Mikä avuksi/kokemuksia?

Vierailija

Eli ongelmana on semmonen, että alapäässäni on pieniä verta vuotavia haavaumia, joita kirvelee virtsatessa ja kutittaa, kun on housut jalassa. Ongelma on koko hävyn alueella, etenkin ulompien häpyhuulten alapuolisessa ihossa ja emättimen aukon reunoilla.
Oireita on nyt ollut muutaman päivän ajan, enkä tiedä mitä tehdä. Olen rasvannut koko aluetta ja se auttaakin hetkellisesti, mutta en tiedä riittääkö se.
Olen vakituisessa parisuhteessa ja toisinaan yhdynnän jälkeen on paikat kosketusherkkänä, käytämme ehkäisynä kondomia. Viime yhdynnästä on pari päivää, mutta silloin harrastimme myös suuseksiä, joten voisiko tällä ehkä olla vaikutusta asiaan? Esimerkiksi jos alapäähäni on jäänyt sylkeä.
Lisäksi koko hävyssäni on ollut valkovuodon näköistä hajutonta ainetta, sitä on etenkin klitoriksen reunojen sisällä, ihopoimujen välissä.
Onko kenelläkään muulla ollut samanlaista vaivaa, tai neuvoa mitä tehdä!

Kommentit (2)

Vierailija

Eipä ole moisesta kokemuksia, mutta mieleeni tuli muutama vaihtoehto, joita kannattaa harkita:

1) lateksiallergia
2) sukupuolitauti
3) erittäin kuivat limakalvot
4) bakteeritulehdus

Jokainen noista vaihtoehdoista on valitettavasti sellainen, ettei niitä voi todentaa itse kotikonstein. En muutenkaan hirveämmin suosittelisi vaivan kanssa elelemään ja olemaan, vaan kannattaa soittaa aika lääkärille/gynelle ja käydä näyttämässä. Tällöin saat suurella todenäköisyydellä selville, mikä aiheuttaa vaivasi ja hoito-ohjeet, joilla helpottaa/parantaa tilannetta.

Vierailija

Kuulostaa hiivatulehdukselta. Etenkin tuo kutiaminen ja runsas vuoto viittavat siihen. Yleensä siinä on myös rakeista vuotoa. Sylki ei liity tähän mitenkään. Jos eka hiivatulehdus, kannattaa mennä lääkäriin. Hae lääkäristä Canesten Kombi, saa ilman reseptiä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat