Kun kaverit ei viestittele

Meline

Moi! Eli tällainen ongelma: mulla on kavereita joo, mutta olen aina se aloitteentekijä. Siis oikeasti, aina olen minä joka ehdottaa lounastreffejä, kysyy kuulumisia, laittaa viestiä. Ja sama on joka ikisen kaverin kanssa. Suoraan sanottuna tämä on ehdottoman naurettavaa. Tiedän, että mun kaverit viestittelee toisilleen (kun joskus aivan sattumalta niiden WhatsApp on osunut silmiin luennolla vierekkäin istuttaessa) eli en tiedä onko tämä jonkinlainen syrjimisjuttu. Mutta kyllä ne kaverit vastaa ihan positiivisesti aina niihin viesteihin, mutta suoraan sanottuna tämä tilanne hankaloittaa sosiaalista elämää koska jos esim. haluaa lounasseuraa niin joudut viestittelee kaikki ihmiset läpi ja odottelee vastauksia. Välistä haluaisi vaan antaa olla sen viestittelyn kanssa. mutta tein sen viime keväänä (en laittanut kellekään viestiä kahteen viikkoon) niin sen kaksi viikkoa olinkin täysin yksin. Aivan yksin. Ei ensimmäistäkään viestiä (voitte arvata millainen masennuskohtaus siitä seurasi).
En tiedä, tunnen myös syyllisyyttää siitä, että olen aina se viestittelijä. Osa musta sanoo, että jos ei tule viestiä, ne ei halua tavata. Mutta... mun ongelma on se, että opiskelukaverit on mun ainoita kavereita (en saanu luotua minkäänlaisia ystävyyssuhteita peruskoulussa ja lukiossa koulukiusaamisen ja keskivaikean masennuksen takia). Ja tiedän että niillä on omia kavereita (oon monta kertaa kuullut sen 'kavereita hiekkalaatikolta asti' tarinan) eli siis... enhän mä sitten voi olla niille kovinkaan tärkeä. Mutta se on kumma, että tiedän että mun kaverit on luonu vahvoja suhteita yliopistolla ja käyneet tyyliin ulkomaillakin yhdessä. Jos minä tuota ehdotan, niin reaktiona on kauhu ja 'ei sitä voi kaverin kanssa ulkomaille lähteä'.
Oon siis aika sekaisin tän tilanteen kanssa. En oikein tiedä, mitä kannattaisi tehdä vai kannattaako tilannetta muuttaa alkuunkaan. Pidän mun kavereista, en halua luopua niistä ja meillä on hauskaa yhdessä, mutta... Help?

Kommentit (9)

precious

Tiedän (valitettavasti) tunteen. Itsellänikin aina sama juttu että joudun aina itse ehdottamaan jos jotain on mielessä. Kukaan ei automaattisesti kysy minulta jos haluaa seuraa vaan olen yleensä se "kakkosvaihtoehto". Minullekkin kyllä kaikki aina vastailee ja kukaan ei ole koskaan feidannut jos olen jotain ehdottanut, mutta onhan se vähän ikävää kun joutuu itse aina ehdottelemaan tapaamisia. En tosin tähän ongelmaam osaa auttaa halusin vain kertoa että samaistun tilanteeseen :)

Meline

Kiva (tai ei niin kiva) precious että jollakin on sama ongelma :) Tää on hankala homma, koska miten sä tästä oikein muille sanot ilman että toisen tunteet loukkaantuu? Itse asiassa, mä joskus sanoin tästä yhdelle kaverille, että haluaisin että muutkin ottaisi muhun yhteyttä enkä aina olisi se keskustelun aloittaja. No, se sanoi:  Ootko miettinyt, että vika voisi olla sussa?

Meni välit poikki :D 

Vierailija

Sun kaverit on saattanut ajatella, et ehkä haluut ollakki yksin jos et viestitelly niille vähään aikaan. Tai mulle ainaki tulis semmonen mieleen, jos joku normisti sosiaalinen tekis tollai. Saatat ylianalysoida asioita.

Kuitenkin, koska viihdyt kavereiden kanssa niin kantsii jatkaa ystävyyttä. Saattaa ollaettä vaikutat kumminki vähän yli-innokkaalta, jos et oo tottunut kaverisuhteisiin. Että kärsivällisyyttä vaan. Mulle on esim sanottu, että oon kylmän ja vakavan oloinen. Sen takia oon huono tutustuun ihmisiin. Tai annan huomaamattani jotenki karun ensivaikutelman. Oon ollu kans masentunut ja mul oli ylä-asteen alus ja lukios jonku verran vaikeuksia kaverien löytämises.

Yhdessä matkustuksen ehdottaminen on aika iso juttu eikä sitä mun mielestä kannata ehdottaa muuta ku semmosille kavereille joiden kans oot ollu läheinen vuosia. Sen sijaan joku yhdes shoppailu, keikalle tai festareille meno ja tämmöset kannattaa ottaa ennen sitä.

Sitte yliopistossa opiskelu vaan on kiireistä ja moni sunki kavereista saattaa seurustella, jolloin esim. poikaystävä on jo se paras kaveri. Sillon ihminen helposti viettää aikaansa oman kullan eikä kaverien kanssa. Yks mun hyvä kaveri muutes löyty netin deittipalstalta etsimästä kamuja. Sillä tavalla voisit löytää ehkä helpommin kaveriseuraa kaipaavia ihmisiä, jos tuntuu ettei omia kamuja aina kiinnosta.

Meline

Ongelma on se, että olen sosiaalinen ja haluan että mulla on ihmisiä ympärillä. Mutta koska olen aina se yhteydenottaja niin... suoraan sanottuna tunnen itseni arvottomaksi muiden silmissä. En enää halua olla joka ikisessä kaverisuhteessa se, joka laittaa viestejä. Jään niin paljosta pois sillä tavalla. Mutta ei oo mitään aavistustakaan miten tätä tilannetta voisi ratkaista. Jos sanon, että haluan että muutkin laittavat viestejä, niin ei sillä ole mitään vaikutusta. 

Vierailija

Haluatko lisää kavereita? Myös sellaisia, jotka oma-aloitteisesti laittaa sulle viestiä? Pidä yhteyttä koulukavereihin, mutta koita samalla laajentaa muuta sosiaalista piiriä. Siten voit löytää ihmisiä, joiden kanssa viettää aikaa ja jotka ottavat myös suhun oma-aloitteisesti yhteyttä. Jos laitat sähköpostiosoitteen, niin voin laittaa sulle meiliä ja voidaan tutustua. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat