Vaikea ystävyys, mitä tehdä?

Vierailija

Kertokaa mielipiteitä miten toimisitte itse tällaisessa tilanteessa, sillä itse en enää tiedä miten pitäisi enää toimia.

Eli suoraan asiaan: Olen tuntenut kyseisen ystävän vuosikausia,on ollut ylä- ja alamäkiä, mutta meillä on silti yleensä hauskaa tavatessamme ja pystyn puhumaan hänen kanssaan henkilökohtaisista asioistani, mutta. Viime syksynä muutin toiseen kaupunkiin koulun perässä, ja sen seurauksena yhteydenpito ei ole ollut niin tiivistä kuin aikaisemmin. Koulu vie minulta paljon aikaa, eikä hän ymmärrä, etten välttämättä jaksa/ehdi soitella päivittäin. Hän on siis tällä hetkellä kotiäitinä. Yhteydenpidosta hän jaksaa repiä riitaa viikottain. Myös jos en vastaa sillä samalla sekunnilla hänen puheluun/viestiin, vaikka hänellä ei olisikaan mitään tärkeää asiaa, vaan soittaa muuten vain.
Hän riitelee usein poikaystävänsä kanssa, ja jokaisessa riidassa hän mainitsee minut jollain lailla, MIKSI?! Esim. jos poikaystävä on loukannut häntä jotenkin, hän saattaa sanoa että "AmandAA on samaa mieltä mun kanssa, että oot ihan *****". Ja soittaa sen jälkeen kertoakseen minulle, että sanoi noin. Hänen poikaystävänsä vihaa minua tämän seurauksena, enkä tiedä (enkä tiedä edes että haluaisinko), mitä kaikkea hän on minun nimissään poikaystävälleen puhunut, mitä ei minulle ole kertonut.
Hän ei siedä sitä, että minulla on muitakin ystäviä kuin hän, ja jaksaa kiukutella siitäkin, etten vietä kuulema hänen kanssaan tarpeeksi aikaa. Kaikki siksi, koska hän on sotkenut välinsä muihin ihmisiin, niin en voi koskaan ottaa häntä mukaan viettämään aikaa muiden ystävieni kanssa, koska hän ei tule yksinkertaisesti muiden ihmisten kanssa toimeen.
Kaikki huipentuu siihen, että minun pitäisi valehdella hänen puolestaan hänen poikaystävälleen menoistaan, vaikka olen sanonut, ettei heidän parisuhdeongelmat kuulu minulle millään tavalla enkä halua niihin sotkeentua!

Pitäisikö lopettaa ystävyys? Ystävyys hänen kanssaan on uuvuttavaa ja energiaa kuluttavaa. Muiden ystävieni kanssa minulla ei ole tämänlaisia ongelmia ollut koskaan, koska heillä on suoraan sanottuna omakin elämä. Tuntuu, että ainut huono asia, mikä ystävyyden päättymisestä voisi seurata on se, että olen hänen esikoisensa kummi, joka varmasti tulee päättymään myös, jos hänen kanssa välit jouduin katkaisemaan (uhannut asialla monta kertaa).

Anteeksi sekava kirjoitus, mutta mielipiteitä?

Kommentit (2)

Vierailija

Toi sun ystävä on kyllä aika kauhean kuuloinen. Siksi en yhtään ihmettele, jos hän on onnistunut katkaisemaan välinsä monien kaveriensa kanssa. Hän on ihan liian huomionkipeä draamakuningatar. Saisi kyllä joskus miettiä miltä toisista tuntuu. Sinun pitää vain olla kovapäinen jos tahdot yhä jatkaa kaveruutta. Tuollaiselle ihmiselle jos antaa pikkusormen niin siinä menee koko käsi. Jos hän vaikka soittelee, niin jätät aina vastaamatta jos olet oikeasti kiireinen. Sitten jos ei hyväksy selitystä, niin sano että kohta et vastaa ikinä. Sinulla on myös täysi oikeus päättää olla puuttumatta kaverisi parisuhteeseen, jos et halua. Todella lapsellista tuollainen käytös. Mielestäni kaverisi on pahasti narsistinen ihminen. En jaksaisi sellaista kaveria, mulla tosin oli ylä-asteella vähän samanlainen kaveri. Olin iloinen kun sen jälkeen mentiin eri kouluihin ja hän etsi sieltä uuden bestiksen. En olisi jaksanut sitä touhua kauempaa, vaikka hän ei ollut läheskään niin kauhea, kuin tuo kaverisi. Harkitse asia tarkkaan. Uskon, että hänellä on mahdollisuus kehittyä paremmaksi ihmiseksi, mutta se ei onnistu jos ei hän itse halua.

Vierailija

Ystävyyssuhde täytyy laittaa vaakalaudalle jos se ottaa enemmän kuin antaa. Sanot suoraan mistä kenkä puristaa, että sinulla on muitakin ystäviä ja koulut jne etkä aina ehdi. Jos asiasta suoraan puhuminen ei auta, valitettavasti ainoana vaihtoehtona on suhteen lopettaminen eikä se koskaan ole helppoa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat