Miten vaikeaa uusien frendien löytäminen on nykyään?

heips:)

Olen -95 tyttö Lahden suuntamilta. Mietin miten porukka on tutustunut/ löytänyt netin välityksellä uusia ystäviä ja kuinka pysyviä niistä kaverisuhteista on tullut? Itse olen yrittänyt huonolla menestyksellä saada koottua jonkunlaista uutta tuttavapiiriä ympärille, mutta ongelmana on se kun kaikki asuvat aina niin kaukana, että tuntuu, ettei ei ole mahiksia nähdä niin usein kuin haluaisi :/ Onko oikeasti pakko asua stadissa että voisi tutustua kunnolla uusiiin ihmisiin :)?

Heitelkääs tänne juttuja että ootteko löytänyt uusia kavereita netin välityksellä helposti ja miten niissä on käynyt? :)

Kommentit (11)

Vierailija

Itse olen löytänyt netistä pari hyvää ystävää mutta näen heitä aika harvoin :/ Sitten kolme on sellaista keihin tutustuin myös netissä, mutta ei olla niin läheisiä, ne on jotenkin niin erilaisia kuin minä että tuntuu etten sovi siihen porukkaan oikein...

En tiedä mistä niitä hyviä ystäviä löytäisi jos ei opiskele eikä mun työpaikkakaan ole sellanen et sais ystäviä.

Haluaisin enemmän sellaisia oikeita ystäviä joiden kanssa ei tarviis aina olla kauniiksi laittautunu eikä juhliminen ois ainoo asia mitä yhessä voi tehä.

Harmittaa koska olen avoin, aika menevä ja iloinen ihminen mutta tuntuu että sulkeudun kun viikossa saatan nähdä vain 1-2 kertaa ystäviä, joinakin viikkoina en ollenkaan :(

Niin minulla vähän sama, että muutaman ihan mukavan tyypin olen tavannut, mutta ei ole tullut nähtyä paljon ollenkaan ja kuitenkin tykkäisin käydä paljon ulkona ja tehdä yhdessä kaikkea kivaa ;/ Olisi mukava saada sellainen sinkkuelämää tyylinen ystävä joukko kasaan :3 ! Täysin samoilla linjoilla sinun kanssasi, että olisi kiva löytää joku sellainen ystävä tai ystävä piiri missä todellakin voi puhua ihan mistä tahansa ja ei todellakaan tarvitse olla aina ykköset päällä kun on tapaamiset jne! :)

Vierailija

Niinpä! Asun vieläpä itä-suomessa joten tuntuu että täältä on vielä vaikeampi saada ystäviä kun pk-seutu ei ole lähimaillakaan :(

Jjep! Tuntuu että pitäisi asua hesassa että olisi mitään mahdollisuuksia nähdä useammin kuin muutaman kerran parissa kuukaudessa :(

Vierailija

Frendien löytäminen on sattumanvaraista. Mun mielestä on tyhmää, jos niitä pitää etsimällä etsiä. Parhaat ystävät tulee sattumalta vastaan harrastuksista, koulusta tai vaikka töistä. Kannattaa vaan rohkeesti jutella omille puolitutuille enemmän eikä nirsoilla turhia. Äkkiseltään oudot, tai rasittavat ihmiset saattaaki olla just niitä parhaimpia kavereita. Ja mulle myös oma kulta on tärkeä ja läheinen ystävä. Toki itseäkin ärsyttää ku hyvät ystävät on nykyään toisella puolen Suomea. Toki jos on suuri hinku niin voi deittisivustollekki laittaa kaveri-ilmoituksen, jossa etsii vaan tyttökavereita. Kyl seki saattaa toimia!

Vierailija

Ystävät tulevat kyllä tupsahtaen esille :) Ite oon ainakin huomannu, että ystävien saaminen on omasta avoimuudesta kiinni. Voin kai kysyä onko niin avoin persoona, jos niitä ystäviä pitää etsimällä etsiä ?

Perhoset vatsassa oon saanu kaks viikkoo itelleni uuden kaverin, jonka kanssa voin olla nyt jo ilman meikkiä jne.

Ei se oikeesti oo vaikeeta jos on silmät ja korvat auki, ja kuten on mainittukin, ei pidä nirsoilla.

Ite oon luonteeltani varauksellisen ujo,  jolla on sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ja joka kerta kun oon alkanu tekeen tuttavuutta uusien ihmisten kans, tulee mulle tilanteen jälkeen migreeni ja ahdistuskohtaus.

Ja painotan lausetta: Kavereita ei oo vaikee saada, se vaan on helvetin tuskallisen kipeetä :P

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olen löytänyt uudet tuttavuudet nykyisten sovellusten kautta niin harrastuksiin kuin treffeillekin.

Pk-seudulla on kuulemma enemmänkin käytössä semmoinen Jouk niminen sovellus. Harmi vaan kun täällä Tampereella ei vielä ole paljon käyttäjiä.

Onko kukaan kokeillut tuota?

Vierailija

Helpommin sanottu kuin tehty :D onha se toki niin että jos on avoin ja menevä niin kyllä niitä kamuja löytyy, mutta monesti uudet tuttavuudet löytyvät juurikin festareilta tai jostain muista vastaavista harrastuksista jne. Jos ei käy missään näissä niin mitenkäs sitten? Kaverin kanssahan se olisi helppo lähteä, mutta yksin jos joutuu menemään niin on kynnys suurempi. :D

Vierailija

Eli olenko nyt säälittävä/tyhmä jos olen netistä yrittänyt etsiä uusia ystäviä siksi kun muuten vain istuisin yksin kotona? :'D mielestäni se ei ole tyhmää jos oikeasti yrittää jotain saada aikaiseksi kuin että odottaa että jotain tapahtuisi, varsinkin kun niin se ei ainakaan tapahdu :DD

Meline

Suomessa on aikamoinen kynnys mennä esim. kirjastossa mukavanoloiselle tyypille juttelemaan. Olen itsekin semmoinen avoin ihminen, mutta on vaikea luoda pysyviä suhteita. Kaveruus kun on kahdesta ihmisestä kiinni. Eli molempien täytyy haluta olla kavereita, ja aika usein olen kuullut kommenttia, että useat eivät edes halua tutustua uusiin ihmisiin koska kaveripiiri on jo aika fiksattu :( Mutta, itse tutustuin opiskelujen kautta, pari kaveria löytyi vaellusreissulta (suhteen syventäminen on käynnissä), sitten on löytynyt omien kavereiden kautta,. Tinderissäkin naiset hakee tosi usein naiskavereita (ilman mitään seksuaalista).  Kerran osallistuin yhteen 'ystäviä jostain' face-ryhmän tapaamiseen ja oli todella jäykkää, koska siellä oli viisi ujoa ja varautunutta + minä joka yritti luoda keskustelua :( Mun mielestä kavereiden löytäminen aivan sattumalta on vähän kuin menisit baariin jotta saisit poikaystävän :D

Mutta mistä päin tämän keskustelun ihmiset oikein on? :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat