Luottamuspula?

Vierailija

Tarvitsisin apuja ja mielipiteitä tälläiseen tilanteeseen..

Lähes kaksi vuotta seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa, kerran pettänyt suhteen alkuaikoina, annoin anteeksi. Säätänyt myös pariin otteeseen muiden tyttöjen kanssa. Riitodat ja tappelut johtivat eroon, jonka aikana poikaystävä aloitti tekstailun muulle tytölle, saimme sovittua ja palasimme yhteen ja hän lupasi ettei enään vastaa tytön viesteihin, ja kertoo heti jos hän jotain laittaa. Niin ei kuitenkaan käynyt, vaan sain ystävältäni eilen kuulla poikaystäväni olevan ulkona kahdestaan kyseisen tytön kanssa, josta syntyi tietenkin uusi riita. Poikaystäväni myönsi tekstanneensa ja olleensa tämän kanssa, mutta sanoi että mitään läheistä ei ole tapahtunut. En tiedä mitä minun pitäisi asian kanssa tehdä, koska en todellakaan aikonut jakaa poikaystävääni kenenkään kanssa. Poikaystäväni lupasi lopettaa valehtelun, mutta kuten ymmärrettävää se on aivan helvetin vaikea uskoa. Pitkän seurustelusuhteen ja vahvan tunnesiteen takia en tahtoisi erota, vaan yrittää korjata asian jotenkin, mutta tuntuu että yritän itsekseni pitää suhdettamme pystyssä. Poikaystäväni pistää kaiken minun syykseni koska en luota häneen, ja ei mielestään ole tehnyt mitään väärää. Mitä teen?

Kommentit (7)

Vierailija

Vaikka se tuntuisi hemmetin vaikealta erota, minusta sinun kannattaisi tehdä niin. Kerran pettää, tekee sen vielä monesti uudestaan. Kaverini oppi sen kantapään kautta. Satutat itseäsi vain lisää jos jäät suhteeseen, koska on hyvin todennäköistä että miehesi tekee selkäsitakana jotain ja jos saat kuulla siitä, se sattuu.

Vierailija

Joo kyllä toi kuulostaa siltä ettei teidän kannattais jatkaa yhdessä. Oot kuitenkin selvästi ottanu asian esille, mutta muutosta ei oo tapahtunu ja valehtelu jatkuu. Keskinäinen luottamus on kumminki tosi tärkeä asia suhteessa. Mun mielestä kummallista on se, ettei sun poikaystävä mielestään oo tehny mitään väärää. Jos seurustelee jonkun kanssa, ei pitäis olla tarvetta tekstailla toiselle ja käydä sitten kahdestaan ulkona. Ansaitset parempaa.

Vierailija

Luottamuksen puute on täysin ymmärrettävää, vaikka miehesi siitä suuttuukin. Suosittelisin eroamaan kumppanistasi, vaikka se vaikealta tuntuukin.

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

jostain syystä et ole riittävä syy hänen lopettaa tuota. Valehtelija harvoin muuttuu tai näkee omien tekojensa seuraukset toisen silmissä ennen kuin joku satuttaa häntä yhtä pahasti.

Ja kuitenkin kun kerran jo olette eronneet ja asiat ei ole mihinkään suuntaan siitä muuttunut, niin kannattaako voimavaroja enää tuhlata kyseiseen suhteeseen? Tuota menoa mies alkaa pitää sua itsestään selvyytenä ja teidän suhdetta temmellyskenttänä missä saa ja voi tehdä mitä vaan kun kuitenkin annat anteeks ja olet siinä häntä varten.

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

Jos suhde menee siihen pisteeseen, että epärehellisyys kukkii ja vain toinen ihminen omilla ponnistuksillaan ylläpitää parisuhdetta.. Ei kyseessä ole kauhean tasapuolinen ja terve suhde. Itse oin 5 vuotta samantyylisessä suhteessa. Mies salaili, valehteli, iski muita naisia. Aina annoin anteeksi. Loppu peleissä ongelmat menivät siihen pisteeseen, että olin itse se, joka meni ja petti (tyhmä juttu, mutta tehdyille asioille nytei voi mitään).. JA suhde sitten loppupeleissä puoli vuotta atapauksen jälkeen meni poikki. Suunnitelmissa oli häät ja lapset. Mutta arvatenkin ne jäi haaveeksi. 

Eli pointti on se, että kaksi vuotta, vaikka onkin pitkä aika, voi muuttua vielä pidemmäksi. Mieti haluatko kuuden, seitsemän vuoden jälkeen painia samojen ongelmien kanssa? silloin kaikki on vielä vaikeampaa. 

Siinä vaiheessa, jos luottamus on kerran menetetty, on se saakelin vaikea saada takaisin, etenkin jos toinen ei nää "töitä" sen eteen. Tarkastele miehesi prioriteettejä (kuulutko sinä kärkiluokkaan) ja omiasi myös.. 

nape

puhukaa poikaystäväsi kanssa asiasta ja sopikaa kumpaakin tyydyttävät selkeät pelisäännöt asiaan liittyen niin, ettei kummallekaan jää epäselvyyksiä mitä saa tehdä ja mitä ei. tuo selkeästi esille omat toiveesi äläkä alistu liian helposti miehesi tahtoon, pelisäännöt on tarkoitus laatia yhdessä kummankin toiveet huomioiden.

eli aivan ensimmäiseksi kannattaa sopia että toiselle täytyy olla näissä asioissa täysin rehellinen (paitsi jos ette halua sopia niin). luottamus on yksi parisuhteen tärkeimmistä tukipilareista ja se täytyy olla kunnossa ettei parisuhde kaadu. sopikaa viestin lähettämisestä yms yhteydenpidosta toisen sukupuolen kanssa ja mistä ikinä haluattekin sopia.

kun säännöt on sovittu, kokeilkaa niiden toimivuutta käytännössä. se vaatii sulta ihan älyttömästi luottamusta ja vastaavasti poikaystävältäsi rehellisyyttä eli sitä, että hän on luottamuksesi arvoinen. eli älä ala heti epäillä vaan anna hänelle mahdollisuus noudattaa sääntöjä ja olla rehellinen.

jos yhteisistä pelisäännöistä ja kaikesta huolimatta kuulet luotettavan huhun tai itse näet poikaystäväsi tekevän vastoin sääntöjä, varmista häneltä onko se totta. siitä huomaa onko hän rehellinen. jos ei ole, itse en ainakaan kattelisi sellasta jätkää enää sekunttiakaan.. jos taas jätkä myöntää että näin on tapahtunut, hänen on aivan turha vikistä ettei hän tehnyt mitään väärää, säännöt on selvät. eli sinuna en sulattaisi kyllä sitäkään, satutat vaan itseäsi entisestään jos annat sen jatkua.

ole vahva ja uskalla päästää irti vaikka se onkin vaikeaa, ansaitset paljon parempaa. :)

pami

Mun mielestä voisit vielä antaa yhden mahdollisuuden, kolmas kerta toden sanoo.. mäkin tein niin,ja poikaystäväni on saanut luottamuksensa takaisin. oon lukenut sen viestejä ja facebook-keskusteluja,eikä sieltä oo tullu mitään yllätyksiä tässä yli puolen vuoden aikana. annat vielä yhden mahdollisuuden ja yrität samalla unohtaa,kyl se siitä :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat