Hämeenlinnassa asuminen

Vierailija

Suunnitellaan poikakaverin kanssa muuttoa Hämeenlinnaan, jos päästään opiskelemaan.
Millaista Hämeenlinnassa on asua? Onko jotain asuinaluetta johon _ei_ kannata muuttaa jne? :) Kertokaa muutakin Hämeenlinnasta, hyviä ja huonoja puolia 20-vuotiaalle pariskunnalle:) Onko kivoja baareja? Kivoja paikkoja missä käydä ostoksilla?

Kommentit (8)

Vierailija

Moi! Älkää muuttako katumalle, jukolaan tai nummelle :D
Baareista sen verran että hannibaali on teinimesta, ale on iha jees ja iskelmäki on hyvä, riippuu tietty mistä tykkää :) No mikään shoppailu kaupunki Hämeenlinna ei oo, mut löytyy sielt noi perus h&m, catwalk..

Vierailija

Moi! Älkää muuttako katumalle, jukolaan tai nummelle :D
Baareista sen verran että hannibaali on teinimesta, ale on iha jees ja iskelmäki on hyvä, riippuu tietty mistä tykkää :) No mikään shoppailu kaupunki Hämeenlinna ei oo, mut löytyy sielt noi perus h&m, catwalk..

Vierailija

mä ite liityin toho foreveriin, ja mä tykkään! on spinningii, kahvakuulaa ym. mut halvimmasta ei taida olla.. jos jäseneks haluu ni joka kuukaus n. 60e ja sit oli liittymismaksu:)

elin

Hämeenlinna on kiva pikkukaupunki, oon itse nyt vuoden asunut täällä (alunperin Treelta kotosin) opiskelemassa. Baareista vähän lisää (tää on siis mun mielipide):

Hannibal on juu teinimesta, mutta sen verran "eksoottinen" että siellä kannattaa ainakin kerran käydä (mut toisaalta niin halpa, että opiskelijana sinne päätyy suht useesti).

Ale on kans kiva, enemmän istuskelubaari.

Iskelmässä on hienot tilat, mutta musiikki ei sovi mun makuun.

Ja sit paras: Sirkus. Iso, hyvää musaa lauantaisin, perjantaisin melkein aina joku esiintyjä, hyvä asiakaspalvelu (ainoo miinus on kalliit hinnat). Eikä tuu sellasta oloo et on "liian vanha" (ite täytin just 22v) vaikka kyllä siellä niitä nuorempiakin on.

Jos tykkää ihan vaan istuskelusta, niin sit on tietty Torin panimo (olutbaari).

Kauppoja ei nyt oikeen oo, catwalkilta löytyy joitain veromodan, onlyn ja jack&jones:in tuotteita, hm on ihan jees ja kookenkä. Tietty tiiriössä on sit gigantit jne.

Kuntosalit on aikalailla samaa hintatasoo kun muuallakin (esim. verrattuna tre:hen). Jos opiskeleen tuutte, niin kannattaa ostaa koululta kuntosalikortti, ei maksa kun 20e ja pääsee käyttää rajattomasti koko lukuvuoden (ja kai kesälläkin). Lisäksi kamppailulajeista kiinnostuneille on tosi hyvä seura Kushin-Kan ry, halvalla pääsee peruskurssille, jonka jälkeen kausimaksulla saa treenata niin paljon kun haluaa ja pääsee ilmatteeks muille seuran järkkäämille peruskursseille.

Noista alueista oon samaa mieltä, ei katumalle ainakaan, sen verran oon oppinu tän vuoden asumisen aikana :D

Ja sit yks huono puoli: julkinen liikenne on hämeenlinnassa aika kevyissä kantimissa. Eli jonnekin menee bussit kolmekin kertaa tunnissa, jonnekin ei lainkaan. Eli kannattaa etsiä asuntoa suht läheltä koulua ja keskustaa, jossei ole omaa autoa käytössä.

Vierailija

Hämeenlinna on hyvä semmone suht keski kokone kaupunki, en nyt menis pieneks sanoo mut en ny iha Helsiinkiin vertais. Kauppoi on iha hyvin ja kannattaa muuttaa, tähän mestaan tykästyy.

Juuri pois muuttanut

Ihan kamalia kokemuksia Hml:sta,en suosittele.Sattui pelkkiä huonoja asioita ja ilkeitä henkilöitä paljon.Juoppoja,kyttääjiä,sossuun ilmoittelijoita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat