Pelko hankkia poikaystävä

tyttö

hei olen 16 vuotias tyttö ja tämä voi kuulostaa oudolta mutta minulla ei ole ollut yhtään parisuhdetta eli olen neitsyt enka ole koskaan suudelut ketään huulille. haluaisin parisuhteen ja löytää itselleni jonkun elämään rinnalle mutta pelkään että en osaa erota suhteesta ( jos tarve vaatisi) pelkään aina loukaavani jotakin enkä ajattele ikinä itseni parhaaksi. sain juuri ylä-asteeni käytyä ja lähes kaikki ystäväni ovat parisuhteessa tai alku tekijöissä, kaikki heistä on suudellut jätkien kanssa ja koko ajan puhutaan vaan neitsyyden menetyksestä.

pelostani on ollut riesaa jos löydän jonku mukavan pojan haukun itse itteni lyttyyn ( minulla on todella huono itsetunto) ja pelkään sitoutumista. pelkään etten tee elämälläni tarpeeksi. että vaan jään ikuisesti sen pojan kanssa jonka kanssa aloitan ensimäinen parisuhteeni vaikka parisuhde ei olisikaan hyvä

onko se siis normaalia jos ei ole ollut yhdesäkään parisuhteessakuusitoistavuotiaana tai pelko aloittaa parisuhde

Kommentit (2)

Vierailija

Haluaisit itsellesi parisuhteen, mutta pelkäät sitoutumista. Yhtälö on vaikea. Huono itsetunto varmasti vaikuttaa siihen, että sinua pelottaa ettet osaisi jättää poikaystävää jos suhteesta tulisi huono. Lopetit juuri yläasteen, aloitat todennäköisesti uudessa koulussa. Sieltä saat uusia ihmisiä elämääsi. Koulussa voit tavata mukavia poikia, joiden kanssa parisuhde ei välttämättä tuntuisi ahdistavalta. Jos parisuhde kuitenkin tuntuu ahdistavalta, ei siihen kannata ryhtyä. Se tuottaa vain huonoa mieltä molemmille. Kerrot myös ettei sinulla ole kokemusta suutelusta/seksistä. Kun kokemusta ei ole muodostunut, on vaikeampi kuvitella itseään parisuhteeseen. Asiat tapahtuvat kun ne tapahtuvat. Olet iässä, jolloin ikäisillesi ihmisille tulee kokemusta parisuhteeseen liittyvistä asioista. Se on muutosta ja siitä otetaan turhaa stressiä. Jos sopivaa kumppania ei ole vastaan tullut niin ei se ole huono asia. Olet kuitenkin nuori ja sinulla on elämää edessä, siinä ajassa muutut ja asiat jotka nykyään sinua ahdistaa, eivät välttämättä ahdista myöhemmin. Kun siirryt toiseen kouluun, sinä saat itsevarmuutta ja kasvat aikuiseksi sen koulun myötä. Nuoruudesta aikuisuuteen siirtyminen kestää hetken, mutta se pieni hetki muuttaa paljon. Asiat, jotka nuorena mietitytti ovat muuttuneet. Niin kuin aikaisemmin sanoin, ettei seurusteluun tule ryhtyä, jos se alussa tuntuu ahdistavalta. Mikään pakko se ei ole seurustella, muista se. Jos haluaa parisuhteen, täytyy löytää rinnalleen ihminen, johon luottaa, luottaa niin ettei pelkää suhteesta tulevan huono. Jos pelkäät saman suhteen olevan vielä kymmenien vuosien päästä siinä, olisi suoranainen ihme, ettet olisi sen aikana muuttunut. Jos jonain päivänä olisit huonossa suhteessa, toivon että osaisit lähteä siitä pois. Niin moni jää sellaiseen suhteeseen. Jos itsetunto on heikko tänään, ei se sitä välttämättä vuoden päästä ole. Itsetuntoa voi kohottaa miettimällä mikä on itsessä hyvää, mitä on saavuttanut ja mistä on onnellinen. Itseään olisi hyvä arvostaa, ei pitäisi haukkua itseään. Sinä olet saavuttanu elämässä jo jotain. Peruskoulu on takana. Sinulla on ystäviä. Tähän loppuun legendaarinen lause "sinä olet hyvä juuri tuollaisena". Pidä siitä kiinni ja nauti lomasta! 🙂

Vierailija

Eipä seurusteluun mikään kiire tarvi olla. Itse ajattelin samalla tavalla sun ikäisena. Se, että jotkut seurustelee nuorempana kuin itse saattaa ahdistaa. Itse olen kuitenkin nykyään kiitollinen, etten aloittanut liian nuorena. Eipä sitten ole teiniraskauksia tai muuta ikävää. Itsekkin taisin töpeksiä parin ihanan jätkän kanssa sanomalla itsestäni kauheuksia ja jännittämällä. Pikkuhiljaa se kuitenkin katos. Sit varsinki ku sain muutaman kehun miehiltä, niin huomasin etten oo ihan kamala. Aloin seurustella vähä ennen ku täytin 18. Moni kaveri on ollu yli 20 aloittaessaan seurustelun, eikä siinä oo mitään kummallista. Kyllä sulla on vielä koko loppuelämä aikaa seurustella. Se tapahtuu sitte jossain vaiheessa, ku löytyy joku ihana tyyppi. Monet on myös onnellisia seurustelemattakin, joten sekin on hyvä valinta, jos niin tahtoo.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat