Mitä on sinkkuus?

SFFT

Olen ensimmäistä kertaa elämässäni sinkku (jos ei aikaa ennen ensimmäistä suhdettani lasketa), eikä minulla tule tällähetkellä sinkkuudesta mitään muuta mieleen kuin yksinäisyys, jota kammoan. Olen sitä seurustelutyyppiä, eli tiedän etten pidä yhdenillan jutuista, enkä suuremmin nauti päivä toisensa jälkeen omien ajatustensa kanssa olemisesta.
Kavereita kyllä löytyy, mutta parhaimmat heistäkin seurustelee ja on aika kiinni puolisossaan.

Miten siis olet oppinut olemaan yksin, ilman että tunnet olosi yksinäiseksi? Ja mitä sinkkuus oikeasti tarkoittaa, sen hyvässä tarkoituksessaan?

Kommentit (1)

Vierailija

Koin itse aika rankan eron avopuolisoni kanssa pari vuotta sitten (olimme yhdessä n. 5 vuotta). Vaikeaa oli juurikin ajatus yksinäisyydestä ja pelko siitä että menetän yhteiset ystävämmekin ja jään täysin yksin. Otti oman aikansa että toivuin, mutta yksin asuminen oli parasta mitä minulle oli tapahtunut pitkään aikaan enkä ole katunut sitä päivääkään. Se on saanut minut rohkaistumaan uusien harrastusten pariin ja tutustumaan uusiin ihmisiin, vaikka se tuntui aluksi vaikealta enkä ollut ennen osanut tehdä aloitetta ystävystymiselle. Jos on elänyt koko aikuiselämänsä parisuhteessa, se alkaa helposti määrittämään omaa identiteettiään. Vasta sinkkuna osasin alkaa kokeilla asioita ja elää omaa itseäni vasten, ja olen löytänyt itsestäni täysin uusia puolia. Sinkkuus on vapautta määritellä oma tahtinsa ja tapansa elää ja tutustua itseensä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat