Minipillereiden lopetus

Vierailija

Oon syöny Cerazette-minipillereitä kohta 3 vuotta ja nyt häämöttäis niiden loppu edessä, eron takia. Menkkoja ei oo näkyny varmaan 2,5vuoteen, eikä mitään PMS-oireitakaan oikeastaan. Millaisia kokemuksia teillä on minipillereiden lopettamisesta?

Itseä hirvittää mielenterveyden järkkyminen, sillä ero ottaa jo itsessään hyvin koville enkä tarvisi tähän syssyyn mitään hirveitä hormonimyrskyjä. Pitäisikö syödä vielä 3 kk, kunnes ero on ohi, vai lopettaakko jo nyt?

Kommentit (7)

Vierailija

Itselläni tuli ainakin heti henkisesti parempi olo kun minipillerit lopetin. Mulle pillerit aiheutti vittumaista oloa ja heti parani. Tosin heti lopettamisen jälkeen tuli kaikki maholliset raskausoiret ja menkat jäivät joksku aikaa pois kokonaan, muutaman kuukauden jälkeen tulivat takaisin suht säännöllisinä, tosin nyt taas parin kuukauden jälkee alkanu alkamaan aina myöhässä. Mutta jokaisellahan ne vaikuttaa eritavalla

Vierailija

Itse söin Cerazette-minipillereitä reilun puolivuotta.. Lopetin pillereiden syönnin 4-5 kk sitten ja kuukautiseni palautuivat melkein heti normaaliksi ja oloni on ollut paljon parempi. Kun käytin pillereitä oloni oli todella vittuuntunut ja saatoin suuttua ja raivostua ihan pienistä asioista, olin jotenkin myös masentunut. Ainoan huonon puolen pillereiden lopettamisessa olen huomannut, että kuukautiskivut ovat tulleet takaisin, joita ei pillereiden käytön aikana ollut lainkaan.

Vierailija

Kiitoksia! Ehkä taidan lopettaa nuo pillerit ja kattoo et mitä tapahtuu.. Pakko kyllä myöntää et menkkoja ei oo yhtään ollu ikävä!

Onko kellään pudonu/noussu paino tai puhjennu/parantunu akne lopetuksen myötä? En oikeen tiedä et mitä odottaa kun paino on noussu jotaki 5kg pillereiden aikana, mut toisaalta oon syönykki ihan kiitettävästi. Lisäksi mulla on aina ollu akne, joten en tiiä onko välillä rajusti näppynen naama pillereiden vika vai mun oman ihon piirre.... puuh! Kokeilemalla kai se selviää!

Vierailija

Ainii joo mullakin tuli menkkakivut takaisin, paljon pahempina kun mitä oli aikasemmin ollut..Painossa en kyllä mitään muutoksia huomannut mutta ainahan sitä voi sitten liikunnan ja ravinnon avulla vähentää/lisätä jos niin haluaa ;) Mulla kyllä naamasta huomas että oli pillerit lopettanu; naama pysyi pillereiden avulla aivan näppylättömänä ja hyvän kuntosena mutta heti alkoi taas näppylöitä yms. ilmestyä kun ne lopetti. Tosin mä käytin välillä yhdistelmä pillereitä ja välillä minipillereitä kun eri lääkärit aina niitä vaihteli vaikka mulla on migreeni. Mutta kokeilemallan sen ainoastaan näkee miten käy!

_missu_

Mulla on taas menny ihan päinvastasesti. Ite en huomannu mitää mielialan muutoksia ku pillereit söin ja menkat tuli koko ton ajan ihan normaalisti. Mut kun lopetin pillerit niin olin koko aika tosi kiukkunen ja hermostuin pienestäkin asiasta.

tohru

heeei, vähän päivitystä. Oon nyt ollu pari viikkoa ilman pillereitä ja ihan ok fiilis. Kauhulla oottelen menkkoja ja jokaisen mahan nipistyksen aikana hirvittää :D Naama on vielä toistaiseksi samassa kunnossa ku aikaisemmin, ehkä vielä liian aikaista sanoa.

luru

Moikka, itse lopetin minipilleri noin kaksi viikkoa sitten painoa tuli heti lisää noin 3kg. Henkisesti voin paljon paremmin, en ole enään niin itkunen ja masentunut. Kahdessa viikossa huomannut jo että mieli on paljon virkeempi ja ilosempi. Kuukautisia ei ole vielä tullut (11 kk sitten viimeksi tullut) mutta kyllä odottaa niitä että jokin asia normalisoituisi :D. Kasvoihin tullut finnei enemmän kun yleensä....

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat