Hankala tilanne exän kanssa, mielipiteitä?

Vierailija

Erottiin exäni kanssa parin vuoden seurustelun jälkeen kuukausi sitten. Eroon johti se, että riideltiin liikaa lyhyen ajan sisään. Ennen eroa meillä oli viikon mietintätauko, olin tuon ajan toisella paikkakunnalla ystäväni luona ja kysyessäni tuolloin tilannetta exäni sanoi että mietitään. Heti kun tulin reissusta hän ilmoitti että on kai parempi erota. Hän on ollut suhteen ajan aika mustasukkainen ja ilmeisesti pelkäs, että teen reissussa jotain jonkun muun kanssa jos eroamme jo tuona aikana.

Emme siis ole nähneet kuin reissun jälkeen pikaisesti jolloin exäni vaan ilmoitti että ehkä parempi erota vedoten viime aikaisiin riitoihin. Minun mielestäni olisi kuitenkin tärkeää puhua ja selvittää asiat perinpohjaisesti, että ollaan varmoja että suhteesta ei enää mitään tule. Suhteemme oli kuitenki onnellinen ja tasapainoinen viime aikaisia riitoja lukuunottamatta. Nyt olen ottanut exääni yhteyttä ja olemme sopineet että näemme ja juttelemme asioista ajan kanssa. Kuitenkin aina kun koitan ottaa yhetyttä että nähtäisiin niin hänen vastaukset ovat "en kerkee tänään" tai "tänään ei jaksa". Sit ku kysyn et millonkas sitte niin hän sanoo suurinpiirtein että älä jankuta tai estän sut. Eilen kuitenki laitoin hänelle viestiä että onko aikomustakaan nähä mua ja vähä selvittää välejä ja puhdistaa ilmaa niin hän vastasi että "on joo kuhan kerkeä." Mitä minun pitäisi ajatella? Itselleni olisi kuitenkin tärkeää nähdä ja puhua niin ettei jäisi kaiken kokemamme jälkeen mitään huonoja välejä. Olen myös sanonut hänelle että ku me ollaan nähty ja puhuttu nii ei tarvitse sen jälkeen olla missään yhteyksissä, niin voiko olla, että hän pelkää kohtaamistani kun tietää sen sitten olevan todellakin lopullista? Itse olisin valmis palaamaan yhteen hänen kanssaan ja ainakin omalta osaltani olen oppinut virheistäni.

Muuten kun olen ottanut yhteyttä häneen nii saan melkeen joka asiasta raivot, hän on ruennut muistelemaan vanhoja virheitäni ja haukkuu ja syyllistää minua niistä vaikka ne on jo moneen kertaan käsitelty. Haluaisin saada hänet uskomaan että omalta osaltani olen virheistäni oppinut. Miten hän uskoisi minua siinä?

Meillä oli n. vuosi sitten samanlainen tilanne. Erottiin yhden isomman riidan takia ja hän parin viikon ajan vaan syyllisti ja haukku mua eikä suostunut näkemään mut sit viimein nähtiin ja sovittiin asiat. Sen jälkeen kaikki onkin ollut hyvin viimeistä paria kuukautta lukuun ottamatta. Mitä minun pitäisi ajatella hänen käytöksestään? Miks hän haluaa syyllistää mua ja olla huonoissa väleissä vaikkei yhessä oltaskaan? Itse ero tapahtu kuitenki suhteellisen sopuisasti. Yrittääkö hän mua syyttelemällä sitä että pyytelisin anteeksi ja ruikuttaisin hänelle kuinka olen oppinut omista virheistäni ja haluaisin palata yhteen vai haluaako hän vaan minulle pahan mielen?

Kommentit (10)

Vierailija

Miehet on just tollasia, että ei niistä oikein ota selvää mitä ne haluu, saatikka ajattelee.. monesti ne menee sinne kuorensa alle piiloon kun pitäisi puhua asioista. Äkkisiltään veikkaisin samaa, että poikakaverisi ei ehkä uskalla nähdä sinua kun tällä hetkellä hänestä saattaa tuntua että hän on ehkä tekemässä virheen jättäessään sinut mutta ero on kuitenkin hällä ehkä mielessä. Tunnet kuitenkin poikakaverisi parhaiten niin kehoitan etenemään tunteen mukaan. Jos haluat jutella hänen kanssaan, mene vaikka ovelle asti kertomaan ajatuksesi. Myös ajan antaminen saattaa olla ratkaisu (itse en kylläkään kauhean kauaa jaksa odotella).Useimmiten tutusta irti päästäminen tuntuu aivan hirveältä, mutta jos uskaltaa päästä irti, niin se tunne kun huomaa maailman olevan täynnä mahdollisuuksia ja uusia (ihania) ihmisiä, antaa itselle paljon. Muista että olet ainutlaatuinen ja tärkeä ja osaa vaatia sen kaltaista kohteluakin :)

Vierailija

Kiitos tästä kommentista :) itsellenikin on vaikeaa antaa vaan olla kun kuitenki ollaan yhdessä sovittu että nähdään ja puhutaan. Sit ku asiat ois selviä ja eron syyt kunnolla käsitelty niin voisin antaa olla. Mutta jos se ei pian suostu mua näkemään niin ei mulla taida olla vaihtoehtoja ku antaa olla ja jatkaa eteenpäin. Inhottavaa vaan kun ei ota selvää eikä tiedä mitä toinen ajattelee kaikesta. Exäni on ennenki ollut huono puhumaan tunteistaan. -Ap

kukkanen

Höh, ei tuollainen tunnu mukavalta. Minusta on jotenkin todella lapsellista ja tyhmää kun jotkut miehet käyttäytyvät erillä lailla sen tilanteen tullessa, kun mietitään eroa ja sitä että tästä ei tule mitään. Miksi ei voida käyttäytyä naisten tavoin ja kuin aikuinen ylipäätään käyttäytyy. Vaan sen sijaan annetaan itsestään ihan naurettava ja vääränlainen kuva kun ei osata puhua asioista ja nimenomaan kasvotusten kumppanin kanssa. Harmittaa puolestasi todella paljon, mutta toivottavasti kaikki asiat selviää, sillä on inhottava tunne jos jokin jää kaivelemaan mieltä. Tsemppiä!

Kokemus puhuu

Ei exän kanssa välien selvittely mitään auta. Eikä varmaan tuossa tilanteessa muutenkaan, kun miehen ulosanti on yhtä tehokasta kuin kumisaappaalla. Ero on aina raastavaa, mutta lähde rohkeasti eteenpäin jo :) Pääset sillä paljon paremmin kiinni omaan elämääsi ja pääset rakentamaan itsestäsi vahvemman ilman tuollaista vätystä. Tsemppiä, kyllä se siitä ajan kanssa!

Vierailija

Mä päätinki nyt, että en ota mieheen yhteyttä ainakaan muutamaan viikkoon ollenkaan. Mä oon jo näkemistä niin monesti yrittänyt. Laitoin hänelle viestin et ilmottaa kun hänellä on aikaa ja aiko niin tehdä. Lähden reissuun vähä selvittämään omia ajatuksiani ja voin vaan toivoa että kun palaan sieltä mies on valmis näkemään ja puhumaan. Kun itselleni olisi kuitenki tosi tärkeää se, että asiat voitas selvittää niinkuin aikuiset. Liekkö hänestä itsestäänkin alkaa kuulua kun en ole enää laittelemas viestiä ja ehdottelemassa tapaamista. Jos ei niin koitan vielä kerran reissusta palatessani kysyä nähdäänkö, jos ei onnistu niin sit täytyy vaan antaa olla vaikka se kuinka vaikeaa olisikin. -Ap

Vierailija

Kiitti tsempeistä :) Niin ja piti näihin vielä lisätä se, että exälläni on ollut viime aikoina ongelmia terveytensä kanssa. Hänellä todettiin välilevyn pullistuma samoihin aikoihin eron kanssa, mikä on hänelle kova paikka, sillä hän on aina ollut urheilullinen, ennen käynyt harvase päivä salilla ja pelannut jääkiekkoa ja nyt ei voi tehdä kumpaakaan. Kun hän kertoi minulle asiasta niin vaikutti masentuneelta ja sanoi että "mun urheilut taitaa olla urheiltu kun tuosta tuskin toipuu kokonaan. Vaikka leikattaski niin tulee varmaan heti uudestaan" .Puhuimme aikaa sitten yhdestä urheilullisesta tuttavastanme joka on sairastellut jo pitkään eikä sen takia pystynyt liikkumaan, tuossa yhteydessä muistan exäni sanoneen että "mä kyllä masentuisin ihan täysin jos en pystyis urheilemaan pitkään aikaan". Voisiko olla että hän siis purkaa jotenkin ahdistustaan tuostakin asiasta minuun, sillä asia ei todellakaan ole hänelle helppo?

kohtalotoveri

Hui, kun oli lähes samankaltainen tilanne oman exäni kanssa. Mekin erottiin, hän ei suostunut puhumaan ikuisuuteen, pitkän ajan jälkeen sovittiin ja palattiin "yhteen", kunnes taas tuli "ero". Tilanne oli samankaltainen: hänelläkin oli terveyspulmia, ja muun muassa tuo "masennun jos en voi urheilla" kuultiin. Pystyimme kuitenkin melko hyvin keskustelemaan asioista, mutta terveydelliset ongelmat kiristivät välejä koko ajan. Minun kohdalla huoli hänestä ja hänen kohdalla yleinen hermostuneisuus. Lopulta hän hermostui joistain pienistä asioista (oli ilmeisesti pitänyt mielessään yksittäisiä riidanjyväsiä), pisti välit poikki ja esti numeroni, etten voinut yrittää sopia asiaa millään keinolla. Lähes puolen vuoden jälkeen hän tuli sitten itse pyytelemään anteeksi, mutta minä en enää siihen suostunut. Ehkäpä sinunkin kannattaisi vain mennä eteenpäin ja yrittää jättää tämä mies taakse. Säästät sillä itseäsi ja omaa jaksamistasi huimasti. :) Kahdesti jos olette eronneet, on hyvin todennäköistä, että eroaisitte myös kolmannen, neljännen ja viidennenkin kerran. Jos sinulla on hakusessa pysyvä ja vakaa parisuhde, on ehkä aika kääntää katse uusia miehiä kohti. Tsemppiä - itse vastaavan kokeneena tiedän, kuinka hirveää tuollainen ero on. Ja minä annoin sen tapahtua kahdesti.

Vierailija

Rauhaan jättö joksiki aikaa on varmaan paras keino. Itse ku erosin, niin aluksi oltiin kavereita ja hengattiin yhdes, mut pian huomasin ettei siitä mitään tullu. Exät kantsii unohtaa, jos he ei yhtään jousta ihme periaatteissaan. Tuo sun mokoma kyl kuulostaa lievästi tunnevammaiselta. Tuli mieleen, et ehkä hän on muutenki masentunut ku sen urheilun takia ja siks huono olo purkautuu riitelynä. Varsinki jos hän on muutenki tosi huono puhuun tunteista. Vielä tuli mieleen semmonen juttu, että ehkä hän itse on ihastunut johonki toiseen naiseen ja sen takia äksyilee sulle. Mut eihän näistä voi ikinä tietää. Näin saatto olla myös aiemmanki eron aikaan.

Jos toinen ei vaan haluu puhua moneen kuukauteen niin kannattaa antaa asian olla. Ite oon onneks saanu lopulta puhuttua asiat selviksi exien kans, niin ei oo tarvinnu jäädä märehtiin. Musta kyl kuulostaa, ettei hänellä oo aikomusta palata sun kans yhteen jos käyttäytyy noin tylysti. Asiaa voit onneks käsitellä kaverien kans, täällä tai vaikka terapeutilla ilman häntäki, jos muu ei auta.

Mutta onneksi meressä on kaloja! Tsemppiä :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat