Kaverisuhde huolettaa

Niia

Hei!

Olen 25-vuotias nainen ja ongelmana on nykyinen ystävyyssuhde samanikäisen naisen kanssa.Olemme tunteneet yläasteelta lähtien ja ystävystyimme kunnolla ennen peruskoulun päättymistä.

Meillä on ollut hauskaa yhdessä ja vietämme paljon aikaa kedkenämme, mutta nyt on alkanut häiritsemään ystävän koulutus. Hän on ammattikoulun käynyt, kun minä taas olen yliopistoa käyvä opiskelija. Ystäväni on kyllä fiksu ja tietää asioita,koulutustasostansa huolimatta, mutta minua silti harmittaa, koska me ei voida yhteisistä opinnoista puhua. Toivoisin, että hänkin olisi yhtä korkeasti kouluttautunut. Muutamat koulukaverit ovat huomauttaneet myös asiasta ja aina kun olen sekä heidän että tämän kyseisen kaverini kanssa yhdessä, niin nämä koulukaverini halveksivat häntä ja mulkoilevat.

Pitäisikö minun jättää siis ystävä alemman koulutuksen takia, vaikka kaikki olisi muutoin hyvin?

Kertokaa voisitteko olla ystäviä tai jos on omia kokemuksia .

Kommentit (8)

Vierailija

Oletko ihan himmeä, kun harkitset jättäväsi pitkäaikaisen ystäväsi sen takia, että teillä on erilainen koulutustaso? Jos koulukaverisi halveksivat ystävääsi, koska hän on käynyt vain ammattikoulun, he voivat työntää päänsä ämpäriin ja vetää syvään henkeä, koska he kuulostavat snobailevilta törpöiltä. Älä sinä nyt rupea samanlaiseksi urpoksi, jos kerran suhteesi ystävääsi on hyvä.

Tinni

Hei,

sanoisin, että nyt SINULLA on paha asenneongelma. Ei koulutuksella ole mitään väliä, jos ystäväsi on sinulle rakas ja viihdytte hyvin yhdessä. Oikeasti.

t: 40-vee, yliopiston käynyt

Oikeesti

Mitä väliä sillä on minkälainen koulutus ihmisellä on ,ei se tee ihmisestä yhtään sen parempaa tai huononmpaa jos ei ole korkeasti koulutettu. miten edes pystyt ajatella että luopuisit ystävästä koulutuksen takia?

Vierailija

Luuletko että olet jotenkin parempi ihminen kun olet korkeammin koulutettu , kannattaa muuttaa omaa asennetta , ei ystäviä jätetä koulutuksen takia , haloo ja herätys

Vierailija

uskomaton moukka kun edes ajattelet noin toivon et ystäväsi huomaa mikä pikku sielu olet ja lopettaa ystävyyden siihenpaikkaan. toivon sinulle yksinäistä elämää 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
uskomaton moukka kun edes ajattelet noin toivon et ystäväsi huomaa mikä pikku sielu olet ja lopettaa ystävyyden siihenpaikkaan. toivon sinulle yksinäistä elämää 

Sulla taitaa olla vissiin ongelmia ku pitää tänne tulla ihmisiä haukkumaan.Jokaisella on omat mielipiteet. Aloittajaa tuskin kiinnostaa tollanen typerä ja lapsellinen tekstisi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat