Meikkivoide kysymyksiä edistyneille meikkaajille

meowy

Mun on aika vaikea kuvailla ihotyyppiäni, mutta hetken lueskeltuani blogeja ja artikkeleita päädyin siihen tulokseen, että mulla vois olla sekaiho. Pohjavärini on roosapohjainen ja kylmään taittuva. Mulla on tosi vaalea iho. Tässä kasvojen ihoni piirteitä:

- Laajentuneet ihohuokoset

- Punoittavia kohtia

- T-alue, huulten alapuolella leuassa oleva alue ja nenän seutu kiiltelevät ja rasvoittuvat helposti

- Ihonalaisia kipeitä finnejä tulee helposti, mutta ne myös häviävät melko nopeasti

- T-alueella ja nenän seudulla paljon mustapäitä

Olen päälle parikymppinen, mutta alle kolmen kympin. Minkälainen meikkivoide sopisi minulle parhaiten? En ole kokeillut vuosien saatossa kovinkaan monia meikkivoiteita tai tarkkaillut, miten ihoni käyttäytyy, mutta sen olen huomannut, että parhaiten meikkivoide on levittynyt minulle meikkisienellä (käytössä tällä hetkellä Beauty blender). Luonnollisimman tuloksen saan sävyttävillä kevyesti peittävillä meikkivoiteilla. Osaisitteko suositella jotain tiettyä merkkiä ja sävyä?

Miten usein tällaista sekaihoa tulisi kuoria tai höyryttää? Mikä olisi hyvä kuorintavoide? Entä kuinka usein kasvonaamiota tulisi käyttää?

Minkälainen kasvovoide olisi paras tämän tyyppiselle iholle?

Mulla on kaapissa joitain seerumeja pikakaunistukseen. Miten usein näitä tulisi käyttää ja laitetaanko seerumi kasvovoiteen alle?

Huhhuh, tulipas paljon kysymyksiä! :D

On monia askarruttavia asioita, koska olen vasta opetellut meikkaamaan jotenkuten kunnolla.

Kommentit (1)

Vierailija

En ole meikkaamisessa superasiantuntija, mutta mulla on aika sama ihotyyppi, niin aattelin kertoa joitain kokemuksiani. Mulla on kans välillä kuivuva iho, mutta mustapäitä löytyy ja isompia märkäpäitä tulee lähinnä leuan ja poskien alueelle. Kosmetologi suositteli mulle kuorintaa kaks kertaa viikossa ettei ihohuokoset pääse liikaa tukkoon. Höyryttelen kasvot ihan saunassa ja sitten teen kuorinnan ja naamion. Tuntuu, et joka kerta iho näyttää paljon paremmalle ku se on kuorittu. Käytän Lumenen mineraalikuorintaa, koska siitä tulee ihanan pehmeät posket.

Kasvovoiteeksi mulle on suositeltu öljyttömiä ja normaalin/sekaihon tuotteita. Käytän välillä yövoiteena Nivea cremeä vaikka se onki vähän tuhdimpi, mut sopii ainaki näin talvella eikä aiheuta hirveästi finnejä. Itse en käytä seerumeita ennen meikkiä vaan lähinnä iltaisin yövoiteen alla. Käytän seerumia ainaki kolme kertaa viikossa, joskus kosteuttavaa seerumia jopa päivittäin, jos on tosi kuiva iho.

Tuosta meikkivoiteen sävystä en osaa antaa sulle kyllä vinkkejä. Kannattaa varmaan mennä kysyyn neuvoa joltain kosmetologilta, tai meikkimyyjältä. Itsellä on pikkusen kellertävään taittava vaalea iho ja tykkään Lorealin Infallible meikkivoiteen sävystä 015. Siinä on ainaki hyvä määrä peittävyyttä ja pigmenttiä, mut ei tuu liian tunkkainen vaikutelma eikä myöskään tarvi maksaa itseään kipeäksi meikkaamisesta. Tosi tärkeetä on kans tehdä meikki aina vastapestylle iholle niin levittyy hyvin eikä rasvoitu kauheesti. Jos itsellä on tosi kiire niin saatan lähteä kotoa ilman meikkiä, jos en ehdi tehdä sitä kunnolla. Muutenki meikkaamisesta pidetyt välipäivät parantaa ihon kuntoa merkittävästi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat