kysymys ikäeroista

Vierailija

Itseäni on aina mietityttänyt nämä suuremmat ikäerot. Mitä ajattelette, jos 34-38 vuotias mies seurustelee 21-24 vuotiaan naisen kanssa? Esim. mies 36v ja nainen 22v. Olen törmännyt siihen, että tällaisista suhteista kaikki tuntuvat ajattelevan, että mies on jollain tavalla epäkypsä tai lapsellinen ikäisekseen. Tai pitävät muuten vain outona.

Kommentit (7)

Vierailija

Minun mielestäni ei ole ikään katsominen, vaikka nainen seurustelisi esimerkiksi nuoremman miehen kanssa. Ei iällä ole sinänsä väliä. Ihmiset aikuistuu usein eri aikaan. Tietysti olisi tyypillistä ihmiselle aikuistua jossain tietyssä iässä, mutta on paljon poikkeuksia ja ihmisiä jotka eivät aikuistu koskaan.

Jos ihminen ei koskaan aikuistu on hyvin mahdollista jos hän alkaa seurustella itseään huomattavasti vanhemman henkilön kanssa, että tämä seurustelukumppani on myös aikuistumatonta sorttia. Ihmiset vaan tuppaa löytämään rinnalleen samankaltaisia/samassa elämäntilanteessa/saman ikäisiä ihmisiä (niin henkisesti, kuin fyysisesti).

Vierailija

Itse haluaisin nähdä asian niin, että ei sillä elämäntilanteella nyt niin paljon merkitystä ole. Kahdella samanikäisellä voi olla täysin erilainen elämäntilanne, kun taas kaksi hyvinkin eri ikäistä voi olla enemmän samanlaisessa elämäntilanteessa. Se on niin ihmisestä kiinni. Eihän esimerkiksi se, että toinen on opiskelija ja toinen on työelämässä, estä vaikkapa yhteenmuuttoa. Ihmetyttää vain se, että jos nyt vaikka se 36 vuotias mies seurustelee 22 vuotiaan naisen kanssa, niin heti ajatellaan miehellä olevan ongelmia oman aikuistumisensa kanssa. Sehän on paljon kiinni siitä 22 vuotiaasta; jos hän on kamala bilehile, joka ei edes halua aikuistua, niin todennäköisesti mieskin on sellainen. Mutta siinähän se yksilöllisyyden hienous piileekin. Kaikki 22 vuotiaat nimittäin eivät ole sellaisia, joille bilettäminen, festarit yms. olisivat tärkeitä.

Vierailija

Tässä keskustelussa nyt kun ovat kyseessä ikäerot, niin ajattelin kysyä mielipidettänne yhteen asiaan. Jos nainen on 16 ja mies 4 vuotta vanhempi, eli 20. Molemmat syntyneet loppuvuodesta, elikkä siinä on se about 4 vuotta välissä, onko teidän mielestänne paha?

Vierailija

Kun seurustelevat ihmiset ovat nuoria niin silloin muutamankin vuoden ikäero tuntuu jo melko hurjalta (esim. toinen on 14 ja toinen 19 vuotias). Mutta sitten taas jos ajattelee niin vanhempana muutaman vuoden ikäero ei enää tunnu missää. Jos oikeasti välittää toisesta niin ihan samahan sen sitte toisaalta on, että kuinka monta vuotta ikäeroa on :) Ikä on vain numero!

Vierailija

Jaa-a, mitäs tähän nyt sitten sanois... Olen itse 21v. ja mieheni on 41v. Reilut pari vuotta ollaan oltu ja asuttu onnellisesti yhdessä ja kaikki ongelmat suhteessamme (joita on kyllä riittänyt!) ovat johtuneet aivan jostain muusta kuin kahdenkymmenen vuoden ikäerostamme.

Vierailija

Itse ajattelen niin ettei iällä ole merkitystä vaikka kylläkin joskus niin ajattelin että sillä on merkitystä koska olen itse 18v ja mieheni on 27v.
Monikin ulkopuolinen on pitänyt suhdettamme 'outona' ja on myös tullut sanomaan siitä miehelleni että miten hän voi seurustella näin nuoren kanssa.
Mutta mitäpä sillä on väliä mitä muut ajattelevat kunhan vain itse tietää mitä haluaa ja on hyvä olla :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat