Apua! mitä teen, haluan eron mies ei...

Tyhjät lupaukset.

Oon vähän päälle parikymppinen nuori nainen, aloin seurustella tosi nuorena tän miehekkeeni kanssa, nyt ollaan jo kihloissa ja yhteisiä vuosia on takana 6. Parisuhde on oli alkuun normaali parisuhde ja kaikki oli hyvin. tapeltiin ja sovittiin, aina päästiin asioista puhumalla selville.
Nyt on mun fiilis toinen, mies väittää rakastavansa mua eikä halua menettää, elämä kuulemma loppuu siihen. Mä kuvittelin jo olevani varma mun päätöksestä että mä haluan eron, mutta aina sen sanat saa mut jäämää.
Siis viimesen 2 vuoden aikana ollaan oltu tässä tilanteessa jo kolmesti, ja aina oon antanu mahollisuuden yrittää uudestaa.
Miten tämä eroais edellisistä mahdollisuuksista ?
Miten tämä saadaan toimimaan enää ?
Seksiä ei ole harratettu n. vuoteen. Tämä johtuu lähinnä minusta, minua ei enää kiinnosta seksi hänen kanssaan, ei ole hellyydenkaipua.
En enää naura hänen jutuilleen, olen kasvanut enemmän hänen siskokseen kuin puolisokseen.
Tulevaisuus hänen kanssaan näyttää harmaalta.
Haluaisin erota.. mutta hän pitää kynsin ja hampain kiinni, väittää muuttuvansa.
Olenko heikko ?

Kommentit (7)

Vierailija

Lisäys vielä edelliseen.. 

onko kellään kokemuksia tälläsista tilanteista ?

miten ootte toiminu, ootteko vaan jättäny sen miehen sinne rannalle ruikuttaa ? 

ääh, pää hajoaa.. ! 

Vierailija

Sun kannattaa miettiä tilanne tarkkaan. Olet jo monta kertaa yrittänyt saada tilannetta paranemaan. Jos et kuitenkaan oikeasti halua jatkaa, niin ei teeskentelysuhde voi tehdä teistä kumpaakaan onnelliseksi vaikka mies muuta väittäisi. Sen kuitenkin tiedän, että toinen ihminen ei muutu sinun käskyistäsi ja olet sen jo itsekkin todennut jo monta kertaa. Sulla on vaihtoehtona tyytyä kurjuuteen tai lähteä pois. Ero on ero, vaikka toinen ei sitä haluasikaan. Parisuhteeseen tarvitaan aina kaksi halukasta.

Ja mitä seksin puutteeseen tulee, niin olet jo selvästi luovuttanut senkin suhteen, niin en näe tuossa kovin paljoa järkeä. Jos oikeasti haluat niin voit jatkaa teidän suhdetta, mutta silloin sun on itse hyväksyttävä mies sellaisena kuin hän on. Tällöin sun kannattaa myös kokeilla uudelleen lähentymistä miehen kanssa. Vuoden tauko on kuin olisitte uudelleen suhteen alussa ja sen mukaisesti pitäisi mahdollisten intiimienkin juttujen mennä. Ja jos mies oikeasti rakastaisi sua, niin hän kyllä toisaalta houkuttelis sut läheisyyteen kanssaan, ellei ole joku aseksuaali.

Mielestäni heikkoutta ei ole vaatia parempaa vaan heikkoutta on tyytyä surkeaan tilanteeseen.

kokemusta on

Moikka. Itselläni on kokemusta että ei tuntunut enään miltään, oli perus arkea ym ym ja tuli toinen joka pyöri päässäni- ja olen myös juossut toisen perässä ja asiat ovat olleen sitten ok. vaikea selittää, Kysyisin sinulta muutaman ison kysymyksen,

1.Kumman puolesta tekisit mitä vaan?

2. mitä jos nykyinen mies ei ruikuttaisi perääsi(näyttää tunteensa koska oikeati rakastaa) mitä jos hän hänellä ei olisikaan yhtäkkiä aikaa nähdä sinua, olisi kylmempi ja tekisi omia juttujaan... tajuatko oikeasti mitä olet menettämässä? Tuskin hän sinun perässä juoksee turhaan hänellä on syy. 

3.Onko tämä kumppani kääntänyt koskaan sinulle selkäänsä,tekisikö hän puolestasi mitä vaan? Veikkaan kyllä.

4. Muistatko miksi ihastuit edelliseen kumppaniisi.. millainen se oli silloin olisi kiva tietää..? :)

Vierailija

Itse olin samankaltaisessa tilanteessa hetki sitten. Tuntui, että mitään toivoa uuteen yritykseen ei enää ollut. Mieheni lupaili jopa taivaalta kuun, mutta en suostunut kuuntelemaan näitä lupauksia. Annoin itselleni aikaa pohtia tilannetta, ja lopulta keskustelimme myös yhdessä yhteisten ystäviemme kanssa. Tarvitsimme ns. ulkopuolisien apua käsittelemään vaikeata tilannettamme. Pitkän mietinnän ja juttelun jälkeen teimme päätöksen, että yrittäisimme vielä uudelleen, vaikka olinkin varma, että tunteitani ei enää ole olemassakaan. Tänä päivänä en hetkeäkään ole katunut sitä päätöstä, että annoin suhteelle mahdollisuuden. Meillä on niin valtavan paljon yhteistä mieheni kanssa, että en ymmärrä, miksi olin hänet aikeissa jättääkään... Hän osasi näyttää tunteensa uudelleen, ja sitä myöden löysin omat tunteeni. Suosittelen sinulle syvälle itseesi menemistä, ja pohtimista elämän arvoista, ja harkitse tarkoin, luotatko itseesi niin paljon, että voisit antaa jälleen uuden mahdollisuuden. Jos ette ole vielä ¨lopullisesti¨ eronneet, yrittäkää ihmeessä puhua vielä keskenänne, ja ottakaa juttuun mukaan myös joku, johon te molemmat luotatte. Toivottavasti te onnistutte!

Vierailija

Itse lähdin juuri 4,5v suhteesta. Seksi ei enää kiinnostanut, en halunnut edes halata. Ei mitään yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja oltiin aivan kuin yö ja päivä. Viime syksystä asti pohdin ja kuukausi sitten sanoin kolmannen ja viimeisen kerran että tää ei nyt vaan toimi. Mies ois halunnu jatkaa ja oli ihan romuna mutta pakko oli alkaa aattelee itteesä koska miksi jäädä suhteeseen jossa ei ole hyvä olla. Meni kaksi viikkoa ja sain asunnon, päätin vain että nyt tämä on tehtävä vaikka kuinka sattuu. Tsemppiä!

Voittaja

Hyvä aloittaja, olen ollut samankaltaisessa tilanteessa. Minulta kesti 2 vuotta saada jätettyä mies jonka kanssa en halunnut olla, koska hän sai aina puhuttua minut siihen että jatketaan vielä, ja ai kamala miten mua ahdisti aina kun olin epäonnistunut jättämään hänet. Hänestä tuli vuosien mittaan yhä masentuneempi, yksinäisempi ja todellisuudesta irtautunut. En olisi halunnut "lyödä lyötyä" koska useimmat kaverit olivat jo hylänneet hänet koska hän vaan oli sellainen ihminen kenen lähellä on paha olla. En tuntenut muuta kuin auttamisen halua ja sääliä häntä kohtaan.

Lopulta jätin hänet tekstiviestillä ja laitoin puhelimen kiinni. Lapsellista ja julmaa, tiedän - mutta tiesin myös, että keskustelemalla hän saa taas minut alistettua tahtoonsa koska olen huono riitelemään, ja olen pohjimmiltani niin kiltti, että en olisi halunnut satuttaa häntä, mutta minun piti pelastaa itseni.

Tästä on jo vuosia. Kunpa olisin jättänyt hänet paljon aikaisemmin.

Jos et halua olla suhteessa, älä ole. Eroamisesta ei tarvitse keskustella eikä eron tarvitse olla yksimielinen. Jos haluat lähteä, jätä ja lähde ja that's it. Rohkeutta ja onnea uuteen, parempaan elämänvaiheeseen <3

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat