Läheisriippuvainen mies

Vierailija

olen ollut suhteessa reilun 4 vuotta melko läheisriippuvaisen miehen kanssa. Hän oli jo alusta asti sellainen mutta ajattelin sen olevan söpöä kun hän on kiinnostunut tekemisistäni mutta nyt on mennyt ihan mahdottomaksi. Hän vahtii tekemisiäni kotona ja kodin ulkopuolella,lukee viestejäni,kuulustrelee kenelle olen puhunut ja mitä,minulla ei saisi olla miespuolisia ystäviä vaikka hänellä on pääasiassa vain naispuolisia kavereita joiden kanssa hän viettää paljon aikaa. Hän jankuttaa jatkuvasti kuinka rakastaa minua eikä pärjäisi ilman minua ja vaatii samanlaista lässytystä itseäänkin kohtaan...olen kyllästynyt...kaiken kruunaa vielä oma tilanteeni sillä olen ihastunut toiseen mieheen koska en koe omaa puolisoani enää niin seksuaalisesti viehättäväksi muun muassa neitimäisen valituskäytöksen takia. Rakastan kuitenkin vielä miestäni ja ajatus erosta olisi kummallinen kun olen tottunut tällaiseen elämään,toisaalta en osaa ehkä kuvitella enää tulevaisuutta hänen kanssaan niinkuin ennen kuvittelin... Ihastus toiseen mieheen avasi jotenkin silmäni että voisin saada muutakin,mutta mieheni rakastaa minua syvästi ja on kuitenkin muutoin hyvä mies...olen sekaisin? Mitä ajatella?mitä tehdä?

Kommentit (2)

saman kokenut

Ajattele hyvin tarkkaan mitä ITSE haluat! Oletko oikeasti onnellinen suhteessa? Onko hyviä puolia enemmän kuin huonoja? Vai oletko vaan tottumuksesta ja turvallisuudesta enää kiinni suhteessa. Jätä se! Ja ota selvää uudesta miehestä, jos sekään ei onnistu, niin ainakin sun elämästä on pois hirveen suuri taakka ja voit keskittyy ittees kenenkään vahtimatta sua! Oon itse kokenut ton ja se oli HIRVEÄÄ, tajusin lähteä. Elämäni paras päätös! Nyt olen onnellisesti uudessa suhteessa ollu 2 vuotta. Ollaan molemmat suhteessa tasavertaisia ja luottamus on täydellistä. Kumpikin saa mennä ja tulla miten haluaa ja liikkua sellaisten ystävien kanssa kuin haluaa. Olen onnellinen, oletko sinä onnellinen tuossa suhteessa...?

Vierailija

Sun mies kuulostaa sairaalloisen mustasukkaiselta. En missään nimessä hyväksyisi sellaista kumppania, joka kyttää kaikkia tekemisiäni. Jos hänessä on enemmänkin ikäviä piirteitä, niin en kuitenkaan suosittele alkamaan mitään salasuhdetta uuden miehen kanssa ennen kuin olet selvittänyt oman mielipiteesi.

Miehelläsi voi olla joku trauma: aiemmas suhteessä pettämistä tms. mikä vois selittää tuon käytöksen. Tai sitten hän ei oo lapsuudessa saanut tarpeeksi äidin huomiota. Sun pitää ilmaista selkeästi, että et voi hyväksyä kyttäämistä. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen. Käsittääkseni toisen puhelimen yms. kyttäys on rikos...Tasa-arvon vuoksi voit myös vaatia että saat pitää miespuolisia kavereita, tai sitten käsken vaihtoehtona hänen katkaista välit naispuolisiin ystäviinsä. Jos oikeesti haluat säilyttää parisuhteen, niin kannattaa sanoa miehelle ensin, että harkitset vakavasti eroamista, koska et jaksa tuollaista käytöstä. Hän saattaa silloin oikeasti muuttua. Kannattaa pitää kuitenkin huoli, ettei muutos ole vain väliaikainen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat