Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Parhaat neuvosi leuanvetojen treenaamiseen? Selkälihaksia taljassa? Roikkumista renkaissa? Vastuskuminauhan käyttöä? Myötä- vai vastaotteella T: nimim. tavoite 10 leukaa kesäksi

Vierailija

Moikka Stina! Kova tavoite.

Parhaat neuvoni leuanvetoon:

- Tee treenisi loppuun pari kertaa viikossa seuraava treeni: Maksimimäärä leukoja, kunnes et enään saa yhtäkään. Sarjat kahden minuutin tauoilla. Jos saat nyt esim. 5kpl, näyttää treenisi luultavasti seuraavalta: 5kpl, 3-4kpl, 2kpl, 1kpl, 0kpl. Tee aina maksimimäärä, eli jos saatkin enemmän kun ajattelit, niin anna vaan palaa!

- Tee joka toinen kerta kuminauhalla sama treeni. Eli kevennetty leuka. Jos kuminauhalla saat esim. 10kpl, näyttää treenisi luultavasti seuraavalta: 10kpl, 8kpl, 5kpl, 3kpl, 1kpl, 0 kpl. Suunnilleen tuolta!

- Leuanvedoissa tarvitaan hauista (biceps brachii) ja leveää selkälihasta (latissimus dorsi). Voit tehdä erikseen ylätaljassa hauiksen ja selän treeniä. KUVA: http://www.steffit.com/2013/03/naisten-tyypillinen-virhe-salilla.html. Erikseen voi treenata hauista hauiskäännöillä ja selkä "negatiivisilla leuoilla", eli hitailla alastuloilla leuoissa.

- Jos olet aikaisemmin harjoitellut vastaotteella, voit jatkaa sillä. Useimmiten vastaote on helpoin tapa tehdä leukoja. Testaa kuitenkin myös miltä muut otteet tuntuvat! Saatko yhtäkään toisella otteella? Myötäote voi olla yllättävän haastava.

Aloittelelijoille leuanvetovinkkejä: http://www.steffit.com/2013/07/saa-yhtakaan-leukaa-mista-aloitan.html

Tsemppiä!

x Steffi

Vierailija

Hyvä kysymys. Tässä pari suositusta:

- Hedelmä ja kourallinen cashew-pähkinöitä.
- Välipalapatukka, joka sisältää proteiinia mutta ei turhia lisäaineita. Näitä löytyy luontaistuotekaupoista, kuten Ruohonjuuresta.
- Hanki pienimuotoinen kylmälaukku, johon saat jonkun maitotuotteen joka pysyisi raikkaana. Perinteinen rahka toimii. Omatekoinen smoothie on myös hyvä välipala. Sekoita blenderiin yksi rahka, mustikoita, taateleita ja vettä.

Toivottavasti näistä oli hyötyä!

x Steffi

Jessica

Miten saisin rakennettua kasvissyöjälle (ei lihaa, kanaa, kalkkunaa) terveellisen laihduttamiseen sopivan, mutta monipuolisen dieetin? Mistä tarpeeksi esim. proteiinia?

Vierailija

Moikka Jessica.

Se on mahdollista. Syötkö kananmunia ja maitotuotteita? Niistä saa hyvänlaatuista proteiinia. Jos syöt myös kalaa, on mm. lohi huipputuote. Lohessa on hyvää proteiinia ja terveellisiä rasvoja.

Kasvissyöjälle sopii myös quinoa, pavut, tofu ja muut soijatuotteet ja pähkinät&siemenet - nuo kaikki tuotteet ovat proteiinipitoisia.

Katso myös, että saat hyvin terveellisiä rasvoja esim. avokadosta ja kookosöljystä. Kasviksista ja hedelmistä saa tarvittavat vitamiinit, jos niitä syö tarpeeksi.

Jos joskus epäilet, että sinulla on puutetta jostakin, voit käydä lääkärillä tarkistamassa arvot.

x Steffi

Susa

Haluisin polttaa rasvaa ja kiinteytyä, mitkä ovat parhaimmat treenivinkit siihen? (En pidä juoksemisesta, joten mikä olisi hyvä vaihtoehto sille?)

Vierailija

Moikka Susa!

Tykkäätkö käydä ryhmäliikuntatunneilla? Voisit rakentaa itsellesi monipuolisen treenisuunnitelman, johon kuuluu hyviä rasvapolttotreenejä. Niihin kuuluisi intensiivisiä treenejä, kuten lihaskuntoa ja intervalliatyylistä bodystep -treeniä. HIIT (high intensity interval training) on trendikästä ja tehokasta rasvanpolttoa! Haasta itseäsi tunneilla ja älä anna periksi. Kova treeni voi tuntua pahalta hetkessä, mutta fiilis jälkeenpäin on huippu. Kovan treenin jälkeen (johon kuuluu jonkinnäköistä lihaskuntoa) kehosi polttaa rasvaa (ns. jälkipoltto) vielä jopa seuraavana päivänä.

Testaile tunteja ja kerro miten meni. Jos ryhmäliikuntatunnit eivät ole juttusi, tule kysymään minulta vinkkejä uudestaan. Testaile juoksin sijasta uintia, soutua tai pyöräilyä!

Tsemppiä! You can do it!

x Steffi

Vierailija

Miten kannattaa treenata olkapäitä, jos haluaa niihin vähän muotoa, mutta ei hartiaan leveyttä... Mahdoton yhtälö? :p

Vierailija

Hyvä kysymys, Vilma!

Suosittelen sulle melko perinteistä lihaskuntoa, jossa keskityt olkapäihin. Jos alat huomaamaan leveyttä voit toki vähentää treenimäärää. Hyviä liikkeitä olkapäille ovat mm. vipunnostot käsipainoilla ja pystypunnerrus tangolla.

Osaatko seistä käsilläsi seinää vasten? Siinä tehokas olkapääliike, joka treenaa myös kehonhallintaa. Kun osaat seistä käsilläsi, testaa käsienseisontapunnerrusta!

Leveyttä voi tulla hieman olkapäiden kehittymisen myötä. Uskon kuitenkin, että huomaat kehitystä olkapäissäsi ennenkuin alkaa tuntumaan siltä, ettet mahtuisi enään ovesta sisään (:

x Steffi

moi

Käyn salilla noin 5-6 kertaa viikossa. Haluaisin treenata eniten vatsoja ja pakaroita. Millaisia tehokkaita liikkeitä niihin? Entä ruokavalio mikä ei lihota? En syö muuta lihaa kuin kalaa.

Vierailija

Moikka!

Hyviä pakaraliikkeitä ovat mm. kyykyt, askelkyykyt ja maastavedot. Osa näistä ovat tosin teknisesti hieman haastavia, joten esim. jalkaprässi on hieman helpompi toteuttaa. Jalkaprässi ei kuitenkaan työstä lihaksia yhtä monipuolisesti kuten kyykky.

Hyviä vatsalihasliikkeitä ovat mm. "varpaat tankoon" tai polven nostot ja kaikki toiminnalliset liikkeet. Lenkkeily, seinäkiipeily, uinti ja muut monipuoliset harjoitteet treenaavat keskivartaloa hyvin.

Jos et syö enempää, kun mitä kulututat, et liho. Suosittelen monipuolista ja terveellistä ruokaa säännöllisin väliajoin, kuten 5 kertaa päivässä.

x Steffi

mimi

Haluaisin alkaa treenata crossfittiä noin 3 kertaa viikossa painonpudotusmielessä. Miten kolme viikottaista treeniä vaikuttaa pitkällä aikatähtäimellä kroppaan, jos syön about sen mitä kulutankin. Olen katsellut youtubesta crossfitvideoita ja videoissa esiintyvillä naisilla on erittäin vahvat käsivarret ja olkapäät... Itse haluaisin kehooni ennemminkin siroutta ja jäntevyyttä, mutta en niin valtavia lihaksia, joten mitä luulet että kolme viikottaista treenikertaa usean vuoden aikajänteellä saisi aikaiseksi? Crossfitin ohella varmaan kävelisin ja ehkä välillä kävisin uimassa. Tällä hetkellä harrastan nyrkkeilyä noin 3 kertaa viikossa ja ainakin sitä treenatessa käteni solakoituvat kivasta, mutta liikaa lihaksikkuutta ei ole vielä havaittavissa.

Vierailija

Moi Mimi!

Suosittelen crossfittiä painonpudotusmielessä. Kehittyminen riippuu täysin tämänhetkisestä lähtökohdastasi, mutta lihakset eivät kasva todella nopeasti ja usein videoissa esiintyvät crossfit-naiset ovat harrastaneet lajia monta vuotta.

Sanoisin, että aloita harrastus ja katso miten kehosi kehittyy. Joillekkin kehittyy helpommin lihaksikkaat kädet ja olkapäät kun taas toisille lihasten saaminen on työlästä vaikka kuinka paljon treenaisi.

Jos olet jossain vaiheessa sitä mieltä, että sinulle on omaan makuusi kehittynyt liian paljon lihaksia, voit toki harrastaa enemmän nyrkkeilyä, uintia tai juoksua ja treenata CF:ää vaikka kerran viikossa. En kuitenkaan usko, että tämä tulee olemaan ongelma kun harrastuksen aloitat, mutta sinä päätät itse mitä treenaat ja miltä haluat näyttää!

x Steffi

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat