INTTINAISET !

Vierailija

Olen menossa heinäkuussa vapaaehtoisena armeijaan, ja kaipaisin vinkkejä ja kokemuksia armeijan käyneiltä naisilta! Kiinnostaisi myös kuulla inttiin lähtevien ajatuksia! Ja inttisanastoa!

Kommentit (14)

Vierailija

Ite palvelen tällä hetkellä. Kotiudun heinäkuussa ja olen saanut johtajakoulutuksen.

No yksi vinkki on, että kannattaa koittaa tulla kaikkien naisten kanssa toimeen jotka astuu samaan aikaan palvelukseen, kun todennäköisesti joudutte asumaan samassa tuvassa (eli huoneessa) koko ajan kuinka kauan olette. Vuosi on pitkä aika...

Inttisanastoo löytyy paljon esim, wikipediasta...

Muuten kannattaa antaa heti ensimmäisestä päivästä asti sellainen kuva, että ollaan tosissaan liikkeellä, eikä vaan miesten perässä tai sillä asenteella, että vapautuksilla pärjää loppuun asti. (ettei mennä hakemaan varusteita kauheissa meikeissä tai minimekossa)On varmaan selvää, että sielä pitää ola hiukset nutturalla ja meikkiä tai kynsilakkaa ei saa olla?

Ensivaikutelma on mun mielestä se millä mennään pari ekaa viikoo..

Itse olen tykännyt olla ja vaikka on paljon sääntöjä, niiin ne on sellaisia mitä pystyy noudattamaan. Parhaansa tekee, eikä turhista valita, niin sillä pärjää hyvin.

Ennen palvelukseen astumista kannattaa opetella arvomerkit, niin kaksi ekaa viikkoo menee paljon helpommin. Ja pääsee sotilaskotiinkin (monessa paikassa pitää osata vastata oikeen kun kysytään mikä avomerkki, ennen kun saa lähtee ulos.)

Vierailija

Kaikki lävistykset (kielikoru mukaanlukien) tuli ottaa poies, ja hauskinta oli myös että hiukset piti olla yksiväriset luonnolliset :D

t. nyt jo kotiutunut

Vierailija

Kielikorua saa joissakin paikoissa käyttää, kunhan se on läpinäkyvä ja sillä ei leiki. Kysymyllä selviää paikoissa... Muita koruja ei saa olla, ainoastaan rannekello ja kihlasormus. Hiukset pitää olla luonnollisen väriset ja nutturalla. Jos on liian lyhyet niin ei saa olla voimmakkaita leikkauksia.

Sanastoo on paha sanoo, kun sekin on aika paljon paikka kohtaista. Esim ilmavoimilla ja maavoimilla on eri sanoja yms. Mutta tosiaan niin kun tuola on mainittu wikipediasta löytyy tekstiä...

Kannattaa ennen palvelukseen astumista kannattaa urheilla varsinkin niin, että jalat ja selkä kestää sitte.

Omasta mielestä omia siviilikamoja kannattaa mukaan ottaa urheilurintsikat, rannekello, kovimmilla pakkasilla urheilukerrasto, (otsa)lamppu...

Jo palvellut

Vierailija

Paljonko aikaa on intis hygieniast huolehtimisee ja aamutoimii? Eli kui nopee se nuttura esim pitäs tehä? Ja miten otte selvinny menkkojen kaa? Ymmärretääks siel jos täytyy pääst usei veskii?

Ja osaaks joku kertoo kuntoilust siel? Kui rankkaa, kui pitkii lenkkeui ja saaks lankun ja punnerrukset tehä polveti maassa?

T: toine kiinnostunu

Vierailija

Aamutoimihin oleva aika riippuu siitä, koska mennään syömään. Meillä oli ensimmäinen seitsemän viikkoa niin, että kuudelta herätys ja vartin yli kuusi lähdetiin syömään. Ennen aamupalaa pitää olla hiukset ja varustus kunnossa ja sänky (eli punkka) pedattuna. Mutta aluksi sai herätä ennen kuutta, mutta sitte kun oltiin oltu jo kauemmin, niin se oli EHDOTTOMASTI kiellettyä. Olen siirtänyt niin, ettei menkat ole leirillä. Muuten mun mielestä kerkiää hyvin vessaa.

Itse lenkkejä ei ole meillä ollut ainakaan niin hirmuisesti. Aamulla ennen aamupalaa on aamulenkki joka kestää noin 10 min. Välillä liikuntakoulutuksessa on juoksulenkkejä. Mutta en tiedä tarkoititko enemmänkin näitä marsseja? Jotka voi kestää pahimmillaan vuorokausia. Matkatkin vaihtelee... Ja on reput seliässä. Yleensä ne mennään kävely vauhtia. Kuntotestissä pitää tehdä miesten punnerruksia. Liikuntakoulutuksessa saa ehkä tehdä, siihen en osaa vastata kun riippuu kouluttajasta.

Vierailija

vessaan siis kerkiää jos ollaan kassulla, mut tst koulutuksessa ollaan yleensä koko päivä metikössä, joten luonnonhelma kutsuu silloin tarvittaessa :D meillä mentiin tahtiin marsmars (eli juostiin) oikeastaan joka paikkaan "pehmeän laskun" jälkeen, eli ekat pari viikkoa oli ihan lusmuilua. Kuntohan siinä meinas pettää.. :D ja marsseilla kanssa yleensä täysivarustus päällä, reput, tetsarit ja aseet, eli sopivasti painoa mukana. paskalla säkällä sissiteltta, ym. vielä siihen päälle mitä sit porukalla roudataan..

Vierailija

Sotilas liikkuu aina parasta mahdollista vauhtia. Eli juosten vaihdeaan paikkaa. Esim, tuvasta --> käytävälle riviin --> talon eteen riviin --> tahtijuoksua ruokalan eteen ja sitte syömään. Matkat ei ole pitkiä ja aina mennään hitaimman tahtia. Mutta aina tehdään paras mihinkä pystytään.

Vierailija

Sotilas liikkuu aina parasta mahdollista vauhtia. Eli juosten vaihdeaan paikkaa. Esim, tuvasta --> käytävälle riviin --> talon eteen riviin --> tahtijuoksua ruokalan eteen ja sitte syömään. Matkat ei ole pitkiä ja aina mennään hitaimman tahtia. Mutta aina tehdään paras mihinkä pystytään.

Vierailija

osaatteko kertoo kuntotestistä ja hyvän/kiitettävän rajoista? ja muutenkin kunnon kestämisestä ja että mitä kannattais erityisesti treenata? :)

Vierailija

oisko kellään mitään sanottavaa aselajeista? ittellä se ei oo vielä selvä, mihin haluun, joten kaikki kommentit ja kokemukset eri aselajeista olis enemmän kun tervetulleita !

Toi IT on käyny mielessä, mutta sitten kun yksi poika sano, että se on kauheen helppo, niin se meni "pilalle". Tai siis kun en haluis valita sitä kaikkein helpointa. Olisko jotain muuta sanottavaa it:stä? :D

Vierailija

Riippuu niin paikasta minne aselajihin voi päästä. Ensi pitäisi tietää että maavoimat, ilmavoimat vai merivoimien aselaji.

Toisaalta on vähän samoja esim, sotilaspoliisit...

Puolustusvoimien sivuilla on eri joukko-osastojen esittely, niin monessa on lyhyesti esitelty aselajitki.

It:hen en osaa kommentoida. Kuulosta siltä, että henkilä on kateellinen yms. Oma aselaji on aina paras :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat