Miten suhtautua "kiusaamiseen"?

Vierailija

Eli tutustuin lukukauden alussa erääseen uuteen ihmiseen, joka alusta asti vaikutti hieman siltä, ettei seurani kiinnosta (no mikäs siin, oltiin kumminkin päällisin puolin asiallisis väleissä, eikä mulla ollut mitään häntä vastaan). Nyt viimeset pari kuukautta ollaan kuitenki nähty useemmin koulun puolesta ja oon jo jonkun aikaa saanu kuunnella piilov*****lua mm. puhetavastani ja vaatteistani. (kovaäänistä, välil ihan humoristista, muttei kovin hyväntahtoista kommentointia itsestäni, joka ei ole varsinaisesti mulle suunnattu)

Aika lieväähän toi on, eikä oikeestaan ongelma mulle tällä hetkel, enkä ole reagoinut siihen mitenkään tähän mennes. En edes tiedä tajuaako ko. ihminen, että tiedän hänen tarkoittavan minua (jos tajuaa niin pokkaa riittää..)

Ärsyttää kuitenki tuollanen tarpeeton pahantahtoisuus ja se ettei tuollaset ihmiset varmaan ollenkaan tajua miten pahasti voi loukata jotakuta vaikka se olis "pelkkä vitsi"? Miten tuohon kannattais suhtautua? Tekis mieli vastata jotain yllättävää, että muistais sen seuraaval kerralla, kun aikoo alkaa jotakuta pilkata. (Tai oikeestaan tekisi mieli vetää huumoril pientä vastaparodiaa, puhua ja pukeutua niin erikoisesti, ettei varmasti jää huomaamatta, mutta ehkei se oo se viisain vaihtoehto)

Ja olisi kanssa mielenkiintoista kuulla vastauksia siitä, mikä tota kettuilun tarvetta oikein aiheuttaa? Tää tuntuu vähän omituiselta, kun ollaan yli kakskymppisiä, enkä oo vastaava kohtelua saanu ala-asteen jälkeen.

Kommentit (4)

Vierailija

Miks hitos vietät ees aikaa tollasen tyypin kanssa? Mitä sä saat siit? Jos syy on et sit joudut olee muuten ite yksin, ni kumpi on pahempi: jatkuvan *piipin* kuuntelu vai sitte yksinäisyys? Jos silti jatkaa ni ite ainaki sanoisin kyl takasin kaht kovemmin. Fiksumpaa tietty ois sanoo asiallisesti "toi muuten loukkas", mut kuka ajattelee järkevästi ku *piipittää*?

Vierailija

Koska ollaan koulussa samoilla kursseilla, en vietä aikaa tyypin kanssa huvikseni vaan kuuntelen hänen juttujaan tunneilla opiskelun ohessa.. (sielläkin siis muussa seurassa, mutta ilmeisesti mun olemassaoloni silti häiritsee)

Ja hänen tapansa piikitellä ei ole suoraa, vaan siis kommentoi mua kaverilleen, toistelee sanomiani asioita yms. niin tuntuu typerältä heittää johonkin heidän keskusteluun et loukkaannuin siitä, kun tää loukkaus _tavallaan_ ei ole mulle tarkoitettu.

Vierailija

Kannattaa yrittää samalla tavalla kommentoida takasin. Nappaat jotain sen puheista ja piilov-ittuilet takasin. Toisaalta sen tasolle ei kannattais vajota, mutta ite oon kokenu samaa, se on todella ärsyttävää ja loukkaavaa. Sen hetken kun saa sanottua takaisin henkilölle tuo hyvänolon tunteen.

Koin ite sen tollasena samanlaisena, mutta myös suorana päin naamaa nauramisella ja pilkkaamisella.Itse silloin, kun olin tarpeeksi kauan sitä kuunnellut, aloin tekemään samaa ja nauramaan "kiusaajalle" takasin ja välillä vedin jotain kuulemia, tosi henk.koht juttuja takaisin päin, mutta lopulta kun pilkkaaminen vaan jatkui ja jatkui, sanoin henkilölle suoraan asiasta ja tämän jälkeen se kaikki loppui.

Keskusteltuamme henkilön kanssa hän sanoi aidosti ettei tiennyt kuinka se loukkaa minua, varsinkaan kun sanoin samalla mitalla takaisin. Tämän jälkeen asiasta ei ole tarvinnut puhua ja piikittely on loppunut

Vierailija

Hieno kuulla et tollanen loppu suoraan sanomal. Luultavasti tääkään tyyppi ei tajua olevansa jo aika törkeä, mitä nyt oon kuunnellu niin samantyylistä kommentia heittää muistakin kuin musta.. Ja niinkun sanoin niin koen ton ite aika lievänä (ei siis koko aika ole mua piikittelemässä ja oon ottanu lähinnä sillä, et ei se haittaa saada välil jotain palautetta omista jutuistaan), haluisin kuitenki selvittää mikä ongelma on, kun päin naamaa on ihan asiallisesti. Pitää ehkä sit kysyä vaan suoraan, vaik sekin tuntuu vähän riidan haastamiselta täs tapauksessa. Vaikuttaa et tuo ois vaan saanu huonon vaikutelman musta, ja etsii nyt kaikkee mikä vahvistaa sitä, koska ei todellakaan tunneta kovinkaan hyvin.

Ite en usko et kostaminen paljookaan auttais, vaikka saattaa olla et se auttais häntä vähän hahmottamaan tilannetta..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat