Te, jotka olette lopettaneet e-pillerit

Vierailija

Moi!

Oon päättänyt lopettaa e-pillerit viiden vuoden käytön jälkeen. Oon vasta nyt yhdistänyt jatkuvan väsymyksen, ärtyneisyyden, matala kiukkukynnyksen ja haluttomuuden hormonaaliseen ehkäisyyn. On pelottavaa, kun en enää tiedä, minkälainen olisin ilman pillereitä. Nyt seuranneekin siis siirtyminen kortsuun.

Voinko lopettaa pillerit itsekseni ilman lääkärikäyntiä, vai tulisiko käydä lääkärin juttusilla?

Kommentit (5)

Vierailija

Itse lopetin puolen vuoden jälkeen kun tuli niin paljon huonoa niistä esim juuri masennus, väsymys, itkuisuus, haluttomuus yms. Itse vain lopetin ilman sen kummempia. Kannattaa varautua monen viikon päänsärkyyn kun keho ei saakkaan enää jatkuvalla syötöllä hormoneja! Mutta kannattaa lopettaa pilsut ovat niin myrkkyä!

Vierailija

Itse käytin 3kk, lopetin ilman että otin lääkäriin yhteyttä. Menkat tuli hieman runsaampana kuin ennen pillereiden aloitusta, ei muuta. Paitsi että en ollut enää hormoonihirviö joka mesoaa ja itkee ja on haluton 😉

Vierailija

Itse lopetin tammikuussa noin 4-vuoden käytön jälkeen, enkä oo kyllä huomannut yhtäkään oiretta.
Mulla ei kyllä pillerit aiheuttaneet oikeestaan mitään sivuoireita, joten niiden lopetuskaan ei aiheuttaneet. Menkat oli pillereiden aikaan kellontarkat, joka neljäs lauantai aamupäivällä alko. Lopetuksen jälkeen välillä saattanut max parilla päivällä heittää suuntaa tai toiseen alkaminen, muuten pysyny tosi säännöllisenä.
Toisiin vaikuttaa tosi paljon ja toisiin (niinku minuun) ei mitenkään. :)

-

Mulla oli noita ihan samoja oireita kuin sulla! Söin siis puoli vuotta ja lopetin vajaa kuukausi sitten. Itse lopetin pillerit käymättä lääkärillä ja kesken liuskan, mikä oli ehkä vähän hölmöä kun menkat alkoivat heti..

Nainen95

Itselläni oli hormonaalinen ehkäisy noin 3,5 vuotta. Viimeisimpänä oli ehkäisykapseli, jonka otatin pois 3 viikkoa sitten. Ero on nyt kuin yöllä ja päivällä. En enää halua hormonaalista ehkäisyä. Tällaisia haluja mulla ei ole ollut niin kauan kuin on ollut hormonaalinen ehkäisy. Aiemmin kilahdin ihan pikkujutuista, nyt ymmärrän että tosissaan johtui hormooneista. Mies on ihmeissään, että mikäs mulle on tullut, mutta tykkää siis tietenkin <3 :p

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat