Olenkohan liian riittämätön miehelleni...

Eksyksissä

Olemme seurustelleet kolme vuotta ja asuneet yhdessä 2 vuotta siitä. Ylä ja alamäkiä on ollut paljon ja varmasti siihen on syynsä. Rakastan avomiestäni, mutta en ymmärrä häntä monessa asiassa yhtään, en tiedä onko se sitä että en halua ymmärtää vai onko hänen suhtautumisensa asioihin niin erilaista?

Otan esimerkiksi naiset. Pidän itseäni itsepäisenä, tulisena ja ehdottomana. Olen ehdoton parisuhteesta, siitä millaisen ihmisen kanssa haluan elää ja millaisia ihmisiä tai käytöstä en siedä. En ole niiden ystävä jotka mielestäni toimivat väärin tai suhtautuvat alentavasti muihin. Avomieheni jäi puolitoista vuotta sitten kiinni siitä että oli tutustunut lähemmin eräällä työmatkalla työtuttuunsa. Ensin hän kielsi kaiken mutta koska olin todella vihainen, surullinen ja valmis lähtemään lopulta hän rupesi myöntämään asioita. Sen että hän olisi harrastanut seksiä hän kielsi, mutta myönsi käyneensä lounaalla naisen kanssa ja että oli avoimesti flirttaillut.

Inhoan valehtelua ihan suunnattomasti, tämä loukkasi minua erittäin paljon. Masennuin, mutta halusimme molemmat kuitenkin olla yhdessä. Hän soitti naiselle nenän edessäni ja lopetti "suhteen alun". En pidä itseäni kovin mustasukkaisena, mutta tämän jälkeen vain sain tarpeekseni pelleilystä ja epäilin kaikkea, luottamus on palannut suhteeseemme, enkä epäile että mieheni enää tekisi yhtä kurjasti.

Jokin kuitenkin sapettaa. Hänellä on tapana syyllistää minua raha asioista, joissa hänellä menee taloudellisesti paljon paremmin kuin minulla. Meillä on kuusi vuotta ikäeroa, olen vasta valmistumassa korkeakoulusta ja olen tehnyt töitä samalla mutta palkkani on surkea. Jos en pysty maksamaan aina ajallaan laskuja hän syyllistää minua. Ei yleensä silloin kun sovimme miten hoidamme laskut vaan vasta viikkoja tai kuukausia myöhemmin.

Toinen asia on se että mieheni kyttää jatkuvasti muuta naisia jotka ovat aivan minun vastakohtiani. Pukeutuvat erittäin paljastavasti, ovat rockmalleja tai vastaavia räväköitä ihmisiä. En ole sellainen enkä rehellisesti haluaisi ollakkaan. En edes itse voi ymmärtää miten hän ehtii kytätä / kiinnostaa katsella muita, koska omassakin parisuhteessa on niin paljon kaikkea ja itse olen kokoajan ajatuksessani töissä tai koulussa tai hänen kanssaan. Vietämme todella paljon aikaa yhdessä ja keskustelemme paljon myös riitelemättä.

Olenkohan oikean henkilön kanssa? Tuntuu raastavalta ja siltä että mies vie minusta kaiken energian sillä että minusta tuntuu ettei hän arvosta, eikä kunnioita saati tue minua. Tuntuu pahalta ja siltä että en riitä hänelle...

Kommentit (3)

Vierailija

Heippa! Tosi kurjaa, että miehesi on toisen naisen kanssa ollut tekemisissä. Ihastumisia pitkässä suhteessa kuitenkin tapahtuu ja ehkä tämä tilanne mistä kerroit, että hän siis on kiinnostunut naisista jotka ovat vastakohtiasi, kertoo pelkästään siitä, että miehesi voi olla sellainen luonne, että kyllästyy helposti. Jos tämä työkaveri naikkonen oli tavallaan sellainen vaihtelu riitti ja kun hän tajusi ettei tuollainen peli vetele niin hän korreloi asian kuolaamalla erilaisia naisia kuin sinä. Miehesi ei kuitenkaan ole kyllästynyt sinuun, joten älä turhaan lopeta suhdetta. Raha-asioissakin ihmiset reagoivat eri tavalla ja tod näk. hänet on kasvatettu sillä tavalla, että laskut pitää maksaa ajallaan ja kaikessa pitää olla täsmällinen. Jos et kuitenkaan siedä sellaista piirrettä hänessä, voi olla että teillä ei ole yhteistä tulevaisuutta, koska tällaisia tapoja ja reaktioita ihmisessä on hankala muuttaa...

Eksyksissä

Vau. Kiitos vastauksestasi. Mahdat olla oikeassa molemmissa asioissa. Ehkä meillä menee osittain asiat vastakkain että en voi millään ymmärtää muiden perään katselua ja hän ei voi ymmärtää miten en voi maksaa laskuja aina ajallaan.

Eilen juttelimme asiasta (taas koska se vaivaa molempia) ja hän itse sanoi että se on osittain sitä ettei hän tunne kunnioittavan minua tarpeeksi ja osuuttani kodimme talousasioissa, vaikeaa se tekee minulle siksi että haluaisin olla enemmän mukana tietenkin rahallisesti, mutta tällä hetkellä se ei ole mahdollista. Ehkä tilanne muuttuu kun valmistun ja pääsen ensimmäiseen vakituiseen työsuhteeseen...

Vierailija

Toivottavasti viestistäni oli edes jotain silmiä aukaisevaa apua. Hyvä että puhutte asioista noin avoimesti ilman että toinen joutuu pelkäämään että toinen loukkaantuu. Välillä suhteessa on vaikeita hetkiä ja kyllä se siitä, niinkuin itsekkin totesit. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat