Laihduttaminen ennen raskautta?

Vierailija

Olen hieman ylipainoinen, mutta muuten terve nuori nainen. Mieheni kanssa olemme nyt alkaneet miettiä perheen perustamista, halu on kova, mutta itse olen alkanut itsekseni miettimään, että olisiko hyvä laihduttaa ja kohottaa kuntoa ennen raskaaksi tulemista? Sehän tiedetään, että raskausaika
menee paremmin ja turvallisemmin, kun ko. asiat on hyvällä mallilla... Kertokaa kokemuksianne tai mielipiteitänne asiasta:)

Kommentit (5)

Vierailija

Ei oo vielä ihan ajankohtanen toi raskaus itellä, mutta oon kyllä aina ajatellu että raskaaks tullessa haluan olla mahdollisimman hyvässä kunnossa just että raskausaika sujuis paremmin ja sitten toisena syynä se että vois sitten raskauden mukana tulleet kilot karista vähän nopeemmin kun lähtökunto on jo hyvä :)

Vierailija

Meillä alkaa miehen kanssa ensi kuussa vauvanteko hommat, ja vaikka itselläni on hieman ylipainoa (ehkä joku 5-7kg), en aio laihduttaa, vaan muutan elämäntapani pikku hiljaa terveelliseksi. Kyllähän kuntoa voi raskaudenkin aikana kohottaa, ja pitää yllä, kunhan vaan ei rehki niin paljon kuin ennen.

Raskauden tuomat kilot aion sitten tottakai joskus tulevaisuudessa tiputtaa , jahka ensin edes tulisi raskaaksi :D

Imetys kuitenkin aika paljon jo laihduttaa, ja aineenvaihdunta, jos se vaan on hyvä.

Vierailija

Mä oon miettiny ite tätä ihan samaa, että haluaisin olla mahollisimman hyvässä kunnossa ennen raskautta. Ja myös senkin takia, että mikäli vatsassa on rasvakudosta erittäin vähän, voi vauvan raajat jopa tuntea käsin vatsan läpi, mikä ois varmasti todella ihanaa. Se kyllä vähän ahistaa, kun haluaisin raskaanakin jatkaa liikuntaa ihan samaan malliin kun ennenkin, mutta sitä ei kai suositella niin ainakaan loppuvaiheessa..:( Ja raskauskilot ja muokkaantunut keho pelottavat. Mutta mulle raskaus ei olekaan vielä ajankohtainen pitkään aikaan.
Paljon onnea teiän yritykselle Katoamistemppu:) Toivottavasti onnistuu:)

Vierailija

Totta että raskaana ollessa on hyötyä siitä jos peruskunto on hyvä, mutta kuntoa ei mitenkään ennen raskautta tarvitse kohottaa, vaan perusurheilulla pitää sitä yllä.

Normaalisti etenevän raskauden aikana saa urheilla niin paljon kuin pystyy, mutta esim. voimaharjoittelut (painojen nostelu yms.) ja vaaralliset lajit (ratsastus, laskettelu yms.) kannattaa lopettaa raskauden puolen välin jälkeen viimeistään.

Itse ratsastin rv. 23 asti normaalisti, sekä hyppäsin esteitä vielä tuolloin, sekä siivosin karsinoita ja ajoin hevosia. Rv. 32 kohdalla jätin tallihommat. Mutta esim. vielä synnytystä edellisenä iltana tein 7km pitkän kävelylenkin reippaassa tahdissa.

Nyt alkaa olla niin myöhä että ei aivot loksuta, jatkan siis päivemmällä kirjoittamista.

Vierailija

Jep mä oon kans ajatellut tässä muutaman kilon tiputtaa ja kuntoa kohottaa, niin jaksaa sit raskauden paremmin. Ja onhan se itseläkin parempi olla kun on kroppa hyvässä ja terveessä kunnossa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat