Jumppavinkkejä ja juttuja vartaloista!

Vierailija

Hei! Olen maailman epäliikunnallisin ihminen, ja se näkyy myös ulospäin. En ole mikään todella lihava, mutta kurveja löytyy. Vaikka olenkin tyytyväinen kroppaani, on minullakin ongelma-alueeni; reidet ja jenkkikset. Eli, rakkaat cosmonaiset, onko kenelläkään vinkkejä, millä jumppaliikkeillä reidet saisi treeniä joka suunnasta ja millä jenkkakahvat saa pois, tai edes kutistumaan vähän? Olen tositosiTOSI kiitollinen kaikille vastaajille :)

ps. Pyöräily on kyllä tuttua reisien kuntouttamista, mutta tahtoisin myös jotain kotona tehtävää "pikku" jumppaa :)

Pps. Olisi kiva kuulla (mielenkiinnon vuoksi) onko teillä ongelma alueita? Mitä ette voi sietää omassa kropassa ja mitä rakastatte? :))

Kommentit (3)

Vierailija

ensinnäkin,juo paljon vettä,vähintään 1,5 l päivässä,siis puhdasta,ei mitään happovettä,se nopeuttaa aineenvaihduntaa ja poistaa kuona-aineita kehosta ja näin ollen saattaa helpottaa laihtumista :) jos tykkäät,käy lenkillä,ei tarvi olla mikään juoksu lenkki,reipas kävely riittää,se on helppoa ja mielestäni mukavaa :) tai vesijumppa,siinä käyn myös itsekkin. omat ongelma alueeni on ehdottomasti vatsan seutu,mahastä näkyy ensimmäisenä jos ole lihonnut tai muuten vain turvottaa,ja vaikka kuinka laihduttaisin niin silti minulle jää pieni makkara alavatsaan,en tiedä mitä sille tekisi :/ toinen ongelma alueeni(mielestäni minussa ei ole muita kuin niitä ongelma alueita :D) reidet,käsivarret ja yläselkä,niistä läski lähtee viimeisenä jos silloinkaan :( minulla on lihaksikkaat käsivarret mutta myös muuten vain paksut ja kun laihdutin n. 15 kg,käsistäni lähti vain kolme cm ympärysmitasta :D eli siellä on ja pysyy. nämä ovat inhokkini ja jos jostain pitäisi tykätä niin pidän sääristä ja nilkoistani ja ranteista,ne ovat ihanan hoikat :)

543
Seuraa 
Liittynyt14.3.2012

Paikallista laihduttamista ei ole olemassakaan ja tekemällä ongelma-alueille kohdistuvia lihasliikkeitä pahimmassa tapauksessa kasvatat lihaksia ja saat reitesi näyttämään vielä suuremmilta.

Suosittelen ihan yleistä elämäntapojen parantamista, koska laihdutuksesta on hyötyä vain kymmeniä kiloja ylipainoisille. Jos nimittäni sinä laihtuisit jonkun 5 kiloa dieetin avulla, kaikki vain palaisi takaisin alettuasi syömään normaalisti.

Mieti, minkä takia ihraa on kertynyt ja tee asialle jotain. Vähennä herkkuja, syö enemmän kasviksia, liiku enemmän.

Vierailija
543

Paikallista laihduttamista ei ole olemassakaan ja tekemällä ongelma-alueille kohdistuvia lihasliikkeitä pahimmassa tapauksessa kasvatat lihaksia ja saat reitesi näyttämään vielä suuremmilta.

Repesin nauramaan tuolle lausahdukselle; "tekemällä ongelma- alueille kohdistuvia lihasliikkeitä pahimmassa tapauksessa kasvatat lihaksia ja..".

Kyllä se vaan niin on, että pakara- ja reisilihasten pitää naisilla ollakin kunnossa ja isot. Mistä lähtien lihaskasvu sitäpaitsi on huono juttu? Mitä enemmän lihasmassaa, sitä parempi kehon kulutus ja sitä vaikeammin kehoon kertyy ylimääräistä. Lihasmassan kasvun pitää sitäpaitsi olla todella räjähdysmäistä, että se saisi reidet näyttämään isommilta. Yleensä lihaksiston kehittyminen sitävastoin muotoilee reisiä, vaikka lihasten ympärillä ylimääräistä olisikin.

Siinä mielessä 543 on kyllä oikeassa, että sen sijaan, että tekisi ainoastaan ja vain kohdennettuja lihasharjoitteita, pitäisi huolehtia koko kehoa rasittavasta liikunnasta samalla muokaten ruokavaliota monipuolisemmaksi ja omaa elämänlaatua paremmaksi.

Kannattaa todellakin pyöräillä, aina mahdollisimman raskailla vaihteilla ja pyrkiä ne ylämäet menemään polkien. Lenkkeily (hölkkäys/juoksu) on äärimmäisen tehokasta urheilua, joka ei maksa tai vaadi hirveästi panostusta. Uiminen on myös tehokasta liikuntaa, joka onnistuu heikompikuntoiseltakin, suosittele!

Kuitenkin, semmoisia liikkeitä, joita voit kotonakin tehdä, on lueteltu tässä:
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/palopostinostot
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/yli-ja-ali
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/lantion-nostot-askellus
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/nilkan-kallistus
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/varpaiden-veto
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/peppu-hereille
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/redondopallo-vuoronostot tai http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/6-vuoronostot
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/askelkyykky-kellon-ympari
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/maastaveto-yhdella-jalalla
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/7-lantion-nostot
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/8-ylavartalon-kierto-jalkoja-nostaen (jumppamaton tilalle käy tyyny, matto jne)
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/4-tasapainoilu
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/3-kyykkyhyppy
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/2-saksihyppy
http://kuntoplus.fi/treeni/lihaskunto/1-askelkyykky-ja-vartalon-kierto

Jenkkojen suhteen on hiukan haasteellisempaa. Ne kun eivät kaikilla lähde, vaikka kuinka olisi timmi ja voimakas vatsanlihaksisto. Mutta jenkkojen kokoon voi vaikuttaa laihduttamalla, treenaamalla kylkilihaksia ja vatsoja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat