa... Kissaan päädyttiin sit lopullisesti sen takia, koska se voi olla enemmän yksin koiraan verrattuna, kun mulla kuitenkin opiskelut ja toisella puoliskolla työt :wink:

Kissan kanssa on hauska peuhata ja katsella, mitä se touhuaa... Tuo on kyllä nyt vähän uhmäiässä, eli koettelee välillä hermoja :lol: Hoitaminen menee tasaväkisesti; ruokkiminen, leikkiminen ja astian siivoaminen... Kyllä se oma eläin yhdistää ja samalla siitä on seuraa, jos toinen ei oo kotona. Meidän oma vauva :D

sara

Meillä 2 kissanpentua.Yhdessä ollaan oltu n.1,5 vuotta ja yhdessä asuttu 5kk. Kisujen ruokkiminen,ulkoiluttaminen ja hiekkalaatikon siistiminen mun vastuulla. Valitettavasti. Vähän rupee meneen jo hermo kun joudun kaiken tekemään. Kyllähän niiden kanssa on kiva leikkiä mutta kun pitäisi hoitaa niin ei.. :( oon jo ruvennut miettimään, kannattaako vauvojakaan yhdessä hankkia kun kissoistakaan ei osaa pitää huolta.

figaro

Koira todellakin vaatii enemmän aikaa ja erityisesti pentuna. Kannattaa harkita ajankäytön ja muiden vastaavien resurssien sekä tarpeiden mukaan.. Jos elämä on hektistä ajoittain, ennemmin kissa kuin koira.. :roll:

Murehtija

Öh ei millään pahalla mutta kun noita sun muita juttuja luki niin ehkä lemmikin hankkiminen yhdessä ei ois kovin viisas ratkaisu????

Mutta noh....Veljellä ja sen tyttöystävällä on kaks yhteistä kissaa eikä niillä ainakaan mitään ongelmia oo ollu. Veli tykkää sen verran paljon kissoista että se niitä varmaan enimmäkseen hoitaa. Mutta eihän kissoissa nyt niin hirveesti ees hoitamista oo. Niin ja onhan niillä akvaariokin ja se luultavasti on sen tyttöystävän hoidossa...

sus-su

En ymmärrä miksi pitää hankkia yhteinen lemmikki, kun seurustellut/asunut yhdessä noin lyhyen aikaa?
Tiedän erään pariskunnan, joka otti koiranpennun ja ero tuli muutama kuukausi sen jälkeen. Sopua ei syntynyt,kumpi koiran saa, joten se vietin lopetettavaksi.

Lania

"Tiedän erään pariskunnan, joka otti koiranpennun ja ero tuli muutama kuukausi sen jälkeen. Sopua ei syntynyt,kumpi koiran saa, joten se vietin lopetettavaksi"

:O sano että toi ei oo totta! Pistää todellaki vihaks.

Rixuliini

Me otettiin noin vuoden yhdessä asumisen jälkeen ihana, karvainen kissa-pallero. :lol:
Mies pääasiassa ruokkii hänet kun herää aiemmin, ja kissa onkin enemmän kiintynyt häneen. Tietenkin, kun saa häneltä ruokaa.
Yhdessä hellimme ja leikittelemme kissan kanssa, mutta tämä kissaneiti on niin itsenäistä sorttia, että viihtyy paremmin omissa oloissaan.
Mitään riitoja kissan hoidosta meillä ei ole ollut, tosin mies välillä urputtaa että minä voisin useammin siivota hiekkalaatikon.. :oops:

sopuli

Mulle tuli sama olo kun parille muullekin täällä, etä jos toi teidän tilanne on noin epävarma niin kannattaa vielä miettiä yhteisen lemminkin hankkimista. TAi ainakin sopia, kumpi pitää sen, jos eroatte. En oikein ymmärrä, mitä edes tarkoitat koko kysymyksellä? Ongelmia? Siis, että onko tullut riitaa siitä, kumpi ostaa eläimelle ruuat tai käyttää ulkona?! Tollaisista asioista kannaattaa sopia etukäteen, mikäli ne eivät luonnostaan tule ja aiotte sen elukan ottaa...

|sanna

Mä aion hankkia itselleni koiran melkeen heti kun muutetaan. Siis itselleni. Maksan sen itse, samoin kuin sen kulut. Hoitaminen luultavasti menee puoliksi, mutta suurin vastuu mulla.

Miksette tekisi samalla tavalla? Helpompaa näin. Ei tarvitse miettiä, tuleeko riitoja hoitamisesta ja kuluista :D

yön enkeli

voittehan te lemmikin ottaa, jos tuntuu että teillä menee hyvin. tosin, olette tunteneet toisenne melkoisen vähän aikaa..
mutta itse avomieheni kanssa hommattiin marsu. minä sen halusin ja hän suostui. hän siivoaa marsun häkin ja minä hoidan muuten, ostan ruuat yms. tarpeelliset.
vaikkakin olimme asuneet yhdessä vasta non kolme kuukautta, mutta olimme olleet yhdessä silloin jo lähes 4 vuotta..
hyvin on sujunut, eikä asiasta mitään riitaa ole tullut :)

Aniara

Vastaa miksei..mutta kannattaa miettiä myös sitä että JOS tulisi ero(mikä on valittettavasti tässä julmassa maailmassa mahdollista :? ) niin entä sitten?kumpi se ottaisi?tai mitä tekisitte siinä tapauksessa?
Eläimestä tulee silloin pelinappula,mikä ei ole mukavaa :cry: !Mutta jos sovitte yms asiat jne jne..ja kaikki harkinnat sun muut (esim.minne pistätte eläimen kun haluatte lähteä vaikka matkalle,miten kustannukset jakautuu...)on ok,niin sanompa vain että antaa palaa jos siltä tuntuu :) !

Minä ja miesystäväni olemme myöskin puhuneet lemmikistä..ja ainoat vaihtoedot ovat koira tai kani..syitä on monia..mutta tässäkin menemme ristiiiin, sillä mieheni ei suostu taipumaan koiran rodun suhteen ja taas minä en mielelläni(tietyistä järkisyistä syistä) ottaisi taas sitä rotua ja kämppämme on liian pieni..ollaan siis tavallaan hieman solmussa! :roll:

MiuMiu*

Meillä on kaksi ( nyt jo keski-ikäistä) kisulia, jotka otimme kun olimme asuneet yhdessä viitisen kuukautta. Kissojen hoito on hieman helpompaa, kuin koiran, jota on pakko ulkoiluttaa vaikkei kumpikaan millään jaksaisi niin siitä voi tulla ongelmaa...joten varsinkin koiran ottamista kannattaa harkita huolella ( ja tietenkin kissan ottamista myös)
Me ollaan kumpikin eläinrakkaita ja mieskin on koko ajan mukana kissojen hoidossa, tykkää leikkiä niiden kanssa ( melkein jopa enemmän, kuin minä) ja tyhjentää jopa hiekkalaatikon.

Niin ja tosiaan: lemmikkiä ottaessa tulisi suhteen olla senverran hyvällä mallilla, ettei eroa pääsisi tapahtumaan. Meillekin kissat ovat kuin lapsia, joten eron sattuessa olisi kyllä todella vaikeaa päättää siitä kummalle kissat jäisi ( heh, onneksi ero ei ole mahdollinen, koska menimme tänä kesänä naimisiin :lol: )
Kun suhteenne tila ei siis tällä hetkellä kuulosta olevan aivan kunnossa niin lykkäisin kyllä lemmikinkin ottamista...

nasuli

me ollaan asuttu yhdessä n. 3 vuotta..tänä kesänä otettiin meille kissavauva..ja nyt meillä on oikea perhe..:) mies on kyllä hoitanut kisua ihanastil..ensimmäisenä yönäkin kun kisu rupes maukuu puol 5 mies nousi ylös ja meni nukuttamaan kissaa . hyvää iskä ainesta siis ! :)

Fansku

Mun tekis hirveesti mieli koiraa, mut semmonen vknloppu et me oltas himassa on tosi harvinainen, joten se ei ehkä oikein toimis. Muutenkin se joutus olla liikaa yksin. Avomies taas haluaisi kissan, mutta minä pelkään ja siitä syystä myös vihaan kissoja :oops:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat