Aseksuaalisuus

Vierailija

Hei! Olen lähemmäs 30-vuotias nainen, ja vasta äskettäin ymmärtänyt itseäni ihan nuoresta tytöstä saakka vaivanneen asian: olen aseksuaali. Ainakin jollakin tasolla. En ole koskaan ollut kiinnostunut seksistä, siis sen harrastamisesta, vaikka paljon asiasta läppää heitänkin. Nuorena halusin kokeilla, koska ajattelin sen kuuluvan asiaan. En kuitenkaan useammankaan yrityksen jälkeen ymmärtänyt, mikä siinä on niin ihmeellistä. Itse tein sitä oikeastaan vain miellyttääkseni toista ja saadakseni läheisyyttä. Mulle sanottiin, että iän myötä asia muuttuu, ja nainen oppii nauttimaan sitä enemmän seksistä mitä vanhemmaksi tulee. En kuitenkaan edelleenkään ole saanut siitä sitä nautintoa mitä olettaisin ihmisten saavan. Ja olen oivaltanut, etten oikeastaan tunne edes seksuaalista vetovoimaa toisia kohtaan, paitsi todella, todella harvoin. Mulla ei ole mitään tarvetta seksiin enkä saa siitä mitään irti. Näin on ollut aina.

Onko täällä muita aseksuaaleja, voisitteko kertoa kokemuksianne ja myös mitä ajattelette tilanteestani? Kiitos!

Kommentit (1)

Vierailija

Kyllähän toi kuulostaa siltä, että voit hyvinkin olla aseksuaali. Mä oon itse gray-aseksuaali, eli sellainen joka toisinaan mutta kuitenkin harvoin tuntee seksuaalista vetovoimaa. Kuitenkaan silloinkaan mulla ei ole tarvetta oikeasti _harrastaa_ seksiä, vaan se on ohimenevä mielentila :D

Mä oon alkanut pari viikkoa sitten kirjoittaa blogia jossa käsittelen jonkin verran myös aseksuaalisuutta, mutta siinä ohessa myös masennusta ja add:tä. Kannattaa kuitenkin käydä lukemassa, jos haluat tietää mitä itse omasta aseksuaalisuudestani ja siihen liittyviestä asioista kelailen. :)

outolintulaulaa.blogspot.com

Tsemppiä sulle!

-Phoenix

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat