Mies jättää asioita kertomatta

Vierailija

Tää on hyvä paikka eksyä purkamaan unettomuutta näin neljältä aamuyöstä.

Mua alkaa pikkuhiljaa ihmetyttämään et miks mies jättää asioita kertomatta tai jopa valehtelee mulle jostain ihan turhan pienistä asioista. Oon viimeaikoina huomannu miten oudosti mies reagoi joihinkin asioihin ja yksi näistä oli se kun mies oli näyttämässä mulle facessa jotain juttua ja sit siinä hakupalkissa näky jonkun tytön nimi, johon itse en olisi edes kiinnittänyt mitään huomiota mut mies sano paniikissa jotai "hyi vittu mikä lehmä". Kysyin siltä et miks on sit käyny stalkkaamassa "hyi vittu mikä lehmä":n facea. Sit se meni kauheen vaikeeks ja sano ettei ole niin tehnyt. Tiesin jo siinä vaiheessa et valehteli, koska hakupalkkiin jää ne viimesimmät kenen sivuilla on käyny. Vasta paaaaljon myöhemmin (ehkä pari viikkoa) se sit yhtäkkii myöns sen mulle, mut miks tommosest pitäs edes valehdella? Sanoin miehelle sen jälkeen et mulle on aivan sama mitä tekee faces yms. Mut kunhan lopettaa mulle valehtelun. Asia sovittiin ja elämä jatkui.

Kerran oltiin mun porukoilla ja oli jo aika myöhä ilta. Olin lämmittäny saunan meille ja tiedossa oli ihan perus koti-ilta. Ei ollut enää kauaa ku mies yhtäkkiä ilmoitti lähtevänsä toiselle paikkakunnalle juhlimaan kaverin synttäreitä, varmaan puolen tunnin varoitusajalla. Porukoille meno oltiin sovittu jo aikoja sitten eikä mistään synttäreistä ollu tietookaan ennenku mies ilmoitti mulle lähtevänsä. Sinne se jätti mut yksin ilman rahaa ja bensaa. Miehellä oli kyytiki jo valmiina. Mun ongelmaks jäi hommata bensaa et itse pääsin pois porukoilta. Mies selitteli mulle et oli jo luvannu kaverille et tulee synttäreille, mut ei millään myöntäny sitä et suunnitteli tämän täysin mun selän takana. Sen illan jälkeen puhuminen oli taas tosi vaikeeta. Kuulin kavereilta yhtä sun toista mun miehestä sen illan aikana ja miehellä olis ollu oiva tilaisuus itse kertoa miten asiat sen mielestä oli, mut sen sijaan päätti keksii jotain tosi kaukaa haettuja selityksiä ja kierteli asioita ja suuttu ku kyselin et mikä tää homman nimi kaiken kaikkiaa oli. Miksi? Miksi oli niin vaikeaa kertoo jo ennen porukoille lähtöä et kaverilla on sit synttärit ja aikoo mennä sinne? Miksi on nii vaikeeta kertoo miten asiat hänen mielestä oli, kun kuulin kavereilta kaikenlaisia juttuja?

Mies on dissannu mulle yhtä tyttöä ja seuraa sitä mm. instagramissa. Päädyin kysymää siltä et miks kattelet sen kuvii, jos se on sun mielestä "ruma lehmä"? Tästä kysymyksestä nousi ihan järkyttävä haloo. Meni vielä avautumaan mun kaverille siitä miten mut saa suuttumaan ja ilmeisesti kertoi syyks sen et seuraa yhtä tyttöä ig:ssä. Syy ei suinkaan ollut se. Mä vedin herneet nenää ku se ei voinu tätäkään asiaa kertoo mulle mut menee heti kaverille avautumaa millanen "suuttuja" mä oon.

Viimesin oli sit tää minkä takia päädyin cosmon sivuille. Mun miehen eksä on tehny mun miehelle tosi paskamaisesti. Siis niin paskamaisesti ettei mun sanat edes riitä siihen. Mies on myös antanu mun ymmärtää ettei ole missään tekemisissä koko ihmisen kanssa. Nyt ku mä olin nukkumas ja mies oli hereillä ja pelas olkkarissa ja kuunteli musiikkia, ni mä heräsin jossai vaihees siihe musiikkii ja olin menossa sammuttamaa konetta (mies oli silloin röökillä) ja siinä oli sit fb keskustelu auki kyseisen eksän kanssa ja se eksä sattu soittamaan just ku olin siinä koneella sulkemas kaikki jutut pois. Kysyin sit mieheltä et mitä toiki soittelee sulle keskellä yötä ni sano et juttelee sen kanssa. Aha, okei, mun miehen kuvailema "hirvee kusipää lehmä" onki nii hyvä kaveri et mikäs tässä jutellessa ja mies meni taas kauheen vaikeeks ku kysyin siltä jotai.

En ole mustasukkainen, mut oletan et ku kysyn jotai ni siihen löytyy joku järkevä vastaus. Mies käyttää turhan usein "no anteeks ku oon olemassa"-korttia ja kaikkea muuta tän tyylistä, ku yritän keskustella asioista. Ton tapanen lukittautuminen jättää mut ihan omien tulkintojen varaan ja antaa aihetta huolestuu siitä et salaileeko mies jatkuvasti multa jotain.

Näistä huolimatta mies muistuttaa mua joka päivä kuinka paljon rakastaa mua ja itse vastaan mielelläni jos miehellä on jotain epäselvyyksiä mun kanssa. Kaverit on sanonu et ehkä mun mies vaan pelkää et suutun sille jos se kertois totuuden, mut mä oon aika monta kertaa sille sanonu et se valehtelu ja salailu on se pahin mitä voi mulle tehdä. Eikä toi vaikeneminenkaa tunnu kauheen kivalle ku yritän selvittää asioita.

Nämä on onneksi pieniä asioita vielä, mut mun itsetuntoa syö ihan hirveesti se jos oma mies ei voi puhua suoraan ja panikoi/suuttuu kun kysyn jotai. Ollaan yhdessä hyvin tiivis paketti ja meillä on paljon yhteisiä asioita ja kaikki muu ihan kunnossa (sovitaan riidat nopeasti yms.), mut nää asiat satuttaa tosi paljon. Miks mun mies kiemurtelee noin pienissä asioissa?

Kirjoitusvirheitä ja muita typoja varmasti löytyy tekstistä, kun tähän aikaan väsyneenä ja turhautuneena kirjoittelen, mut toivottavasti toin asiat tarpeeks hyvin esille.

Kommentit (6)

Ap

Lisäänpä tähän vielä senkin ku pari meidän kaveria oli käymässä meillä ja sit juttelin toisen kanssa niitä näitä ja sit tää kaveri eksy jotenki yhen paikkakuntalaisen tytön fb-sivulle ja mietittiin siinä sit vähä et kuka toi on ja tunteeks tota kukaa (meidän kaveriporukasta). Sit mun mies oli yhteisenä kaverina ja kysyin siltä et kuka tää on (niiku yleensä kysyn jos tulee uusia naamoja vastaan ja joku saattaa ehkä tuntea henkilön. Tämä kysymys on myös mun miehelle ihan tuttu juttu ja yleensä se on vastannu et "en tiedä" tai sit se on kertonu et on joskus tavannu sen jossai mut ei tunne yms.) ni sit kysymys meni taas vähän kuuroille korville, mut sit myöhemmin ku kaverit oli lähteny ja istuttiin sohvalla ni mies kysy multa et mitä siitä tytöstä. Ihmettelin vähän et miks tää nyt pyöri vieläkin sen mielessä, ku asiasta keskusteltiin kauan sitten. Kysyin sit et miks se vieläki sitä miettii. Mies meni taas tosi vaikeeks ja rupes vetämää esille mun jotai fb-kavereita ketä se ei tunne ja on joskus kommentoinu mun tilapäivityksee. Kysy multa sit et kukas se henkilö x sitte on? Joku sun hoito? ... Aika kovia syytöksiä siihen verrattuna et mä oon kysyny mieheltä et kuka eräs tyttö on, kun kuitenkin yhteisiä kavereita on paljon ja et kysyin sillon myöhemmin et miks se sitä vieläkin miettii.

Reagoi siis voimakkaasti, kun yritän puhua asioista, mut ei kuitenkaan puhu asioista suoraan. Oon nähny senki et ollaan kotona ja sit se hermostuu jostain ja ku kysyn et mikä on ni "vituttaa vaa ku autossa on sitä ja sitä vikaa". Varmaan vituttaaki, mut sen selityksiä on vainee yhdistää siihe tilanteesee missä vitutus ilmenee. Eli en myöskään menis syyttämään miestä suoraan mistään uskottomuudesta, kun tätä "kiemurtelua" ilmenee muissakin asioissa, kun pelkästään ihmissuhteissa. Ihanku sitä vaivais joku isompiki asia, mitä ei uskalla myöntää. Meille on tulossa syksyllä perheenlisäystä ja se toki jännittää miestä tosi paljon ja siitä on jopa mulle kertonu. Oon sanonu miehelle monta kertaa myös siitä et puhuu jännityksestä ja muustakin hyvälle ystävälle tai ihmiselle jolle on helppo puhua. Toki pystymme yhdessä puhumaan myös, mutta jos nyt puhutaan ihan kunnon tukipilareista, niin en ehkä ole se paras mahdollinen (enhän minä voi tietää miltä tuntuu tulla isäksi, en voi tuntea sitä miehen jännitystä, kun itsellänikin on omat haasteeni raskauden kanssa). Saakohan mies sitten oikeasti purettua sitä jännitystä mihinkään? Voisiko tämä selittää oudon käytöksen? Kertokaa fiksummat mulle, nämä on mun omia ajatuksia mitä on heränny tässä kirjottaessa, mut en voi tietää asioihin oikeaa syytä, jos mies ei osaa niistä puhua. Mun aivot lyö ihan tyhjää.

Vierailija

Jaksoin lukea vain ton ekan tekstin. Mulle toi kuulostaa vahvasti siltä, ettei hän ole (ainakaan sydämestään asti) vahvasti sitoutunut suhteeseeseenne. Onkohan oikeasti rakastunutkaan sinuun enää? Mun mielestä rakkaalle ihmisille ei tehdä tuollaisia temppuja, jotka ovat vähintäänkin arveluttavia. Ihan kuin ois toinen jalka oven välissä jos nyt löytyisi jostain parempi. Se mitä sanoo, on täysin merkityksetöntä, jos käyttäytyy täysin eri tavalla. Käytös puhuu aina suuremmalla volyymilla kuin sanat. Oletteko kauan olleet yhdessä, minkä ikäisiä olette? Itse kyllä miettisin varmaan tuossa vaiheessa aikalisän ottamista suhteessa, sitä ennen vakava keskustelu. 

Ap

Tilannepäivitystä! Nyt mä sain sen istumaa toho vieree ja puhumaa asioista. Mies sano et on huono puhumaa ja pyys anteeks et on ollu tommonen. Saatiin asiat taas sovittua ja korostin miehelle et ei mua haittaa niinkää se mitä tekee vaa se et asioita pitää kierrellä tai jopa valehdella. Näillä siis mennään taas siihen asti et seuraava vastaavanlainen tilanne iskee. Toivottavasti näistä asioista ei tarviis enää kauheen montaa kertaa keskustella, mut mielummin keskustellaan vaikka sit sataviissataa kertaa ku ettei ollenkaan. Mies kertoi, ettei mitään salattavaa ole, mut on vaan huono puhumaan asioista. Ehkä voin siis myös itse oppia tästä jotain ja luottaa tähän mitä mies itse juuri kertoi.

Vierailija

Ap kirjoitti:
Tilannepäivitystä! Nyt mä sain sen istumaa toho vieree ja puhumaa asioista. Mies sano et on huono puhumaa ja pyys anteeks et on ollu tommonen. Saatiin asiat taas sovittua ja korostin miehelle et ei mua haittaa niinkää se mitä tekee vaa se et asioita pitää kierrellä tai jopa valehdella. Näillä siis mennään taas siihen asti et seuraava vastaavanlainen tilanne iskee. Toivottavasti näistä asioista ei tarviis enää kauheen montaa kertaa keskustella, mut mielummin keskustellaan vaikka sit sataviissataa kertaa ku ettei ollenkaan. Mies kertoi, ettei mitään salattavaa ole, mut on vaan huono puhumaan asioista. Ehkä voin siis myös itse oppia tästä jotain ja luottaa tähän mitä mies itse juuri kertoi.

Hänellä on virityksiä exänsä kanssa tai jonkun muun.

Vierailija

Ehkä exä oli sellainen et suuttuu heti jos vähänkään ei miehen vastaus miellyttänyt ja nyt sitten se tapa on jäänyt hänelle päälle. Tiedän itekki et toi on tosi inhottavaa kun mies valehtelee ihan kärpäsen kokoisesta asiasta. Siinä tulee ajatelleeksi et jos pystyy valehtelee pikku jutuista ni varmaan isommistaki.

Vierailija

Tulee kyl mieleen, et mies on vähintäänkin erittäin kiinnostunut muista naisista. Ei välttämättä petä, mutta se synttärireissu kyl kuulostaa pahasti siltä, paitsi jos äijällä on näyttää jotain valokuvia todisteeksi tms. Onko hänellä ollut pettämistä aiemmissa suhteissa? Sekin että hän kyselee sulta "onko toi sun joku hoito" viittais siihen, että hän pettää tai ajattelee pettämistä. Jos hän nyt teidän juttelun jälkeen oppii käyttäytymään, niin ei kannata olla kuitenkaan liian huolissaa. Nyt on tärkeä huolehtia, että parisuhde on kunnossa, jos vauvaki on tulossa. Perheenlisäys on miehelle tosi iso asia, koska silloin hän ei voi enää niin helposti läksiä karkuun elämästäsi. Se saattaa kieltämättä selittää osan hermoilusta. Ehkä hän nyt miettiikin onko kanssasi tosissaan vai ei.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat