Ero ahdistaa ja tuntuu aivan turhalle

kriisinpoikanen

Seurustelin entisen poikaystäväni kanssa puoli vuotta. Olimme ennen seurustelun alkua tavanneet noin puoli vuotta aikaisemmin ja molemmilla kiinnostus alkoi samantien. Seurustelu alkoikin todella nopeasti kunnolla tutustuttuamme. Olen 24 ja hän 25. Kumpikaan meistä ei ollut koskaan aiemmin kiinnostunut kenestäkään toisesta yhtä paljoa, kuin me toisistamme. Emme riidelleet, sillä meillä ei tullut minkäänlaisia ristiriitoja eikä ongelmia. Vietimmekin liikaa aikaa yhdessä, jolloin entistäni rupesi ahdistamaan ja kyllästyttämään. Erosimme kuukausi sitten hänen aloitteestaan, sillä häntä ahdisti liikaa. Olin viikon ajan aivan surkeassa kunnossa, kunnes oloni helpotti.

Kuulin kuitenkin jälkeenpäin yhteiseltä tutultani, että hän ei ole vielä yli erosta ja ikävöi minua. Samoin minä häntä.

Olen miettinyt, että eromme johtuu vain kommunikointiongelmista ja on aivan turha. Mitä veikkaatte, kuinka minun olisi mahdollista saada hänet takaisin? Emme ole vielä nähneet eron jälkeen, mutta meillä on paljon yhteisiä kavereita joten tulemme varmasti näkemään jatkossa useasti. Tuntuu turhalle erota loppujen lopuksi noin pienestä syystä, joka olisi voinut selvitä vain asioista puhumalla. En kuitenkaan halua ruveta roikkumaan hänessä, mutta kuinka voisin saada hänet tajuamaan, että meidän kannattaisi vielä jatkaa yhdessä?

Kommentit (2)

Aksu90

Hei!

Kuulostaapa osittain hyvin tutulta tuo ongelmasi. Sinuna ottaisin luurin käteen ja soittaisin. Ehdottaisin soittaessani tapaamista ja asioiden puimista. Eron taustalla voi olla jotain mitä et tiedä (enkä tällä viittaa uskottomuuteen) ja sinun on oikeus saada tietää siitä. Vaikkei tapaamisenne johtaisi mihinkään konkreettiseen, sinun tulee saada asialle lopullinen "piste". Voi olla, että jahka puhutte asiat halki, huomaa poikakin kuinka turha eronne oli.

Ainoa neuvoni on, että ole rehellinen hänelle ja ennenkaikkea itsellesi. Sinun tulee myös punnita "uskallatko" mennä suhteeseen, jossa sinut on jätetty mielestäsi löyhin perustein. Rupeatko pelkäämään asian tapahtuvan toistamiseen? Olen itse huomannut, että luottamuksen voi menettää vain kerran (itse olen siinä tilanteessa, että punnitsen voinko antaa anteeksi). Tsemppiä sinulle!

kriisinpoikanen

Kiitos avusta! Olen kyllä mietiskellyt tuota soittamista tai tekstarin laittamista ja tapaamisen ehdottamista. Samalla mietin, että ehkä minun tulee antaa hänelle ensin aikaa miettiä itsekin eroa, eikä ottaa heti yhteyttä. Vaikeaa, kun ei osaa päättää miten toimia! Yhteen palaamisestakaan en ole niin varma, sillä tottakai alussa on luottamuspulaa.. toisaalta, ehkä me oikeasti voitaisiin oppia puhumaan toisillemme, jolloin näin radikaalia tilannetta ei syntyisi. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat