Hämmentynyt ja avun tarpeessa

Vierailija

Minä ja mieheni olemme olleet vuoden yhdessä. Ennen suhdetta olin villi ja roikuin kapakoissa ystävieni kanssa todella usein. Tupakkaa meni aski päivässä enkä välittänyt rahojen tuhlaamisesta. Kun aloimme seurustelemaan mieheni kanssa muutuin täysin. Viihdyin mielummin kotosalla kuin baareissa, lopetin tupakan polton ( muuten hyvä, mutta tehty täysin vasten tahtoa ja painostuksen alla), koska mieheni ei pidä kovin seksikkäänä jos näkee minulla röökin huulessa.Asumme nykyään yhdessä ja hän todella päättää kaapin paikan. En saa sisustaa kotonani, kaiken pitää olla vanhaa mitään ei saa ostaa (ei edes uusia siivousvälineitä, vaikka moppikin hajalla) Hän paasaa minulle koko ajan rahojen käytöstä, vaikka nykyään olen säästeliäs, enkä käytä rahaa juuri mihinkään ylimääräiseen. En edes talvella ostanut talvikenkiä vaan käytin äitini vanhoja ja resuisia kenkiä. Olen joutunut luopumaan muutamista ystävistäni, koska joskus menneisyydessä säädin parin kanssa. Ja hauskinta nyt on, että hän ei halua tutustua muutamaan mies puoliseen ystävääni koska he ovat heteroita ja vastakkaista sukupuolta.

Eilen kuitenkin romahdin. Kerroin, että haluan baarimikoksi jälleen. Mies ei ollut iloinen vaan jyräsi asian heti. Kuulemma on inhottavaa kun olen esillä ja känniset miehet voivat iskeä minua milloin haluavat. Se oli minulle liikaa. En voinut hillitä tunteitani enää. Itkuisena vaadin häntä kertomaan miksei ikinä tue minua ja kritisoi aina ja miksi olen niin huono. Sanoin, että se satuttaa minua suuresti, että olen luopunut niin monista asioista hänen takiaan enkä saa mitään takaisin. Ja hän vain totesi, ettei pysty muuttamaan mielipidettään. Ei halua edes yrittää. Ymmärsi kyllä että se satuttaa minua, mutta MIKSI hän ei halua yrittää. MIKSI minun kannustaminen asioissa on niin vaikeaa.. Auttakaa ihmiset.. En enää tiedä miten olla.

Kommentit (4)

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

Toisaalta hyvä jos olet "kasvanut aikuiseksi" eli oppinut rahan arvon ja baareissä käynnit eivät ole enää elämän kohokohta. Mutta mikään muutos, joka ei lähde itsestään ei ole hyvä muutos. Toista ei voi pidemmän päälle pakottaa muuttunumaan. Kylläse vastaanhangoittelu jossain vaiheessa toisessa kasvaa jo niin isoksi että jossain vaiheessa se leviää käsiin.

Itse en tuollaista miestä katsoisi. Joko hän ei luota sinuun tai hänen oma itseluottamuksensa on nollassa jos ei uskalla sinua päästää "ihmisten ilmoille". Kyllä parisuhteeseen aina (hoen tätä koko ajan) kuuluu kompromissit, toisen huomioon ottaminen, tukeminen jne jne. Kyllä te nää perus asiat tiedätte.

Musta tuntuu, että säkin kyllä tiedät vastauksen tähän rivien välistä esittämääsi kysymykseen.. haluatko ehkä kuulla sen muiltakin.

Ollaan nuoria vielä. Ei kannata elää vastoin omaa tahtoaan ja murehtia ja luopua kaikesta miehen takia joka ei ole sen arvoinen.

Vierailija

Säästättekö te johonkin vai miksi ei saisi ostaa edes tarpeellisia asioita? Minua se kummastuttaa, ettei saisi omia rahoja käyttää. Onhan se hyvä, ettei turhia ostele, mutta kuitenkin. Kannattaa miettiä suhteen hyviä ja huonoja puolia ja miettiä. Muista se, että elät elämää itseäsi varten!

Vierailija

Mieheni säästää maailman matkaansa. Minulla ei ole mitään varsinaista säästön kohdetta. Pidän itsekkin säästeliäisyydestä, mutta ahdistaa kun tuntuu etten itse omista rahojani.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat