Kuukautiset kestäneet jo 3 viikkoa

Menkkahirmu

Hei!

Nyt tarvitsen pikaisesti vertaistukea. Kuten jo otsikosta luitte, omat kuukautiseni ovat kestäneet kolmisen viikkoa. Vuoto on viikko viikolta vähentynyt, mutta alkaa hajottamaan jo pääkoppaa tamppoonien ja kuukautissiteiden kanssa pelaaminen. Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun kuukautiseni kestävät näin jumalattoman pitkään.

Olen syönyt keltarauhashormonia ehkäisyyn ja koviin kuukautiskipuihin nyt kuuden vuoden ajan. Toimivat minulla siis hyvin. Keltarauhashormonia kuuluu syödä päivittäin, eli tyypillistä e-pillereiden kuukautisten siirtoa ei ole mahdollista tehdä.

Kuukautiseni ovat epäsäännölliset ja kerrankin olivat kadoksissa 9kk, ja en ollut raskaana jos sitä heti arvailitte.

Onko kenelläkään samanlaista vaivaa? Mistä olette saaneet avun? Lääkäriltä en usko saavani mitään apua, koska he passittaisivat pillereiden vaihtoon ja se ei kohdallani ole mahdollista aurallisen migreenin ja veritulppariskin vuoksi.

Kommentit (5)

Vierailija

Jos menkat on epäsäännölliset, niin ehkä sulla on kuitenki kahdet putkeen. Mulla oli nuorempana kans tuntemattomasta syystä yli parin viikon menkat kerran. Onko sun menkat muuten kestäny tosi pitkään aikasemmin? Mul oli siihen aikaan aina yli viikon kestävät. Kannattas ehkä kokeilla vaihtaa johonki muuhun ehkäisymenetelmään. Kierukka vois olla fiksu sun tapaukses, jos et hormoneja haluu.

Pampulassss

Mulla oli joskus sama, lopulta menkat vuoti nii runsaina ja kipeinä et tuli reissu ensiapuun missä kipulääkettä, ja heti aamusta gynelle. Kyseessä oli joku hormonitoiminnanhäiriö, johon lääkäri määräsi lääkkeitä, ilman niitä vuoto ois vaan "alkanut uudestaan" jatkuvasti.... en oo ikinä ollu nii onnelline ku sillo ku sen sai loppumaan. Suosittelen siis ehdottomasti lääkärireissua. Minullakin on epäsäännölliset kuukautiset.

17v tyttö

Heips!
Minulla oli sama homma.
Minulla oli todella epäsäännölliset menkat, ne tuli noin 2 kertaa vuodessa. Menin koulu terkkarille ja kerroin vaivastan, terkkari sanoi että minun pitää aloittaa e-pillerit. Söin niitä noin puolitoista vuotta, ja menkat alkoivat tasaantumaan, tuli joka kuukausi. Nyt olen pitänyt noin 5 kuukauden taukoa pillereistä, parina ensimmäisenä kuukautena menkat tulivat joka kuukausi normaalisti ja nyt on taas alkanut sama epäsäännöllisyys.

Jouduin sitten käymään sairaalassa muutama kuukausi sitten kauheiden alavatsakipujen takia. Aluksi epäiltiin ampilisäkkeen tulehdusta. Mutta sitten siellä tuli esille että minulla on pco- munasarjat.
( Voitte itse käydä lukemassa mitä tämä "sairaus" sisältää. )

Nyt tiedän että mistä epäsäännöllidet menkat johtuvat.

Vierailija

En aikuisena ymmärrä tuollaista nuorten valitusta! Ei tuollaisessa asiassa vertaistuesta ole paljon apua! Äkkiä lääkäriin siitä tarkistuttamaan, että kaikki on hyvin ja saamaan neuvoja. Heti, sanoo äitee!

ApuaSamaOngelma

Menkkahirmu kirjoitti:
Hei!

Nyt tarvitsen pikaisesti vertaistukea. Kuten jo otsikosta luitte, omat kuukautiseni ovat kestäneet kolmisen viikkoa. Vuoto on viikko viikolta vähentynyt, mutta alkaa hajottamaan jo pääkoppaa tamppoonien ja kuukautissiteiden kanssa pelaaminen. Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun kuukautiseni kestävät näin jumalattoman pitkään.

Olen syönyt keltarauhashormonia ehkäisyyn ja koviin kuukautiskipuihin nyt kuuden vuoden ajan. Toimivat minulla siis hyvin. Keltarauhashormonia kuuluu syödä päivittäin, eli tyypillistä e-pillereiden kuukautisten siirtoa ei ole mahdollista tehdä.

Kuukautiseni ovat epäsäännölliset ja kerrankin olivat kadoksissa 9kk, ja en ollut raskaana jos sitä heti arvailitte.

Onko kenelläkään samanlaista vaivaa? Mistä olette saaneet avun? Lääkäriltä en usko saavani mitään apua, koska he passittaisivat pillereiden vaihtoon ja se ei kohdallani ole mahdollista aurallisen migreenin ja veritulppariskin vuoksi.

tuliko ratkaisua ongelmaan? kävitkö lääkärissä? :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat