Apua tarvitseva!

Seuraa 
Liittynyt30.12.2015

Heippa. Mun menkat on myöhässä. Niiden ois pitänyt alkaa 25.12 mutta eivät ole alkaneet vieläkään ja nyt siis on 30.12 ja mun menkat on aina olleet kyllä säännölliset.. Oon tehnyt kaks raskaustestiä.. Toisen tein 27.12 päivällä ja toisen 28.12 aamulla ja kummatkin olivat negatiivisia. Oon ollu poikaystäväni kanssa useasti sängyssä ilman kondoomia mutta hän ei ole lauennut sisääni. Edellisessä suhteessa minun sisään lauettiin useasti mutta raskaaksi en silloin tullut niin mikä nyt voisi olla. Ja heräsin 23.12-24.12 välisenä yönä maha kipuun ja siinä samassa oli kans hiukan huono-olo. Huono-olo jatkui paripäivää.

Kommentit (3)

Vierailija

Jos huono olo on mennyt jo ohi, niin tuskin olet raskaana. Stressi tai laihduttaminen saattaa aiheuttaa menkkojen siirtymistä, koska silloin keho ei saa välttämättä tarpeeksi ravintoaineita. Kannattaa odotella pari viikkoa, jos menkat tulis vaikka. Tietty jos tulee muita raskausoireita niin voit tehdä vielä yhden testin. Jos outo olo jatkuu pitkään ja/tai menkkoja ei vaan näy niin sitte kannattaa mennä lääkärille.

Meline

Ruokahalun lähtö voi ihan hyvin olla psykosomaattista oireilua :) Huono-olo voi johtua vaikka mistä esim. ruuasta tai liikunnasta tai bakteerista, joka ei sen kummemmin oireita aiheuta.  Menkat on tosi epäluotettavat, ne voi siirtyä pienimmästäkin syystä. Itsellä menkat voi olla esim. kolme kuukautta säännölliset, sitten pari viikkoa myöhässä ja siirtyä uuteen rytmiin. Menkkojen aika voi siirtyä kun keho muuttuu kasvaessa tai kuten yllä sanottiin stressistä, painosta, oikeastaan kaikenlaisesta. Käytätkö jotain ehkäisyä esim. pillereitä, koska niistäkin voi tulla oireita? Missä kohtaa kipu oli: lantiolla vai vatsassa? Lantiokipu voi viitata ovulaatioon.  Mutta jos asia vaivaa niin aina on parempi katsoa kuin katua ja varata aika lääkärille

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat