Jälkiehkäisy

Vierailija

Otin ensimmäisen jälkiehkäsyn tossa 7 kk sitten, koska harrastin seksiä ilman kondomia, no okei poika laittoi ehkä kaks kertaa sisälle ku ei seissyt kunnolla niin ei jatkettu sit seksiä enempään, mut kuitenki halusin ottaa je:n. Ei tulu mitään oireita tms, kuukautiskierto sekos parilla päivällä aika pitkäks aikaan. Mut nyt eilen kortsun hajotessa ihan kunnolla, et mällit oikee tuntu et tuli sisään en tajuu miten se niin huono oli mut joka tapauksessa kävin hakemassa sitte jälkiehkäsyn apteekista ja kerroin myös ton et millo viimeks olin ottanu je:n. Otin siis 12-13 h yhdynnän jälkeen sen jälkiehkäsyn tänään. Mut ohjeessa luki jotain, ettei se välttämät auta jos ottaa niin usein, nyt pelottaa oikeesti et jos tuunki raskaaksi. Haluaisin kuulla onks kukaan tullut raskaaks jälkiehkäsystä huolimatta tai kuinka mahdollista se on? Oon vasta 17 enkä todellaakaan haluaisi raskaaksi. :/ Ja sekin vielä, että ajattelin ottaa e-pillerit mut kandeeks niit vielä ottaa ku eiks näis jälkiehkäsypillereissäki oo paljon hormoneja sit vielä e-pillerit heti..

Kommentit (4)

Vierailija

No, itse olen saman ikäinen kuin sinä ja olen ottanut je-pillerin kahdesti viimekesän aikana. Ensimmäinen Kesäkuun alussa, toinen heinäkuun lopussa. En tullut raskaaksi ja aloitin e-pillereiden käytön muutaman viikonpäästä je-pillerin käytöstä.

Vierailija

Itselleni kävi ensimmäisten seksikertojen aikana (16v) niin et kortsu hajosi. Jälkiehkäisypillerin otin tunnin sisällä. Eipä mennyt kuin muutama viikko eikä kuukautisia kuulunut vaik vatsassa oli tuntemuksia ja pahoinvointiakin alkoi esiintyä! Terveydenhoitaja oli sitä mieltä ettei mulla voi olla vielä raskausoireita, et tod.näk. kuukautiset alkaa kohta. No, testi näyttikin sit ihan muuta. Abortti tehtiin tosi nopealla aikataululla. Sitten sain ne pilleritkin. Surkeinta tässä on se et jouduin kärsimään ton kaiken vaan sen takia että e-pillereiden hankkiminen nolotti liikaa! Toivottavasti selviät säikähdyksellä. Suosittelen pillereitä, kyllä ne hormoonit siitä sit tasaantuu. :)

Vierailija

Itsekin olen tosi vastuuntuntoisena tyttönä tässä nyt sinkuksi jäätyäni ajatunut ottamaan jälkiehkäisyn kolmena kuukautena peräkkäin. Voin sanoa et hormonit on sekaisin.. Itelläni myös epäilytti et oonko raskaana, tein testin ja en ollut. Mutta suosittelen siis sinullekin raskaustestin hankkimista ja tekemistä. Jos sulla ei oo rahaa niin mee terkkarille/ terveyskeskukseen tekeen se testi. Helpottaa kummasti ku saa varmaa tietoa ja jos oot raskaana niin sehän vaatii aika pikaisia päätösiä sitten...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat