Kolmen miehen loukussa

Läheisyysriippuvainen

Olen romantikko ja läheisyysriippuvainen. En ehkä sanoisi, että olen fanaattisesti etsinyt miestä.. Mutta olen ollut kolmisen vuotta lähestulkoon sinkkuna, ja etsinyt miestä itselleni.

Tapasin marraskuussa miehen, johon pikku hiljaa rakastuin silmiäni myöten. Kuten omalla kohdallani aina käy, miehellä on meneillään hankala elämäntilanne. Tuore ero takana ja uuden asunnon kanssa asiat vaiheessa. Ei siis luonnollisesti valmis heittäytymään uuteen romanssiin. Koska haluan tämän miehen eikä tässä elämässä oikeasti ole asioilla kiire, vaan kaiken tulisi antaa mennä omalla painollaan, olen antanut hänelle aikaa. Tapailu on jatkunut suht tasaiseen tahtiin kolmisen kuukautta, muutosta ei ole tapahtunut. Toisaalta, muutos ei ole myöskään alaspäin, joten ei se ehkä haittaa.

Lähdin ystäväni kanssa tutustumaan tapsan tansseihin. Siellä matkaan, lähes vahingossa, lähti toinen mies. Hän ei ollut ulkoisesti mitenkään tyyppiäni. Luonne ja asenne oli mitä huikeimpia ja juuri sitä, mitä kaipasin ikävöidessäni. Olihan tämän hetkinen "suhde" junnannut jo yli kuukauden paikallaan.
Tein tälle miehelle kuitenkin heti viikonlopun jälkeen selväksi, että olen tavannut toisen miehen jokin aika sitten ja tunteeni häntä kohtaan ovat syvät. Tietenkin hän siitä loukkaantui, vaikka sanoin, että mielelläni pitäisin hänet elämässäni silti mukana.
Uuden vuoden yönä rakkauteni kohde ei tietenkään vastannut soittooni, vaikka hän oli itsekin viihteellä. Laitoin tälle toiselle viestiä, joka vastasi saman tien ja pyysi luokseen jatkoille. Heillä oli omat uuden vuoden pippalonsa. Mietin hetken, ja ajattelin miksen menisi? Rakkauteni kohde oli kuitenkin tehnyt selväksi, ettemme seurustele mutta on kiva hengailla yhdessä.

Uuden vuoden jälkeen olen nähnyt tätä toistakin miestä viikoittain. Meillä on ollut ns. Friends with benefits -suhde, tosin lähes kaikki benefitsit ovat tulleet minun suuntaani.
Pari viikkoa sitten huomasin hänen käytöksen muuttuneen hieman huomaavaisemmaksi minua kohtaan, ja tajusin hänellä olevan tunteita. Joko hän oli unohtanut, että kerroin tapailevani toista miestä tai sitten hän on (melkein loogisestikin käytökseni perusteella) tullut siihen tulokseen, ettei muita ole enää kuvioissa.
Ahdistuin tästä, ja olen miettinyt kuinka kertoisin, että olen kiinnostunut hänestä kaverina? Enää en voi kuitenkaan sanoa "Niin mullahan on tosiaan se mies kuvioissa, johon olen rakastunut." Vähän lempeämpi tapa tulisi keksiä.

Jotta soppa sekoittuisi entisestään.. Friends with benefits -kaverini kutsui minut jälleen viime lauantaina luokseen jatkoille. Heille oli taas kerääntynyt baari-illan jälkeen porukkaa. Näin heti alkuvaiheessa oikein komean miehen, joka alkoi flirttailemaan kanssani. En voinut kuitenkaan lähteä siihen mukaan, sillä minuthan oli kutsuttu bileisiin sattuneesta syystä. Jossain kohtaa aamuyötä tajusin, että tiesin tämän komean miehen. Olin viime lokakuussa törmännyt häneen, kehunut komeaksi ja pyytänyt treffeille. Mies hyvin pahoillaan kertoi silloin olevansa suhteessa.
En saanut kahden keskistä hetkeä hänen kanssaan näissä bileissä, joten en päässyt kysymään muistiko minua.
Etsin tämän komean miehen seuraavana päivänä Facebookista. Nimeä en tiennyt, mutta etsivä aina löytää. Olin häneen yhteydessä ja hän vastasi heti. Hän ei ollut tunnistanut minua bileissä, mutta muisti tapahtuneen keskustelun välillämme, kun otin asian puheeksi. Mies oli eronnut jokin aika sitten ja halusi kovasti nähdä. Seuraavana päivänä sovimme hänen tulevan luokseni yöksi.
Tulimme todella hyvin juttuun, ja ennen pitkää harrastimmekin seksiä sohvallani. Hän ei kuitenkaan asu Helsingissä (suunnitteilla on muutto Helsinkiin kesällä), joten tilanne on hankala.
Yhteistä yötämme seuranneena päivänä, soitti rakkauteni kohde minulle. Sydämeni pamppaili heti puolta kovempaa. Puhuimme pitkään puhelimessa, vaikka hänkin oli töissä. Hän kertoi tilannepäivitystä miten hänellä menee, kertoi pitävänsä minusta kovasti ja mietti miten järjestäisi aikaa minulle kaiken muun keskellä.
Miten aina nämä vaikeat miehet osuvat kohdalleni. Tiedän, että haluan tämän miehen johon olen rakastunut, mutta kukaan ei tiedä kauanko se veisi aikaa ja kärsivällisyyttäni, että voisimme viimein alkaa nauttimaan yhteisestä ajasta. Näin ollen sanoisin olevani kolmen miehen loukussa, sillä kahdesta muustakaan ei tässä kohtaa kannata vielä luopua ettei tule yksinäisiä iltoja.

Kommentit (1)

Vierailija

Nyt on meininki vähän liian sekavaa. Onhan nyt joka heppu varmasti tietoinen toistensa olemassaolosta? Jos näin ei ole, niin miehillä on oikeus tietää toisistaan. Mulle on suututtu jo siitä, ku kaverimieles oon kahvitellu vuorotellen useamman tyypin kanssa ennen varsinaista seurustelua. Se oli kyl mustasukkaisen olonen tyyppi ja siks siitä ei tullu mitää.. Voin vaan kuvitella, että saattais tolla sun rakkauden kohteella kilahtaa, jos tietäis, että paneskelet jotain toista tyyppiä. Sun olis parempi nyt ainaki yks noista heivata pois, se josta oot vähiten kiinnostunut. Jos hengaa jonku kanssa vaan sen takia ku ei haluu olla yksin, niin ollaan kyl pikkuisen väärillä vesillä, jos hän ei edes tiedä tilannetta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat