Miten eri alkoholijuomat vaikuttavat teihin? // Suositelkaa juomia!

Vierailija

Mitä alkoholijuomia yleensä juotte ja miten ne teihin vaikuttavat? Tarkoitan nyt sitä, että kun joillakin tietyt juomat aiheuttavat päänsärkyä, pahoinvointia tms., jotkut väsyttävät, joistakin tulee paha krapula jne... Eli millaisesta juomasta te saatte "parhaat kännit"?

Itse olen tehnyt sellaisen havainnon, että viinistä minulle tulee erittäin nopeasti todella paha olo. Ei tarvitse juoda kuin muutama lasillinen rauhalliseenkin tahtiin, niin puskee jo tuskanhikeä päälle ja oksettaa. Siideri ällöttää muuten vain sokerisuutensa ja hiilihappoisuutensa takia. Kaljaa olen oppinut nyt pikkuhiljaa juomaan, mutta sen mausta en vielä ainakaan nauti. Baaridrinksut/-shotit ovatkin sitten melko tuntematon alue minulle.

En ole siis vielä löytänyt sitä omimmalle tuntuvaa juomaa. Osaisitteko suositella minulle jotakin juotavaa? Voi olla valmista tölkki-/pullotavaraa tai sekoituksia. Mielellään vähän tai ei ollenkaan hiilihappoja. Ei ällömakeaa. Eikä kahvia, kookosta tai minttua!

Kommentit (5)

Vierailija

helppoahan on vaan, kun ostaa leijona viinapullon ja lantraa ihan mihin vaa mistä ite diggaa ;D energiajuomat, mehut, liköörit kaikki käy :D

maitopohjaset juomathan on tosi herkkuja kans:) jogurtti likööri, kissanminttu, dooleys, baileys.. :P rasvatonta maitoa vaa ja nam!

Vierailija

Ootko kokeillut lonkeroita? Itsellä karpalo alkaa tökkimään nopeasti mutta Sinerbyn lime maistuu kyllä =) Breezerit ovat hyviä mutta Suomen Alkoissa hieman hintavia, prosentteja tosiaan vain 4. Itsellä ainakin kolahtaa päähän kunnolla vain snapsit. Dekuyperin raparperi ja siihen sitruunamehua joukkoon on paras =D Myös lakritsi tai turkinpippuri liköörit ovat hyviä sitruunan kanssa.

Vierailija

kokemukseni mukaan just viineistä (etenkin punaviinistä) on takuu varma krapula ja itselleni aiheuttaa punaviini myös migreeniä, jotenka olen suosiolla luopunut siitä. Yksi suosikeistani on kuohuviinit, mutta valitettavasti niistä saa helposti krapulan. Mutta kuohuviineissä on se hyvä puoli että niitä on monen makuisia ja hintakaan ei kerro yleensä mausta paljoakaan, jotenka kannattaa rohkeasti kokeilla erilaisia. Itsekään en pidä siidereistä koska ovat yleensä aivan liian makeita, mutta suosittelen juomaan lonkeroita siidereiden sijasta. niin ja "parhaat kännit" tulee jostain mieleisestä liikööristä, jota prosenteista riippuen lantrataan mehulla/limpparilla tai sitten juodaan suoraan :D myös mehuista ja likööristä ja kirkkaasta saa sekotettua monenlaisia booleja ja niitä on helppo soveltaa sen mukaan minkälaisista mauista itse pitää.
Baarissa suosin shotteja nykyään koska ne ovat nopeita ja ei tarvitse juomaa vahtia etenkin kun tykkään tanssia niin on huolettomampaa :)

Kadi24
raadon

Mitä alkoholijuomia yleensä juotte ja miten ne teihin vaikuttavat? Tarkoitan nyt sitä, että kun joillakin tietyt juomat aiheuttavat päänsärkyä, pahoinvointia tms., jotkut väsyttävät, joistakin tulee paha krapula jne... Eli millaisesta juomasta te saatte "parhaat kännit"?

Itse olen tehnyt sellaisen havainnon, että viinistä minulle tulee erittäin nopeasti todella paha olo. Ei tarvitse juoda kuin muutama lasillinen rauhalliseenkin tahtiin, niin puskee jo tuskanhikeä päälle ja oksettaa. Siideri ällöttää muuten vain sokerisuutensa ja hiilihappoisuutensa takia. Kaljaa olen oppinut nyt pikkuhiljaa juomaan, mutta sen mausta en vielä ainakaan nauti. Baaridrinksut/-shotit ovatkin sitten melko tuntematon alue minulle.

En ole siis vielä löytänyt sitä omimmalle tuntuvaa juomaa. Osaisitteko suositella minulle jotakin juotavaa? Voi olla valmista tölkki-/pullotavaraa tai sekoituksia. Mielellään vähän tai ei ollenkaan hiilihappoja. Ei ällömakeaa. Eikä kahvia, kookosta tai minttua!

Heippa !
Golden cupilla on mango-meloni siideri, joka on light-juoma eikä siitä syystä ole niin makea kuin normaalit siiderit. Omasta mielestäni se on todella hyvää ja voisin myös suositella golden cupin light omena siideriä. Niitäkin on tullut litkittyä ihan kiitettävästi terassilla :)  Drinksuista voisin suositella kelkkaa, nasua. Kelkka on appelsiininmakuinen  eikä kovin makea. Nasu maistuu vadelmalta, mutta sitä ei tunneta joka paikassa tai sitten on eri nimellä. (: Shotteina toimii ehdottomasti monsteri shotti ( maistuu ihan värikkäiltä turnkinpippurikarkeilta ), salmarishotti ja sour apple shotti. Viimeisin on kivan kirpeä omenanmakuinen piristys iltaan. 
Jos kovan kännin haluaa riipaista niin absinttikola :) Se ei ole ainakaan yhtään makea ja käy päähän kunnolla pienen odotuksen seurauksena. Riippuu tietenkin viinapäästä, että miten tuo absintti kolahtaa.
Itse en myöskään voi juoda punaviiniä, koska siitä tulee kamala migreeni siihen krapulan viereen kivasti. :)

patajatka

Täällä on tosiaan suositeltu jo lonkeroa ja breezeriä, ihan hyviä vaihtoehtoja. Siidereistä kannattaa kokeilla noita kuivempia siidereitä vielä, esim. Crowmoor:ia, ne eivät ole niin makeita.

Oluesta kannattaa kokeilla vielä "kirsikka-olutta", eli Lindemans Kriek:iä. Saa ihan normi kaupoistakin ja paremmista baareista hanasta, esim. Oulussa St. Michaelsista. Ja vaikkei nimeä muistaisi, yleensä kun kysyy onko kirsikka-olutta, niin osataan neuvoa. Tämä ei ole makeata kuin siiderit, mutta siinä on kuitenkin hedelmäinen ja raikas maku.

Jos kolahtaa, kannattaa kokeilla muitakin hedelmä-lambic:eja, yleensä alkosta osaavat neuvoa.

Suklaa-oluita en suosittelisi (vielä), jos normi-oluestakaan / kahvista et tykkää. Nämä ovat yleensä liian paahteisia tottumattomille.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat