Yhdyntäkivut

Vierailija

Minulla on ongelma, josta haluaisin päästä eroon, yhdyntäkipu. Olen harrastanut seksiä muutaman ihmisen kanssa vakituisissa suhteissa jo monen vuoden ajan ja minulla ei ole aikaisemmin tullut kipuja kuin vasta nytten.

Olen vakituisessa suhteessa pojan kanssa ja me emme pysty harrastamaan seksiä kovin usein, sillä jos olemme vaikka aamulla harrastaneet seksiä, niin illalla ei ole mahdollista, sillä minun lantionpohjalihakset ovat niin jäykkänä, että sattuu todella paljon. (Tai ainakin luulen että johtuu lantionpohjalihaksista.) MiMinua ei jännitä tai ujostuta ollenkaan, sillä olemme seurustelleet pitkään ja harrastaneet useasti seksiä, mutta nyt minulle on ilmennyt ongelma. Olen pulassa, sillä en aina haluaisi keskeyttää esileikin aikana ja sanoa etten pysty kun sattuu liikaa.

Minulla ei ole mitään hajua mistä tämä voisi johtua tai mitä minun pitäisi asialle tehdä. Ensin luulin että se saattaisi johtua orgasmista ja sen jälkeisestä supistelusta, mutta vaikka en olisikaan tullut, niin silti tuntuu todella kireältä ja kipeältä. Syön Jazz e-pillereitä, mutta olen vaihtamassa seuraavalla viikolla soley tabletteihin. En uskoisi että e-pillerit tähän asiaan vaikuttaa, sillä olen niitäkin syönyt yli 8kk ja ei ole aikasemmin esintynyt tälläistä.

Anteeksi vähän epäselkeä teksti, mutta toivottavasti joku osaisi auttaa minua ? :)

MIETTISIN VOISIKO KYSEESSÄ OLLA VESTIBULIITTI? KENELLÄKÄÄN KOKEMUKSIA TÄSTÄ INHOTTAVASTA SAIRAUDESTA ?

Kommentit (4)

Vierailija

Sun kannattaisi mennä puhumaan asiasta gynelle, koska eihän se ole varmaa mistä johtuu. Eiköhän se sielä selviä. Ei yhdyntäkivut ainakaan normaalia oo, se nyt voi johtua mistä vaan mutta saisit ratkaisun siihen parhaiten varaamalla ajan gynelle mahdollisimman pian. Kokemuksia ei oo yhdyntäkivuista mutta näin minä tekisin. =)

tiituss
Seuraa 
Liittynyt15.10.2010

Itselläni yhdyntäkivut alkoivat muutamia kuukausia sen jälkeen kun aloitin ehkäisypillerit (Syön itse microlutonia), joten ainakin itselläni uskon sen olevan syynä minun ongelmaan. Niimpä mistäs sitä tietää, jos sullakin on sama juttu ja kivut alkaneet vain myöhemmin? :o
Kannattaa kyllä käydä gynellä varmuuden varalta!

Vierailija

Mulla tuli noin puoli vuotta sitten hirveät yhdyntäkivut. Kirveli ja poltteli lähinnä ja menin sitten koululääkärille. Olin myös ihan varma, että mulla on tuo vestibuliitti, mutta lääkärillä selvisi, että limakalvot oli tosi ärtyneet ja sain siihen lääkkeet. Lisäks lääkäri suositteli vaihtamaan ehkäisypillerit ehkäisyrenkaisiin tai ainakin kokeilemaan niitä jonkun aikaa, että jos limakalvot pysyis kosteampina.. Oon siitä asti käyttäny renkaita, mutta edelleen vähän kirvelyä joskus ja käytetään liukkaria, jotta pystyn nauttimaan seksistä. Kannattaa mennä vaan lääkärin juttusille niin eiköhän se siellä selviä. :)

Vierailija

Tosiaan gyneltä kannattaa kysyä apua jos ei kotikonstein ala helpottamaan.

Liukkarin lisäys (itse käytän välillä apteekin perusrasvaa, violetti purkki ja merkki on Apobase) voi olla apuna jos limakalvot on kuivat. Rasva tai hoitava geeli mukaan vaan, parissa päivässä mulla alkaa jeesaamaan. Hormonivalmisteen vuoksi kuivuu ja muutenkin paikat aika tiukat ja siksi herkillä helposti. Eli mullakin tuttu ja rakas kumppani.

Maanantaina taas (5.kerta toden sanoo) hormonit vaihtoon. Nyt käytän Nuvaring-ehkäisyrengasta, ennen ollut Mercilon-, Yasminelle- ja Yazz- merkkisiä e-pillereitä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat