Liian usein nälkä

Vierailija

Mulla on pitkään ollut ongelmana että voisin syödä melkein koko ajan. Parin tunnin välein on syötävä ja tämä on todella ärsyttävää! Nytkin mulla on nälkä vaikka söin n. tunti sitten ison annoksen ruokaa. Välillä tuntuu etten jaksa henkisesti enää syödä, mutta fyysisesti on pakko ettei tule paha olo...
Töistä tullessa tuntuu että voin syödä tosi ison annoksen ruokaa eikä se siltikään kunnolla täytä. Tai jos täyttää niin kolmen tunnin päästä on viimeistään taas syötävä jotain. Syön monesti melkein miesten kokoisia annoksia! Jos en syö isoa annosta niin hetken päästä on taas nälkä. Onko mahalaukkuni jotenkin venynyt vai mistä tälläinen voisi johtua? Olen ihan normaalipainoinen eikä moni varmaan uskoisi miten paljon oikeasti syön.
Jos menen vanhempieni luona käymään saan kuulla joka kerta että miten jaksan syödä niin paljon. Syön varmaan vähintään saman verran kuin raskaana olevat!! En ole raskaana koska tälläistä on ollut jo useita vuosia.

Kommentit (1)

Vierailija

Tähän voi olla syynä ihan vaan yksinkertaisesti se, että harrastat paljon liikuntaa. Tai sitten yrität olla paljon hoikempi kuin mihin kehosi on tyytyväinen. Mulla on vähän sama ongelma ollut koko ikäni. Aina on pakko syödä parin tunnin välein. Se tekee hampaille hallaa. Kesän jälkeen oon saanut parannettua tilannetta, kun eli syöt pari/kolme isoa oikeesti täyttävää ateriaa päiväs, niin muutaman välipalan sen lisäks pitäis kyllä riittää. Silloin keho on tyytyväinen. Ethän vaan syö ainoastaan yhtä miehen annosta päiväs ja sen lisäks liikaa välipaloja? Eli kasvata hiukan kaikkia ateriakokoja. Ite myös oon vaan päättänyt, että syön vasta kun edellisestä ateriasta on kulunu kolme tuntii. Sillon vatsa tottuu hiljalleen syömään enempi kerralla. Myös stressi tai unenpuute saattaa pahentaa tilannetta. Tai mul ainaki himottaa napostella enempi, jos en oo nukkunu kunnolla. Nälkä saattaa lisääntyä myös, jos ruokavalio on jotenki muuten epätasapainos, vaikka liikaa/liian vähän protskua/hiilareita/sokeria jne. Ite olin tyhmällä dieetillä keväällä enkä syöny leipää juuri ollenkaa, vähensin suolankäyttöä rajusti ja rasvatki minimiin. Leivän korvasin lähinnä hedelmillä ja maitotuotteilla. Sillon iski nälkä tosi nopeesti ja makeet herkut maistu kans tunti aterian jälkeen. Itse pidän myös todennäköisenä, et sulla vaan on nopee aineenvaihdunta, niin se voi aiheuttaa tuon. Ei kannata miettii asiaa ihan liian vakavasti kuitenkaan, jos oot muuten terve.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat