Sosionomin pääsykokeista kokemuksia?

Vierailija

Pian on meikäläisellä edessä sosionomin pääsykoe, johon sisältyy ryhmätilanne, opettajan haastattelu ja kirjallinen osio. Haluaisin kuulla kokemuksia kaikista näistä kolmesta osasta lähivuosina sosionomeiksi hakeneilta! Millaisista aiheista ryhmätilanteissa keskusteltiin, minkä tyyppisiä kysymyksiä haastattelussa esitettiin, mitä tehtäviä krjallinen osio sisälsi jne? Entä kauanko nämä kolme eri osaa suunnilleen kestivät ja kuinka pitkä pääsykoepäivä yhteensä oli? Kuuluiko siihen paljon odottelua tai taukoja vai tapahtuiko kaikki putkeen? Kutsussa kehotettiin varaamaan pääsykoetta varten koko päivä, mutta kiinnostaisi kuulla hieman tarkempia tuntimääräarvioita.

Jännittää jo aikalailla, olen kova stressaamaan ja mulla on kokemusta vain yliopiston pääsykokeista, joissa istutaan pari tuntia hiljaa vastailemassa ennakkomateriaaliin perustuviin tehtäviin ja that's it. Mutta hrr, haastattelu ja ryhmätilanne kuulostaa kuumottavilta, koska haluaisin pystyä jänntyksestäni huolimatta antamaan itsestäni oikeanlaisen kuvan - olen kumminkin oikeasti iloinen, reipas ja fiksu, vaikka olenkin tuollaisissa tilanteissa helposti paniikissa ja ujostelen.

Olen kiitollinen kaikille ketkä kertovat kokemuksiaan!!

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat