Kesätyöpaikka

Epätoivoinen

Apua auttakaa!! Alkaa paniikki iskeä todenteolla!! Olen lähettänyt kymmeniä hakemuksia tuloksetta saadakseni kesätyön. Antakaa hyviä vinkkejä? Olen hakenut myös työharjoitteluun, mutta tuloksetta!! Olen valmis muuttamaan myös ulkomaille kesäksi. Onko kenelläkään kokemusta työharjoittelusta ulkomailla? Tiedättekö hyviä yrityksiä, joihin kannattaa hakea? Tarvitsen apua!!

Kommentit (6)

Harjoittelija

Hei mistä oot kattonu ulkomaanharjotteluja? Mun yks kaveri oli tässä yrityksessä munchenissä duunissa yhtenä kesänä just kun ei saanu töitä Suomesta: www.cuponation.fi. Oli kuulemma hyvä kokemus, pääs harjottelijanakin tekee aika paljon kaikkea! Siellä on näköjää avoimis työpaikoissa nytkin jotain auki. Mut tää on siis markkinoinnin alalta, en tiiä millasta työtä oot hakemassa.

Sit oon kuullu kans et CIMO:lla on jotain harjottelupaikkoja www.cimo.fi ulkomailla mut en tiedä yhtään miten se toimii ja onks siellä jotain hakuaikoja. Ja ehkä Erasmuksen kautta löytyis kans? 
Tsemppii, kyllä sä vielä jotain löydät!

Epätoivoinen

Hei kiitos ihan kauheen paljon vinkistä! En ole koskaan kuullutkaan kyseisestä yrityksestä? Otankin heti selvää :) Ja tuosta CIMO:stakaan en ole kuullut. Olen lähinnä selaillut Erasmuksen sivuilta, mutta mitään konkreettista ei tunnu löytyvän. 

Opiskelen tosiaan ensimmäsitä vuotta matematiikkaa Helsingin yliopistolla. 

Laittakaa lisää vinkkejä, jos tiedätte hyviä yrityksiä ulkomailta :) 

Vierailija

Hae puhelinmyyjäksi. Sinne otetaan vielä toukokuussa joitakin, jos vaan on asenne kohdallaan. Siinä voi päästä huippuansioille, ku vaan ottaa tosissaan eikä pelkää luureja korvaan tai muuten ilkeitä ihmisiä. Toki myös pitää vähän puhelahjoja olla, etten ehkä ihan ujoimmalle suosittele. Ite sain parhaimmillaan 2400€/kk eikä harmittanut yhtään, että lähdin siihen. Siksi suosittelen kokeileen ainaki kuukauden verran tuota hommaa, koska enää on vaikee päästä muualle. Siellä ne tykkää myös jos soitat firmaan suoraan ja kysyt töihin. Saavat heti käsityksen miten puhut puhelimes.

Nettilomakkeiden lähettäminen on muutenki yhtä tyhjän kanssa sellaisis työpaikois, joissa on yli 100 hakijaa. Tosi monet tekee sen virheen ja sitten itkee kun ei töitä ole. Aikoinaan sain lähettää vuosittain satoja työpaikkahakemuksia, jotta pääsin edes kahteen haastatteluun. Mutta se oli keväällä se. Syksyisin töihin on helpompi päästä, ku kesätyönhakijalaumat ei oo liikkeellä. Jos nyt ei onnista kesäksi, niin syksyllä kannattaa hakee opintojen ohelle jotain osa-aikatyötä niin voi saada jalkaa oven väliin. Ite pääsin ekan kerran kesätöihin eri paikkaan just sen takia ku olin ollu talven ajan postinjakaja, niin vaikutin tarpeeksi ahkeralta. Tyhjät puheet ahkeruudesta ei auta, vaan tekojen pitää puhua puolestaan.

Erasmus4lyfe

Jos ulkomaille haluaa niin yks mun kaveri meni tekee jotain tele-asiakaspalvelua johonki kansainväliseen firmaan, en muista nimee... Mut niil oli monessa maassa toimipaikkoja. Kuulemma tosi jees, pääsee näkee maailmaa mut silti työskentelee suomeksi. Etenkin kesäaikaan on tosi paljon helpompaa saada töitä/harkkaa ulkomailta. Jos opiskelet korkeekoulussa ni voit lisäks tehdä siitä Erasmusharjottelun ja saada Erasmustuet. Kandee myös tsekkaa esim nordjobb jne!

Vierailija

Hei! Mä on kans kuullut, että Saksasta löytyy tällä hetkellä tosi hyvin harjoittelu- ja työpaikkoja. Mun kaveri sai tosi hyvän tilaisuuden Münchenistä ja harjoittelun jälkeen tarjottiin heti jatkoa. Saksassa on nuoria yrityksiä, jotka tarvii kansainvälistä työvoimaa ja suomalaisilla on siellä hyvä maine. Ehkä toi Cuponation.fi ei sulle toimi (tunnen kyseisen yrityksen, ne hakee aktiivisesti työntekijöitä ympäri maailmaa) kun sulla on matikka pääaineena mutta ehkä kannattaa hakea muille IT-alan firmoille. Jopa ilman saksankielentaitoakin voi saada töitä, sillä useiden firmojen työkieli on englanti. Rohkeasti vain lähettämään hakemuksia hyvällä englanninkielisellä CV:llä. Tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat