Raiskaus + Poikaystävä?

Vierailija

Varmasti jollakin tällä keskustelupalstalla on kokemusta hyväksi käytöstä, ja olen miettinyt että kannattaako raiskauksesta kertoa potentiaaliselle poikaystävälle?

Te jotka olette (ex-)poikaystävillenne kertoneet, miten he ovat asiaan suhtautuneet?
Itse olen ajatellut niin, että olisi ehkä järkevämpää kertoa asiasta vasta joskus sekstailun jälkeen, jolloin hän tietäisi etten niin sanotusti mene rikki. (Mitä mieltä olette?) Onko muilla kokemuksia ja neuvoja? En tahdo että otsassani olisi kuitenkaan merkki raiskatusta ("merkitystä"?) naisesta.

Kommentit (4)

Vierailija

Kerro etukäteen. Silloin poikaystäväsi osaa varautua mahdollisiin ongelmiin. Aiheuttaahan se varmasti paineita mutta minusta olisi ainakin mukavempaa saada tietää etukäteen.

Vierailija

Ainakin itse miehenä kuulisin tuon mieluummin ennen seksiä.

Tietysti, jos tutustuttaessa ensimmäisiä asioita minkä itsestään kertoo, on se että on tullut raiskatuksi, voi miehelle tulla pelko, että raiskaus mahdollisesti vaikuttaa edelleen paljon naisen mielessä. Tietysti siitä kannattaa kertoa kuten itse tahtoo. Jos siitä ei ole päässyt yli, niin ei sitä kannata piilotellakaan.

Vierailija

Minä kerroin poikaystävälleni (nykyiselle eksälle) raiskauksesta ennen ensimmäistä yhteistä yötä ja hän suhtautui asiaan ihan hyvin. Ei mitenkään ylireagoinut, kyseli vähän tarkemmin miten asiat oli johtaneet siihen tilanteeseen jne, mutta osasi olla ymmärtäväinen ja kuunnella. Uskon, että oli hyvä päätös kertoa ajoissa asiasta.

Nyt olenkin sitten siinä tilanteessa, että tapailen yhtä uutta miestä ja olen alkanut miettimään miten ja milloin kertoisin asiasta, jos juttu nyt kehittyy pidemmälle... Oman haasteensa tähän tuo se, että mies on eri kulttuurista kuin minä ja yhteisenä kielenä meillä toimii englanti. Englanti ei ole minulla mitenkään hirvittävän vahva kieli, joten hieman mietityttää oikeiden sanojen löytäminen, mutta kaikki aikanaan.

Vierailija

Mikäli olet epävarma sen kertomisen suhteen, voit saada tukea pohtiessasi asiaa esimerkiksi Nettitukinaisen netistä: www.nettitukinainen.fi. Voit kirjautua palveluun nimettömänä. Nettitukinainen tukee ja neuvoo tämänkaltaisissa asioissa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat