Kysymys reseptilääkkeistä

Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Kysyisin tällaista, että voiko itse käyttää lääkettä, joka on reseptillä määrätty toiselle henkilölle. Tapauksessani kyse on siitepölyallergiaan määrätystä lääkkeestä, ei mistään sen vakavammasta.

Kommentit (2)

Vierailija

Koskaanhan tätä ei suositella, ja pakkausselosteetkin taitavat sen "kieltää". Lääkkeet, miedotkin sellaiset, saattavat eri ihmisillä vaikuttaa eri tavalla (ottaen vielä huomioon mahdolliset lääkeaineallergiat ja muut samaan aikaan käytössä olevat lääkkeet), ja siksi olisi hyvä aina keskustella lääkärin kanssa ennen reseptilääkkeen ottamista. Eli omalla vastuulla. Itse en nyt näkisi suurta vaaraa allergialääkkeiden pummaamisessa, mutta en ole lääkäri enkä siksi suosittele vastoin parempaa tietämystä.

Vierailija

Mä muistan antaneeni poikaystävälleni jotain allergialääkettä, joka mulle oli määrätty reseptillä. En siis usko että siitä mitään haittaa on, vaikkei se toisaalta ihan oikeinkaan ole :D Tietysti jos on akuuttitilanne niin ilmanmuuta käyttäisin saatavilla olevaa allergialääkettä, vaikka olisikin toiselle määrätty.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat