kondylooma

Vierailija

seurustelin 3 vuotta poikaystäväni kanssa kunnes erosimme. palasimme kuitenkin kuukauden päästä takaisin yhteen. poikaystäväni oli sinä aikana säätänyt muiden kanssa ja yhteenpalattuamme hänellä todettiin kondylooma. käytimme kondomia aina yhdynnässä, jotta tauti ei tarttuisi. erosimme kuitenkin taas aika pian, ja nyt eron jälkeen mulle on tullu samat oireet. lääkärii pitäis lähipäivinä mennä, mutta tiedän tämän olevan kondylooma.

Onko kellään kokemuksia siitä ja sen hoidosta? Lähteekö helposti pois ja onko kuinka hintavat lääkkeet. (opiskelija, joten ei hirveesti rahaa lompakossa)
Nyt tarvittais vastauksia, koska olen ihan paniikissa epätietoisuuden vuoksi !!

Kommentit (12)

plöö

itsellänikin aloin eilen epäilemään olevan toi sama tauti ja kiinnostais kans tietää siitä vähän lisää.. oon kans paniikissa ja ihan masis tän takia. :/

kimurantti

Mulla todettiin viime vuonna kondylooma, kun ilmestyi 2 pattia.
Ne lähtivät 2 päivässä pumpulipuikolla laitettavalla liuos-lääkkeellä.
Jos asutte esim Helsingissä tai Tampereella, ni löytyy ainakin sukupuolitautien poliklinikka (muista kaupungeista en tiedä)
Jos paukamia on vähän ja ulkoisella ihoalueella, niin yleensä itsehoito.. Eli tuota liuosta tai voidetta sitten 3 päivää aamuin illoin, 4 päivän tauko ja uusiksi.

Patit tosiaan katosivat itseltä 2 päivässä, mutta nyt on tullut toisenlaisia uudestaan. Näihin olen koittanut itsehoitoa ja kerran on jäädytetty, mutta eivät iholta katoa. Limakalvoilta katosivat suurimmaksi osaksi jäädytyksellä.

Itse ainakin koen todella inhottavaksi taudiksi, nyt kun uusiutui! Aluksi luulin, et ihan helppo juttu, ku 2 päivässä lähtivät.
Mutta nyt n. 10kpl paukamia ihon pinnalla, eikä mihinkää tunnu olevan katoamassa.
Kirvelee, kutisee, koskee... Ei kiva!

inhaa

Täälläkin on kondylooma kärsitty. Sain sen eksältäni, todettiin vasta pitkän ajan päästä kun oltiin jo erottu ajat sitten ja minulla oli jo uusi. Tartutin sitten uuden poikaystävänikin kun en vielä taudista tiennyt. Minulta se huomattiin papakokeen poikkeavuutena, miehelle tuli ihan ulkoisia patteja. Itseltäni lähtivät helposti mutta poikaystävä kärsi niistä liki vuoden. Ei auttanut yli 50e maksanut liuos ja toista kertaa mies ei lääkärille uskaltautunut kun ensimmäinen kirpaisevan kallis litku ei yhtään auttanut. Sitten hävisivät itsekseen liki vuoden oltuaan.

Todella inhottava tauti. Ja niin yleinen että sitä ei kait enää virallisesti määritellä sukupuolitaudiksi. Tarttuu kuulema kondominkin kanssa ja 80% ihmisistä omaa tuon papilloomaviruksen joka sitä aiheuttaa.

staren

paniikki nyt senkin takia kun on 'juttua' erään uuden miehen kanssa, mutta ei ole vielä mennyt vakavemmaksi, mutta sit jos sen aika tulee nii pelottaa kertoa asiasta, jos sen takia saanki sitten pakit :/ kun on se mielestäni reilua siitä mainita kun tosiaan tarttuu myös vaikka käyttäisi kondomia.. mitenhän hoitaisin homman :/

Nimi tai nimimerkki

"Kondomin antama suoja ei kondyloomassa ole sataprosenttinen." Tämähän ei tarkoita, että kondylooma tarttuisi aina kondomiakin käyttettäessä. Tartunta on mahdollinen suojaamattomassa suuseksissä tai käsien kautta, mutta ei kondomin läpi.

myötätuntoinen

mullakin on tuo tauti. nyt ei vaan ole hetkeen ollu mitään oireita, ei sitten mitään. lääkäri sano että se voi olla ettei se enää tuu takasin ja ettei se tartu muihin ellei ole niitä "syyliä" yms. sillä hetkellä. ja elämäntavat vaikuttaa kuulemma paljon. ei parane tupakoida kuulemma ja kannattaa pyrkiä elään terveellisesti. pelkkä stressi saattaa aiheuttaa kondylooman uudelleen puhkeamisen. onhan tuo harmillinen tauti. olen itekki miettiny et mitäs sitte ku haluis jonkun kanssa vakavasti seukata niin miten tollasestaki kertoo...ohan se vähä noloo..

kimurantti

Itelläni ainakin on syyliä ollut niin ulkopuolella kuin sitten tuolla emättimessä, niin ettei niitä ilman etikkaliuosta nää.
Jostain terveys-sivulta luin, et esiintyy kolmea muotoa "oireetonta", sit tätä jossa tulee patit ja sit sellasta, jossa patteja ei tuu muutakuin silmillä todella vaikeasti havaittavassa muodossa (eli just sillä liuoksel saa näkyy).
En oikein usko tuota enää, ku itellä tosiaan kahdellaista esiintyvyyttä.
Joilloin on siis mahdotonta sanoa, et millon on tartuntariskissä ja milloin taas ei.

Kellekkään "hoidoistani" en kertonut kondylomaasta. Klamydiasta kerroin 2 viimeisimmälle, joiden kanssa olin ollut ilman kumia.
Tuntuis tosi ahdistavalta kertoo just uudelle poikaystävälleni, kun jo pelkästään gynekologiki piti mua ihan huorana, kun en osannut kertoa keltä taudin olen saanut.

staren

pahentaako siis tupakointi sitä, tai vaikuttaa sen pois lähtenemiseen? ;o voihan paskat, voisipa senki tavan sit lopettaa tässä yhteydessä, olis ainakin hyvä syy uskotella ittelle että nyt täytyy sitte seki lopettaa jos eroon taudista haluan :D

asdfg

jaahas pitäisköhän itsekin sitten lopettaa se tupakointi jos se tautiin vaikuttaa? ei kyllä kauheesti ois motivaatiota :D mutta ihanat naiset auttakaa mua! eli tilannehan on se, että olen tapaillut jo monia kuukausia yhtä aivan ihanaa miestä. Harrastamme kyllä seksiä ja taas hän kyselee milloin tulisin käymään.. Edessä siis semmoinen tilanne että pitäisi kertoo klamydiasta ja pelkään että mies säikähtää eikä halua enään nähdä. :( Sitä en kyllä toisaalta usko, mutta pelottaa silti miten hän siiihen reagoi.. Tänäänkin piti mennä miehen luokse kylään mutta keksin olevani sairaana kun panikoin tätä asiaa -.- Ikävä olis jo mutta en uskalla kohdata häntä kun en tiedä vielä miten asian esittäisin..

asdfg
Nimi tai nimimerkki

Klamydiasta? Paranee antibiooteilla.

niin mutta emmehän voi harrastaa suuseksiä eli pakkohan tuosta on kertoa. Saan kuitenkin vasta kuukauden päästä tietää onko tauti lähtenyt ja miehenkin pitäisi käydä testeissä..

ahdistunut

mulla on ollu kans nyt juttua meineillään yhen miehen kanssa ja todettu itselläkin kondylooma 3kk sitten, kävin terveyskeskusksessa parin vk välein jossai laittoivat syyliin jotain tippoja, pitäisi hävitä niillä mut ei ole hävinnyt. En uskalla kertoa kondyloomasta hänelle, koska pelkään reaktiota, mutta en viitsi harrastaa seksiäkään, koska syylät niin näkyviä että hän huomaisi ne, mitä tekisin ?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat