Kommentit (7)

Vierailija

Tää proteiinihössötys alkaa kyllä kyllästyttää vähitellen ja tulee ennenpitkää kalliiksi koko maapallolle! Proteiinilla kun on melkoinen hiili- ja vesijalanjälki tuli se sitten kasviksista tai lihasta! Lehdet on täynnä näitä proteiinijuttuja!

Ja oikeasti hyvin liikkuva ja monipuolisesti syövä aikuinen, joka siis syö kasvisvoittoista ruokaa, ei tarvi niin hulluna niitä protskuja! Niistä on tehty joku ihme juttu, että jokaisen joka käy enemmän kuin kerran viikossa salilla pitäs syödä niin paljon proteiineja... Onko sekään sit terveellistä että elää aina tonnikalalla, rahkalla ja raejuustolla?! En usko!

Jepa -88

Olipas hyviä vinkkejä. Aurinkokuivattujen tomaattien proteiinipitoisuus oli kyllä yllätys.  Mutta mitä tulee lisäravinteisiin, niin moni ei saa ravinnosta tarpeeksi proteiinia, joten sitä on hyvä nauttia lisäravinteena. Etsin tietoa netistä ja tällainen blogi tuli vastaan, jossa lyhyesti aihetta käsiteltiin http://www.rantapallo.fi/koistinen/

Vierailija

On se "hyvä tapa" kehitellä liikahappoisuus ja vähitellen refluksitauti. Toteutella  kaikenmaaliman ruoka kokeiluja. Olisi järkeä katsoa mitä suuhunsa laittaa, koska tulokset tuntuu ja näkee happotasapainossa, ja jos se menee helposti happaman puolelle, ei ole kiva elää, polttaa mahaa ja ahdistaa ylävatsaa. Kun se ahdistus harvemmin on korvien väli, joka ahdistaa, kun se tuntuu palleassa ja ruokatorvessa. Se on se mitä syöt. Viimeistään kolmekymppisenä on kerääntynyt niin paljon happoja, että olet vaikeuksissa ja alkaa lääkekierre. On viisautta kuunnella mitä kuokaa, siis ruokaa tekee mieli, se on silloin hyväksi. Kunhan sokerit ja liiat rasvat on eliminoitu, kuin myös liika punaisen lihan käyttö. Ei kaikki ole hyväksi mitä lehtien sivut ja artikkelit ruuasta suoltaa. On hyvä ottaa asioista selvää eikä uskoa kaikkea mitä tuputetaan. Ilmeisen varmasti aurinkokuivatut tomaatit eivät tee tarpeeksi hyvin kauppaansa, niin pitää taas saada myynti kasvuun. Ne markkinat, ne markkinat, ihmisen hyvinvoinnin kustannuksella, kunhan vain raha vaihtaa omistajaa!

JasminAlisa

Parsakaali! Vain 35kcal/100g ja protskua 4,6g/100g. Esimerkiksi kilokin kypsennettyä parsakaalia menee tosi mukavasti päivällisenä, jolloin energiaa tulee kuitenkin vain 350kcal, proteiinimäärän jopa ylittäen alle 92kiloisen henkilön proteiinin minimitarpeen! :)

Irma-90

Itse syön monipuolisesti, mutta en ole koskaan kiinnittänyt erityistä huomiota hiilareihin, protskuihin tai rasvoihin. Vatsa toimii hyvin ja muutenkin olo on pirteä. Syön myös paljon hedelmiä,marjoja ja erilaisia luontaistuotteita kuten kalaöljyä.  Tuntuu, että syömisestä on tehty tai yritetään tehdä kovin vaikeaa. On kaiken maailman muotidieettiä ja vaikka mitä. Kohtuus kaikessa ja ei tehdä helpoista asioista vaikeita. 

-Irma

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat