VTI ja seksi

Turhautunut tyttö

Olen kohta 18-vuotta täyttävä tyttö ja seksielämä alkoi melkein 17-vuotiaana poikaystävän kanssa, joka on ollut koko ajan sama. Suhde oli molemmille ensimmäinen joten mahdollisuutta sukupuolitautiin ei ole. Aloitin yazz e-pillereiden käytön lähes heti seksielämänkin alettua, eli kondomia emme ole juuri koskaan käyttäneet. Sain ensimmäisen pissa tulehduksen kolmen kuukauden jälkeen pillereiden aloittamisesta, jonka jälkeen tulehdus on tullut seksin jälkeisenä aamuna noin kahden kuukauden välein. Kehiin ktettiin huolellinen peseytyminen ennen ja jälken, minä join paljon vettä ja kävin pissalla ennen ja jälkeen. Aina kun tulehdus tuli vein näytteen terveyskeskukseen, kyseessä oli e-koli bakteeri omasta suolistostani vaikka anaalia ei harrasteta ikinä, ja sain antibioottikuurin tulehdukseen.

Nyt tulehduksia on ollut kesästä asti n.5 , uusin alkoi viime viikonloppuna vaikka olen syönyt kerta-antibioottia aina yhdynnän jälkeen marraskuusta asti jolloin edellinen tulehdus oli. Tällä kertaa kävin yksityisellä gynellä joka teki tarkastuksen varmuuden vuoksi, kaikki ok. Huomasi kuitenkin että mulle oli annettu ohjeeksi ottaa 1 antibiootti yhdynnän jälkeen, (määrätty lääke trimoban 100mg) vaikka kerta ehkäisy annoksen suuruus kuuluisi olla 300mg. Seuraavaksi otan siis kolme tablettia jotta tarvittava annosmäärä täyttyisi.

Juon myös paljon vettä ja karpalokapseleitakin on kokeiltu ja liukuvoidekkin käytössä, seksiä ei ole kuin viikonloppuisin kerran tai kaksi.

Onko samanlaisia kokemuksia siis samoilla lääkkeillä muilla?
Suurin kysymykseni on kuitenkin, että vaikuttaako e-pillerini tähän tulehduskierteeseen?

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat