Nyt alkaa menee nää teidän kauneusihanteet yli!!

Vierailija

Selailin tossa viimeisintä Cosmoa ja kattelin että suurinpiirtein ainoo vähän pyöreämpi nainen löytyi horoskoopit-sivulta.. Itsekin vähän plus-koon naisena tämä asia kiehuttaa koska kaikissa naistenlehdissä ja medioissa hehkutetaan laihuutta, joka menee jo sairauden puolelle ja yleisenä normina ajatellaan että jos nainen on lihava/pyöreä/muodokas, niin hän ei voi olla kaunis. Hei ihmiset herätkää! Lautoja saa kaupastakin! Ymmärrän kyllä että kaikilla on makunsa, mutta tämä menee jo yli!

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Samaa mieltä edellisen puhujan kanssa. Onhan tietenkin niitä poikkeuksia missä lihavaa/pyöreää naista pidetään kauniina, mutta sekin on jotenkin erikoistettu. Että ihan kuin lihavista tykkääminen ei olisi normaalia? WTF. Kaikki koot kunniaan, sanon minä!

Vierailija

Mä en ymmärrä, esim ne miehet/naiset jotka pitää muodokkaammista naisista/miehistä, se on jotenkin noloa/naurettavaa/säälittävää, "kun ei saanut parempaa".

Odotan innolla ihmisten kommentteja mitä saattaapi ja ihan varmaasti tuleekin jotain että "Laihuttakaa" tai että "Älkää tilatko naistenlehtiä tai seuratko mediaa",
mutta mun pointtina on että; Minä voin aina laihduttaa, mutta sun rumaa naamaa ei korjaa edes plastiikkakirurgi!

Vierailija

Minusta on törkeää, miten laihoja syrjitään useilla keskustelupalstoilla ja "lihavat on kauniita"- kampanjoilla. Hoikkia ihmisiä arvostellaan ylimielisiksi, inhottaviksi, ällöttäviksi...

Itse olen esimerkiksi luonnostaan ollut aina hoikka, joten tuollaiset tekstit ihmisten suusta jotka eivät tunne minua loukkaavat todella paljon.

Valitettava tosiasia on, että lihavuus on epäterveellistä ja epidemia länsimaissa. Toki sairaallollinen laihuuskin on sairaus, mutta enemmän länsimaissa taitaa kuitenkin olla niitä sairaallollisen lihavia ihmisiä.

Vierailija

Kyllä se on vaan niin että laihuus myy enemmän kuin lihavuus. Lehtien tarkoitus on pelkästään tuottaa rahaa. Jos mennään esim ruokakauppaan katsomaan ihmisiä niin eiköhän siellä ole niitä pyöreämpiä ihmisiä. Katsoisit välillä mitä ympärilläsi on etkä mitä mediassa on.
Lautoja saa kaupasta mutta niin saa perunasäkkejäkin...

Vierailija

Jep, onhan tuo älytöntä että kauniina pidetään vaan laihoja ja "hyvännäköisiä" ihmisiä. (Se on muuten hassua kun cosmo toitottaa että "ole oma itsesi, luonnolisuus on kaikkein kauneinta" jnejne, MUTTA sitten siellä neuvotaan lukijoille miten "dekolteen" alueen saa näyttämään hyvältä; laita push upit ja aurinkopuuteria tisseihin (?!?!? eikö se kuulunut joskus laittaa naamaan?) niin näyttää yhtä "hyvältä" kuin Kardashian. Eikö tuo ole hieman pinnallista? Ja sori, karkasi vähän aiheesta!

Herra C
Seuraa 
Liittynyt14.11.2011

Miesperspektiivi tähän asiaan. Joskus olen miettinyt, että kelle sairaalloisen laihuuden ihanointi medioissa on oikein suunnattu ? Ei ilmeisesti ainakaan miehille, kun oletan, että valtaosa miehistä ei todellakaan pidä erittäin laihoja naisia kauniina. Miksi mallien pitää olla aliravitun ja kärsineen näköisiä? Miksi sen pitäisi olla ihanne kenellekään? Omassa kaveriporukassani oli puhe Suomen huippumalli TV ohjelmasta, ja sitä yhteistuumin ihmeteltiin, että mistä olivat niin epämiellyttävän näköisiä naisia löytäneet. Olisivat olleet selvästi nätimpiä, jos olisivat olleet +10kg muodokkaampia, eli olisivat olleet naisellisen näköisiä. Nyt ne näytti joltain 13 vuotiailta pojilta...

Vierailija

Vaikka mediassa ihannoidaan laihoja, tarkoittaako se sitä, että kaikki tavallisetkin tallaajat ihannoivat? Ei todella, järki käteen! Vaikka tv-ohjelmat kuinka tyrkyttäisivät luurankojaan, eivät ihmiset silti ala ihailemaan heitä yhtään sen enempää. Laihuuden ihannointi ongelma on ollut jo todella kauan medioissa. Oman järjen käyttö on sallittua, eikä kaikkea tarvitse uskoa, mitä televisiossa tuputetaan.

Vierailija

Minä miehenä ainakin pidän laihoista naisista lihavia huomattavasti paljon enemmän. Makunsa kullakin ja jos laihat naiset "mediassa" ärsyttää, kuka tahansa voi perustaa oman "median" lihaville naisille!

Vierailija

olen samaa mieltä että laihoja ihmisiä syrjitään ja muodokkaita naisia kehutaan jatkuvasti. itse olen myös aina ollut hoikka enkä omasta tahdostani, koska geeneille ei vaan voi mitään. sitten jotku tulee ja möläyttää että "laihuus on yliarvostettua ja blää blää blää". vittu mitä shittiä...

Vierailija

se nyt vaan on kylmä tosiasia että kauniisti sanottuna ne muodokkaat (eli suoraan sanoen läskit) naiset eivät mene läpi mallimaailmassa.

Vierailija

hyvin sanottu!!! ja eiväthän ne kaikki miehet läskeistäkään pidä. muodokas peppu voi näyttää hyvältä farkuissa mutta kun ne farkut ottaa pois jalasta ni alta paljastuu selluliittiä!!!! hyi helvetti

Vierailija

Kovin on kapea-alainen näkökanta ihmisillä. Ensinnäkin, ihmisen kehonrakenteissa on muitakin vivahteita kuin laiha ja läski. Kehon koostumus menee kutakuinkin laiha- hoikka- normaali- muodokas- lihava. Suurin osa ihmisistä kuuluu hoikan ja muodokkaan välimaastoon, jolloin selvästi laihojen ja lihavien osuus jää pienemmäksi. Gaussin käyrä pätee siis tässäkin asiassa.

Minua myös ihmetyttää, että miksi ihmiset jaksavat vouhkata toistensa ulkoisesta olemuksesta, etenkin negatiiviseen sävyyn. Itseäni ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta tippaakaan katsella ihmisten kehoja vertaillen tai arvostellen. Jokaisessa on jotakin kaunista ja omaleimaista. Myönnän, että silmäni lepää esteettisissä asioissa. Toistaiseksi en ole kohdannut yhtään epäesteettistä ihmistä.

Minusta olisi myös pohtimisen arvoista sekin, että miksi mediassa esiintyvien naisten olemukseen edes pitäisi kiinnittää huomiota? Mitä väliä sillä on, onko cosmon naismallit hoikkia, laihoja, pitkiä vai lyhyitä. Lehtien sivuilla olevien naisten kuvat eivät tätä maailmaa muuta, eivätkä vaikuta kenenkään elämään mullistavasti. Ainakaan minun elämäni ei muutu yhtään helpommaksi, ruusuisemmaksi tai kivikkoisemmaksi vaikka katselisin kuinka kauniita kuvia malleista. Minun ulkoinen olemukseni ei myöskään siitä miksikään muutu olipa lehden sivuilla sitten hoikka tai tanakka malli. Tiedän, että nyt joku huomauttaa siitä, että nuoret vertaavat itseään kuviin ja näin. Mutta onko ongelmana silloin median pursuava mallikuvitus? Vahvan itsetunnon ja oman elämänsä hallinnan ihminen saa jostain muualta kuin mediasta. Se tulee hyväksynnästä ja se hyväksyntä tulee siitä oikeasta elämästä, jota media ei voi tarjota.

Kun sen nenänsä laittaa ulos ja menee ihmisten pariin, huomaa kyllä nopeasti, ettei ole olemassa yhdenlaista "kauneusihannetta", vaan kauneus on jokaisessa ihmisessä itsessään ja kauneusihanteita on yhtä paljon kuin on ihmisiäkin. Median luoma kauneusihanne on vaan illuusio ihmisestä, johon kaikki kauneus tiivistyisi. Sellaista ei ole olemassa, eikä sellaista voi saavuttaa. Minusta se on vaan hyvä, että jokaisessa ihmisessä on ripaus epätaydellisyytta ja ripaus täydellisyyttä. Se tekee ihmisestä niin viehättävän ja rakastettavan.

Vierailija

Athenel puhuu kyllä taas niin asiaa! Minä tunnen monia minun mielestäni kauniita ihmisiä, mutta voin vannoa, että yksikään heistä ei ole täysin toisensa näköinen vartaloltaan tai kasvoiltaan. Joku on tumma, toinen vaalea, joku hoikka, joku taas erittäin kurvikas. Paljon enemmän ihmisen muu olemus (sosiaalisuus, iloisuus, käyttäytyminen) vaikuttaa mielikuvaani hänestä. Ulkoisesti hyvinkin kauniit ihmiset muuttuvat silmissäni oikeasti rumemmiksi, jos heidän suustaan tulee jatkuvasti sammakoita ja he ovat töykeitä ja ilkeitä. Kun taas hieman vaatimattomamman näköinen kaunistuu, jos hän on todella miellyttävä persoona. Tämän olen huomannut usein!

Älkää siis vaivatko päätänne sillä, mikä on MEDIAN ihanne, vaan avatkaa silmänne ja katsokaa mikä teidän mielestänne oikeasti on kaunista. Sillä median mielipide edustaa lopulta vain hyvin suppeaa näkemystä "täydellisestä" naisvartalosta.

LISÄYS:
Laitan tähän loppuun nyt vielä kolme eri kuvalinkkiä herättämään ajatuksia. Linkkien a ja b naisvartalot eivät minusta kumpikaan ole kauniita, koska ne ovat sairaan näköisiä. Ensimmäisellä vaarallisesti ylipainoa, toisella alipainoa. Miksi kumpaakaan noista vartaloista pitäisi ihannoida? Ei se ole terveellistä. Linkin c laitoin tähän ihan vertailun vuoksi osoittamaan, että on olemassa muunlaisiakin vartaloita kuin 'laiha' ja 'läski'.

linkki a) http://s393.photobucket.com/albums/pp16/accidentlycrazy/?action=view&cur...

linkki b) http://www.google.fi/imgres?um=1&hl=fi&biw=1280&bih=709&tbm=isch&tbnid=z...

linkki c) http://www.google.fi/imgres?um=1&hl=fi&sa=N&biw=1280&bih=709&tbm=isch&tb...

Vierailija

Normaalipainoisuus on terveellistä, ylipainoisuus ja alipainoisuus ei. Lisäksi kohtuullisen hoikan vartalo näyttää paremmalta. Anteeksi, mutta näin se vaan on. Ei lihavia pidä syrjiä, mutta itse ostaisin mielummin lehden jonka kannessa on laiha, kuin lihava.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat