Tupakoinnin lopettaneet

Vierailija

Pitkän pohdiskelun ja Allen Carrin Stumppaa Tähän kirjaa luettuani tulin siihen tulokseen, että aika lopettaa tuo turhaakin turhempi savutikun imeminen. Haluan kuulla mielelläni kokemuksia muiden lopettamintavoista, tuntemuksista yms. ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä ja siitä oletteko huomanneet lopettamisen jälkeen eroa tupakoinnin aikoihin elämässä, kehossa yms.? Ja syitä miksi päätitte lopettaa?

Itselläni pääsyyt ovat:

- rahan hukkaan meneminen
- paha haju (tupakoimaton puoliso inhoaa)
- terveys
- ulkonäkö
- stressi siitä pääseekö tupakalle, missä saa polttaa jne. en halua, että tupakka ohjailee elämääni
- olen polttanut puolet elämästäni (olisi kamalaa ja jotenkin noloa jos olisi polttanut yli puolet elämästään.)

Kommentit (2)

Vierailija

Tosiaan itse olen viellä bilepolttaja. Muuten olen täysin ilman. Lopettaminen vaati usean retkahduksen ja erillaisien tapojen kokeilua. Kokeilin pitkittää ensimmäistä päivän tupakkaa, onnistuin vähentämään huomattavasti. Yritin käydä lenkillä, kun mieli teki tupakkaa, toimi viikon. Välttelin koulussa tupakointia ja sosiaalisissa tilanteissa polttamista, koulun jälkeen ja tilanteiden jälkeen poltin 4 savuketta putkeen.
Lopullinen lopettaminen tapahtui niin, että lopetin ns seinään. En ostanut omia askeja, en käynyt tupakka paikalla yms. Aluksi oli todella vaikeaa. Välttelin tuttuja jotka tupakoi, jottei he pyydä mukaan tupakalle. Yritin keksiä tekemistä kotona jne.

Olen myös kuullut, että jotkut jotka motivoituvat rahalla ovat päättäneet jonkun kohteen johon säästävät. Aina kun normisti kävisivät ostamassa askin, he heittävät saman rahan säästöposuun. Rahan kerryttyä, ovat ostaneet valitun kohteen ja valinneet uuden.

Ponttini on, että yksi tapa ei toimi välttämättä toisella. Yritä ja kaadu, nouse uudelleen ja kokeile taas. Tupakaan voi olla henkinen ja fyysinen riippuvuus ja tämän takia välillä retkahtaa, mutta sitten pitää yrittää vain uudelleen :)

Vierailija

Kiitos kertomuksestasi :) Itsellä toimii hyvin kun Carrin kirjasta (vaikka monia juttuja pidänkin siinä höpöhöpönä) sisäistin kuitenkin sen, että emme TARVITSE tupakkaa. Hyvänolon tunne joka siitä tulee, johtuu vain vieroitusoireiden loppumisesta saadessamme nikotiinia ja niitä lukuisia muita myrkkyjä... Eli se hyvä olo on pelkkää illuusiota :)

Mutta kokemuksia tänne vain!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat