Poikaystävä on mustasukkainen miespuolisista kavereista

valkoiset sukat

Otsikosta halusin lyhyen joten selkeytän tilanteen pidemmällä selityksellä.

Kyseessä on jätkä, jonka kanssa on ollut juttua useampi kuukausi, ja jonka kanssa ollaan sovittu parin kk ajan että ei tapailla muita. Olemme jo olleet sängyssä, ja puhuneet himpun verran sitoutumisesta. Itse haluan ottaa jutun hitaasti, jätkä haluaa sitoutua. Haluaisin (todella!) itsekin, mutta olen jokseenkin sitoutumiskammoinen, ja hän tietää sen. Tämä poikaystäväehdokas (nonniin parempi ilmaisu xD) on mustasukkainen miespuolisista kavereistani, sekä monista muista jätkistä, jotka juttelevat/yrittävät baarissa tms.

Ymmärrän todellakin, että jos joku hinkkaa baarissa ja flirttailee, tulee jätkästä mustasukkainen. Kerron yleensä baari-illan jälkeen kotimatkalla ääniviestissä, mitä illan aikana on tapahtunut. Ne jotka ovat yrittäneet saada lähtemään mukaansa, mutta myös hyviä, merkittäviä hetkiä. Haluan itse olla avoin ja osoittaa, että ei ole piiloteltavaa. (sidenote: hölisen ääniviesteissä kaiken mitä elämässäni tapahtuu, koska asumme 6h ajomatkan päässä toisistamme. Lisäksi, en saa usein mahdollisuutta puhua puhelimessa reaaliaikaisesti, koska jätkä on vielä intissä.)

Olen ollut "jätkälleni" kunnioittava ja uskollinen, kun sovimme, ettei muita tapailla (säädetä, hypätä muiden kanssa sänkyyn, pussailla jne). Jätkäni on kuitenkin mustis myös miespuolisista kavereistani. Erityisesti kahdesta: toinen heistä on ollut hyvä, läheinen ystävä jo kuusi vuotta. Hän on empaattinen, herkkä, ja hauska, mutta en voisi kuvitella itseäni hänen kanssaan romanttisessa tai seksuaalisessa suhteessa. Toinen on miehenalku, johon tutustuin tuon toisen kautta, mutta on lähes koko ystävyytemme (>5v) ajan ollut suhteessa. Muutama kaveri, ja "jätkäni" ovat mielestään varmoja, että jälkimmäinen on kiinnostunut minusta. Muun muassa siitä syystä, että kun hän erosi pitkäaikaisesta tyttöystävästään hiljattain, hän otti pian minuun yhteyttä, kertoi eronneensa ja halusi nähdä. Olimme tuota ennen viimeksi viestineet kolme kuukautta sitten. Tuon toisen kaverijätkän kanssa puhumme päivittäin ja näemme usein. (tehkää päätelmänne)

Jätkäni selvästi tuntee mustasukkaisuutta noista kahdesta kaverista, ja erityisesti juuri eronneesta. Jätkäni mielestä minun olisi pitänyt kertoa hänelle heti, kun kaverini ehdotti tapaamista. Olin sanonut päivää ennen tapaamista tyylillä "hei nään [tätä ihmistä] huomenna :)".

Lisään vielä, että koen olevani biseksuaali ja polyamorinen. (Hän tietää siitäkin)

Jos kenelläkään on neuvoja mustasukkaisuuden käsittelyyn tms niin otan vastaan ideoita! Myös samankaltaissista kokemuksista kuuleminen vois auttaa :D

Kommentit (1)

Vierailija

En jäisi katselemaan, mustasukkaisuus ei parane eikä sitä paranneta. Jos tässä vaiheessa suhdetta poika on noin epävarma itsestään, lopettaisin suhteen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat